Πονοκέφαλο προκαλούν στους φορολογούμενους οι υποχρεώσεις του τελευταίου διμήνου του έτους, αφού μόνο με την άθροιση των δόσεων του ΕΝΦΙΑ, του φόρου εισοδήματος και των Τελών κυκλοφορίας, αυτά που καλούνται να πληρώσουν, αγγίζουν τα 3,3 δισ. ευρώ!
Ξεκινώντας από τα Τέλη Κυκλοφορίας, αυτά πρέπει να πληρωθούν ως το τέλος Δεκεμβρίου και αναλογούν σε 6,3 εκατομμύρια οχήματα με στόχο του Υπουργείου Οικονομικών να εισπραχθεί 1 δισ. ευρώ. Έτερο βαρύ φορτίο είναι αυτό των δόσεων για το φόρο εισοδήματος, που πρέπει να καταβληθούν στο τελευταίο δίμηνο του έτους, καθώς ξεπερνάνε το 1 δισ. ευρώ. Άλλα περίπου 820 εκατ. ευρώ θα πρέπει να πληρώσουν οι φορολογούμενοι το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο, για τον ΕΝΦΙΑ, χωρίς βέβαια να εξοφλούν, αφού έπονται οι δόσεις του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου, ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα πώς και πότε θα λάβουν τις προβλεπόμενες εκπτώσεις και απαλλαγές χιλιάδες ιδιοκτήτες που δεν εντοπίστηκαν από το σύστημα. Σε όλα αυτά, προστίθενται άλλα 430 εκατ. ευρώ, από φόρους και πρόστιμα προηγούμενων ετών, που πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος του έτους.
Με βάση τα νεώτερα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι φορολογούμενοι καλούνται να σηκώσουν αυτό το φορτίο έχοντας χάσει μέσα σε μια μόλις χρονιά 14 δισ. ευρώ, λόγω της μείωσης των αποδοχών τους κατά 10,7% και του "κουρέματος" των κοινωνικών παροχών κατά 12,3%. Μάλιστα, από την αρχή της κρίσης το διαθέσιμο ακαθάριστο εισόδημα έχει μειωθεί κατά 48,5 δισ. ευρώ!
Το Υπουργείο Οικονομικών προσφέρει την δυνατότητα υπαγωγής όλων αυτών των οφειλών στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, που φτάνει ως τις 24 για έκτακτους φόρους, ωστόσο και εδώ υπάρχει παγίδα που κοστίζει ακριβά και πρέπει και πάλι ο φορολογούμενος να πληρώσει, καθώς για να μπορέσει κανείς να ρυθμίσει τις οφειλές που έχουν συσσωρευτεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα πρέπει ή να καταβάλει ή να ρυθμίσει τις τρέχουσες υποχρεώσεις του, ακόμα και για την περίπτωση που αυτές δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες.
Ξεκινώντας από τα Τέλη Κυκλοφορίας, αυτά πρέπει να πληρωθούν ως το τέλος Δεκεμβρίου και αναλογούν σε 6,3 εκατομμύρια οχήματα με στόχο του Υπουργείου Οικονομικών να εισπραχθεί 1 δισ. ευρώ. Έτερο βαρύ φορτίο είναι αυτό των δόσεων για το φόρο εισοδήματος, που πρέπει να καταβληθούν στο τελευταίο δίμηνο του έτους, καθώς ξεπερνάνε το 1 δισ. ευρώ. Άλλα περίπου 820 εκατ. ευρώ θα πρέπει να πληρώσουν οι φορολογούμενοι το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο, για τον ΕΝΦΙΑ, χωρίς βέβαια να εξοφλούν, αφού έπονται οι δόσεις του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου, ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα πώς και πότε θα λάβουν τις προβλεπόμενες εκπτώσεις και απαλλαγές χιλιάδες ιδιοκτήτες που δεν εντοπίστηκαν από το σύστημα. Σε όλα αυτά, προστίθενται άλλα 430 εκατ. ευρώ, από φόρους και πρόστιμα προηγούμενων ετών, που πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος του έτους.
Με βάση τα νεώτερα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι φορολογούμενοι καλούνται να σηκώσουν αυτό το φορτίο έχοντας χάσει μέσα σε μια μόλις χρονιά 14 δισ. ευρώ, λόγω της μείωσης των αποδοχών τους κατά 10,7% και του "κουρέματος" των κοινωνικών παροχών κατά 12,3%. Μάλιστα, από την αρχή της κρίσης το διαθέσιμο ακαθάριστο εισόδημα έχει μειωθεί κατά 48,5 δισ. ευρώ!
Το Υπουργείο Οικονομικών προσφέρει την δυνατότητα υπαγωγής όλων αυτών των οφειλών στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, που φτάνει ως τις 24 για έκτακτους φόρους, ωστόσο και εδώ υπάρχει παγίδα που κοστίζει ακριβά και πρέπει και πάλι ο φορολογούμενος να πληρώσει, καθώς για να μπορέσει κανείς να ρυθμίσει τις οφειλές που έχουν συσσωρευτεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα πρέπει ή να καταβάλει ή να ρυθμίσει τις τρέχουσες υποχρεώσεις του, ακόμα και για την περίπτωση που αυτές δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες.
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου