Μειώσεις των τελών κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων για τα παλαιά και μεγάλα ΙΧ από 12 ευρώ έως και 330 ευρώ και αυξήσεις για τα καινούργια ( που κυκλοφόρησαν από το 2005 και μετά) από 20 έως και 88 ευρώ προβλέπει το νέο σύστημα των τελών κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων με βάση το οποίο θα καταβληθουν τα τέλη για το 2011. Παράλληλα, θεσπίζεται νέο σύστημα για τα τέλη των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά από το 2011 και μετά τα οποία συνδέονται με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Στο νέο σύστημα τελών για τα υφιστάμενα ΙΧ καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του
κινητήρα τους.
Παράλληλα ενσωματώνεται στα νέα τέλη ο χωριστός ειδικός φόρος που είχε επιβληθεί στα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού άνω των 1.929 κ.εκ. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 για τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν έως τις 31 - 12- 2010 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:
Κλιμάκιο κ.εκ. Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ) Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ) Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)
Από έως Από έως
Έως 300 20 0 68 20 -48
301 785 50 28 96 22 -46
786 1071 110 94 187 16 -77
1072 1357 120 94 187 26 -67
1358 1548 220 184 352 36 -132
1549 1738 240 184 352 56 -112
1739 1928 270 184 352 86 -82
1929 2357 600 578 821 22 -221
2358 3000 800 712 1130 88 -330
3001 4000 1000 912 1330 88 -330
4001 και άνω 1200 1112 1530 88 -330
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών από την σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με το 2010 προκύπτει ότι πάνω από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12-330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση η οποία σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και κυμαίνεται μεταξύ 16-88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρή και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.
Τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/1/2011 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Αυτό εκτιμάται σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο "καθαρής τεχνολογίας" οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 είναι τα εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο) ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)
0 - 100 0
101 - 120 0,80
121 - 140 1,00
141 - 160 1,50
161 - 180 2,00
181 - 200 2,25
201 - 250 2,50
Άνω των 251 3,00
Με την παραπάνω κλίμακα, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν "καθαρές τεχνολογίες". Αντίστοιχα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.
Επίσης συνδέονται αποκλειστικά τέλη κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο) ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)
0 - 100 0
101 - 150 2
Άνω των 151 2,5
Η διαφορά των τελών κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ σε σχέση με τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οφείλεται στο γεγονός ότι, τα οχήματα αυτά είναι επαγγελματικά και διανύουν ετησίως πολλαπλάσιες αποστάσεις από αυτές των επιβατικών, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνσή τους.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.
Tα παραπάνω μέτρα όπως τονίζει το υπουργείο Οικονομικών αποτελούν ένα σύστημα δίκαιο και λειτουργικό, που θα αφήσει παράλληλα το χρονικό περιθώριο αναγκαίας προσαρμογής της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, τις αμέσως επόμενες ημέρες.
ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΤΟΥΣ 2011 ΕΝΑΝΤΙ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010
Κλιμάκιο κ.εκ. Τέλη κυκλοφορίας 2011 (σε ευρώ) Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα έτους 2010 (σε ευρώ) Διαφορά 2011 έναντι 2010 (σε ευρώ)
Κλάση Α' Κλάση Β' Κλάση Γ' Κλάση Δ' Κλάση Α' Κλάση Β' Κλάση Γ' Κλάση Δ'
Έως 300 20 0 35 51 68 20 -15 -31 -48
301 785 50 28 63 79 96 22 -13 -29 -46
786 1.071 110 94 137 162 187 16 -27 -52 -77
1.072 1.357 120 94 137 162 187 26 -17 -42 -67
1.358 1.548 220 184 252 302 352 36 -32 -82 -132
1.549 1.738 240 184 252 302 352 56 -12 -62 -112
1.739 1.928 270 184 252 302 352 86 18 -32 -82
1.929 2.357 600 578 671 746 821 22 -71 -146 -221
Από Έως Από Έως Από Έως Από Έως Από Έως Από Έως Από Έως Από Έως
2.358 3.000 800 712 812 830 930 930 1.030 1.030 1.130 88 -12 -30 -130 -130 -230 -230 -330
3.001 4.000 1.000 912 1.012 1.030 1.130 1.130 1.230 1.230 1.330 88 -12 -30 -130 -130 -230 -230 -330
4.001 και άνω 1.200 1.112 1.212 1.230 1.330 1.330 1.430 1.430 1.530 88 -12 -30 -130 -130 -230 -230 -330
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου