Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, η επίμαχη τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης, με την οποία, όσοι αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών, να αφαιρεί από τους μη συμμορφούμενους μεταφορείς, την άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Ειδικότερα, με τη ρύθμιση υπάρχει πλέον ποινικό αδίκημα για όσους, αν και είναι σε επίταξη, οι υπηρεσίες ή τα μέσα τους, δεν λειτουργούν με βάση το δημόσιο συμφέρον και θα προβλέπεται γι’ αυτό φυλάκιση 3 ετών και σε περίπτωση υποτροπής, κάθειρξη
5 ετών.
Ακόμη, ως παρεπόμενη ποινή μπορεί να αφαιρείται η άδεια της χρήσης του μεταφορικού μέσου.
«Η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη», δήλωσε ο Γ. Πεταλωτής και εκτίμησε ταυτόχρονα ότι «κλείνουμε το θέμα με τον καλύτερο και με οριστικό τρόπο».
Στο μεταξύ, στην κυβέρνηση , σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμούν πως ορισμένες κινητοποιήσεις των μεταφορέων είναι και πολιτικά υποκινούμενες.
Κυβερνητικές πηγές έλεγαν ότι από περίπου 33.000 ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ, μόνο οι περίπου 1.500 συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις και τόνιζαν με έμφαση ότι τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης είναι 1.300.000.
Η κυβέρνηση πρέπει "να κάνει έστω και τώρα διάλογο, πρέπει να δώσει τη μεταβατική περίοδο, στα πλαίσια της λογικής, που χρειάζονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών, για να προσαρμόσουν τη ζωή τους στο νέο καθεστώς και στις νέες συνθήκες", τόνισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Π. Παναγιωτόπουλος, κάνοντας παράλληλα έκκληση στους ιδιοκτήτες φορτηγών να μη δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα με κινητοποιήσεις.
Από την πλευρά του, ο επιχειρηματικός και εμπορικός κόσμος, που αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, αφήνει να εννοηθεί ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά των μεταφορέων.
Κάθε μέρα στάσης εξαγωγών αντιστοιχεί σε απώλειες ως και 48 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα βρίσκονται προ ολοκληρωτικής καταστροφής και περισσότερα από 6.000 κοντέινερ με εξαγώγιμα προϊόντα και με πρώτες ύλες έχουν ακινητοποιηθεί στα τελωνεία και τις πύλες εξόδου της χώρας.
Αυτά τα στοιχεία που γνωστοποίησαν οι εξαγωγείς περιγράφουν το βαθμό ασφυξίας στην αγορά γι αυτό και με κοινή τους επιστολή οι εξαγωγικοί φορείς της χώρας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) ζητούν την παρέμβαση του πρωθυπουργού.
Παρέμβαση του πρωθυπουργού ζητά με επιστολή του και ο Σύνδεσμος Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics.
''Νομίζω ότι έχουμε ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ σε ζημιά αυτή τη στιγμή..." δήλωσε ο πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γ. Κασιμάτης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Κ.Μίχαλος, με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου ζήτά την παράταση των πληρωμών Φ.Π.Α. και των άλλων υποχρεώσεων προς το δημόσιο, επισημαίνοντας τις μεγάλες οικονομικές ζημιές που έχουν προκληθεί από τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων. Με άλλη επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο ΟΛΠ Α.Ε, κ. Γ. Ανωμερίτη, ζητάει απαλλαγή, ή τουλάχιστον έκπτωση, στις χρεώσεις των αποθηκευτικών δικαιωμάτων για το χρονικό διάστημα που διαρκούν οι κινητοποιήσεις διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων.
Στο μεταξύ, ένας ιδιοκτήτης φορτηγού συνελήφθη στα διόδια της Ελευσίνας για παρακώλυση συγκοινωνιών και αντίσταση κατά της Αρχής, ενώ άλλοι δύο συνελήφθησαν στην Ηλεία, για παρακώλυση συγκοινωνιών, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης των συλλόγων ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. Πύργου και Αμαλιάδας
*** Οι Διαμεταφορικές Επιχειρήσεις με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσής τους προς την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών του Κλάδου Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ. κοινοποίησαν την ομόφωνη απόφασή τους, για την έναρξη των μεταφορικών δραστηριοτήτων τους.
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου