ΣΕ 17 ΠΟΛΕΙΣ ΤΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ ΚΘΒΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Ο ΕΒΡΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ!

Κλιμάκιο Μακεδονίας – Θράκης «O ΕΒΡΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ» των Θανάση Παπαθανασίου-Μιχάλη Ρέππα
Έναρξη Περιοδείας: 12/02/14


Πρεμιέρα στην Αλεξανδρούπολη στις 12 Φεβρουαρίου 2014 κάνει φέτος το Κλιμάκιο Μακεδονίας – Θράκης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος με την παράσταση «Ο Έβρος απέναντι» των Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππα, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κωνσταντίνου, που ήδη παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Στόχος της περιοδείας του Κλιμακίου είναι η παρουσίαση σημαντικών θεατρικών παραστάσεων σε περιοχές όπου η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στο θέατρο είναι δύσκολη.
Η περιοδεία του Κλιμακίου του ΚΘΒΕ 2013-2014 τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
·         12/2, 21.00 / Αλεξανδρούπολη, Δημοτικό Θέατρο
·         13/2, 21.00 / Αλεξανδρούπολη, Δημοτικό Θέατρο
·         14/2, 21.00 / Διδυμότειχο, Θέατρο Ορφέας
·         15/2, 18.00 & 21.00 / Ορεστιάδα, Θέατρο Διόνυσος
·         22/2, 21.00 / Δράμα, Αμφιθέατρο πρώην Νομαρχίας «Πρ. Κ. Καραμανλή»
·         07/3, 21.00 / Ξάνθη, Στέγη Πολιτισμού «Κων/νος  Μπένης»
·         08/3, 18.00 & 21.00 / Κομοτηνή, Πολιτιστικό Κύτταρο (πρώην REX)
·         15/3, 21.00 / Καβάλα, Θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου» (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας)
·         22/3, 21.00 / Κιλκίς, Συνεδριακό Κέντρο Δ. Κιλκίς
·         26/3, 21.00 / Βέροια, Χώρος Τεχνών Βέροιας
·         5/4, 21.00 / Γιαννιτσά, Πνευματικό Κέντρο Δ. Γιαννιτσών
·         9/4, 21.00 / Σέρρες, Κινηματοθέατρο «ΑΣΤΕΡΙΑ»
·         11/4, 21.15 / Νάουσα, Δημοτικό Θέατρο
·         12/4, 18.00 κ’ 21.00 / Πτολεμαίδα, Πνευματικό Κέντρο Δ. Πτολεμαίδας
·         24/4, 21.15 / Φλώρινα, Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας
·         26/4, 21.00 / Κοζάνη, «Αίθουσα Τέχνης»
·         2/5, 21.15 / Γρεβενά, Πολιτιστικό Κέντρο Δ. Γρεβενών


Σημείωμα Προέδρου Δ.Σ. ΚΘΒΕ
Το ΚΘΒΕ πραγματοποιεί ξανά την περιοδεία του θεατρικού Κλιμακίου στη βόρεια Ελλάδα, παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία, επιτελώντας τον ψυχαγωγικό, κοινωνικό και πολιτιστικό ρόλο του.

Δεν είναι μόνο ο ιδρυτικός νόμος που έθετε από το 1961 το Κλιμάκιο ως κεντρική προτεραιότητα που μας ώθησε σε αυτή την απόφαση. Είναι και στρατηγική επιλογή μας σήμερα να μην στερήσουμε από τους φίλους της ελληνικής περιφέρειας το καλό, ποιοτικό θέατρο. Η εξωστρέφεια που επικαλούμαστε δεν αφορά μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης.

Με την παράσταση Ο Έβρος απέναντι των Θ. Παπαθανασίου - Μ. Ρέππα, εκ των  κορυφαίων σύγχρονων θεατρικών συγγραφέων, με 5 εξαιρετικούς ηθοποιούς από το δυναμικό του ΚΘΒΕ, που σκηνοθετεί ένας σπουδαίος του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, ο Γιώργος Κωνσταντίνου, κάνουμε ένα ξεκίνημα με πολλούς συμβολισμούς, από την Αλεξανδρούπολη του Έβρου, και επισκεπτόμαστε 17 πόλεις, αφήνοντας τα θεατρικά ίχνη του ΚΘΒΕ στην πολιτιστική Εγνατία Οδό.

Εκ μέρους των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΘΒΕ θέλω να ευχαριστήσω το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης για την υποστήριξη στο εγχείρημα της περιοδείας του Κλιμακίου. Επίσης, τα ΜΜΕ της περιφέρειας που με πολλή θέρμη συνδράμουν στην προβολή και την επικοινωνία του.
Τέλος, τους αυτοδιοικητικούς φορείς ανά τη βόρεια Ελλάδα που στη δύσκολη οικονομική συγκυρία στηρίζουν το ΚΘΒΕ, φιλοξενώντας τις παραστάσεις μας.
Μένη Λυσαρίδου


Σημείωμα Καλλιτεχνικού Διευθυντή
Το έργο Ο Έβρος απέναντι ανέβηκε για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ τον Νοέμβριο του 2013 και απέδειξε ότι ο Έλληνας θεατής ψάχνει σε αυτές τις δύσκολες στιγμές μονοπάτια επαφής με τον αγωγό της ψυχής του.

Με γνώμονα λοιπόν τα φαινόμενα που τελευταία εμφανίστηκαν στην κοινωνία μας όπως είναι η ξενοφοβία, ο ρατσισμός και η βία, αποφάσισα να αναζητήσω ένα έργο που θα καταδείξει το πρόβλημα, ταυτόχρονα να γεννήσει την απορία «πόσο ρατσιστές τελικά μπορεί να είμαστε βαθιά μέσα μας όλοι» και τελικά να μας λυτρώσει από τους φόβους μας.

Η αναζήτηση κράτησε ελάχιστα, όταν το μυαλό μου σκάλωσε στο δίδυμο Θανάση Παπαθανασίου - Μιχάλη Ρέππα, τους συγγραφείς του «έργου-μάθημα» των ενδόμυχων φόβων και των ενοχικών μας συνδρόμων. Η επιλογή μου δικαιώθηκε από το ίδιο το φιλοθεάμον κοινό, που για περίπου 2 μήνες γέμιζε το Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

Το έργο αυτό θεωρώ ότι πρέπει να ταξιδέψει στον τόπο του… Πρέπει να ανέβει σε θεατρικές σκηνές της Βορείου Ελλάδος, που διατηρεί ακόμη νωπή τη «μυρωδιά» της μετανάστευσης. Στους ανθρώπους που κοιμούνται και ξυπνούν δίπλα στο ποτάμι χωρίς να ψάχνουν ποια είναι η καλή πλευρά.

Το έργο θα κάνει περιοδεία στο πλαίσιο του θεσμού «Κλιμάκιο Μακεδονίας- Θράκης». Έναν θεσμό τον οποίο οφείλουμε να στηρίξουμε ενεργά όλοι μας διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τα σύνορα του.
   Γιάννης Βούρος

«Ο Έβρος απέναντι»
Λίγα λόγια για το έργο
Τέσσερις άνεργοι Έλληνες κατοικούν στις παρυφές της «ευμάρειας». Θεατές και παρείσακτοι της ευρωπαϊκής μας βιτρίνας. Τέσσερις Ευρωπαίοι δεύτερης ταχύτητας. Και ξαφνικά στο περιβάλλον τους εισβάλλει ένας ξένος. Ένας Κούρδος πρόσφυγας. Ένας απροστάτευτος. Ένας πολίτης τέταρτης κατηγορίας. Το κείμενο των Παπαθανασίου- Ρέππα διερευνά μια πικρή αλήθεια της σύγχρονης πραγματικότητας: πώς και γιατί τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικό χαρακτήρα, διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά αδιέξοδα και για εντελώς διαφορετικούς λόγους ο καθένας, συντονίζονται και συμπλέουν με το υπόγειο ρεύμα του ρατσισμού, που διατρέχει και διαβρώνει την κοινωνία μας.

Σημείωμα συγγραφέων
Το 1997 στα ψιλά των εφημερίδων διαβάσαμε μια κωμικοτραγική είδηση. Δυο Έλληνες εισέβαλαν στο σπίτι μιας ανήμπορης γριούλας και τη λήστεψαν παριστάνοντας τους Αλβανούς. Βεβαίως το θύμα κατάλαβε το θέατρο που παιζόταν την ώρα της ληστείας και έτσι βοήθησε την αστυνομία στη σύλληψη των ενόχων.
Το συμβάν αυτό σίγουρα θα το χαρακτηρίζαμε αστείο. Θα το καταχωρούσαμε δηλαδή στην κατηγορία των περιστατικών όπου η ζωή η ίδια αναλαμβάνει να φωτίσει το είδος και την ποιότητα μιας σειράς κοινωνικών αντιθέσεων, οι οποίες συνήθως χρειάζονται έναν κωμωδιογράφο για να τις ανακαλύψει. Και εφόσον η ζωή είχε ήδη προετοιμάσει κατά ένα τρόπο το έργο, εμείς αποφασίσουμε να καθίσουμε στη γωνία και να το αφήσουμε να μιλήσει από μόνο του.
Με δυο λόγια αφήσαμε, ίσως για πρώτη φορά στη ζωή μας, την επαγγελματική μας νεύρωση να δημιουργούμε τις εκπτώσεις αυτές και τις διολισθήσεις των άξιων που προκαλούν το γέλιο, όταν η ζωή η ίδια γύρω μας εκπίπτει με τρομακτικό κρότο.
Αυτή η εκούσια παραίτηση μας από την "κωμική μεθοδολογία", μας έδωσε ένα έργο ίσως όχι τόσο "γελαστικό". Ένα έργο που έρχεται να συναντήσει την κωμωδία από έναν άλλο δρόμο και σε ένα άλλο επίπεδο. Γιατί στο βάθος-βάθος το γέλιο είναι η μόνη εναλλακτική του απελπισμένου.
Κεντρικό μας θέμα ο ρατσισμός. Πρωταγωνιστές τέσσερις άνεργοι Έλληνες, δυο άντρες και δυο γυναίκες. Τέσσερις Έλληνες που κατοικούν στις παρυφές της "ευμάρειας". Θεατές και παρείσακτοι της Ευρωπαϊκής μας βιτρίνας. Τέσσερις Ευρωπαίοι δεύτερης ταχύτητας. Και ξαφνικά στο περιβάλλον τους εισβάλει ένας ξένος. Ένας Κούρδος πρόσφυγας. Ένας απροστάτευτος. Ένας πολίτης τέταρτης κατηγορίας.
Το πρόβλημα είναι πώς και γιατί τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικό χαρακτήρα, διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά αδιέξοδα και για εντελώς διαφορετικούς και δικούς του λόγους ο καθένας, συντονίζονται και συμπλέουν με ένα υπόγειο ρεύμα που διατρέχει και διαβρώνει την κοινωνία μας. Το ρεύμα αυτό λέγεται ρατσισμός.
Θανάσης Παπαθανασίου
Μιχάλης Ρέππας

Σημείωμα σκηνοθέτη
Όταν ανέλαβα να σκηνοθετήσω τη σκοτεινή πλευρά μιας ανθρώπινης κωμωδίας, ένοιωσα προβληματισμένος τι θα έπρεπε να δικαιολογήσω και τι θα έπρεπε να απορρίψω μέσα μου, ανεξάρτητα με την ιδεολογία του έργου.
Η ανέχεια; Η φτώχεια; Η μιζέρια; Η κακούργα κοινωνία που λένε και τα λαϊκά τραγούδια, φταίνε για αυτό το φαινόμενο μίσους και απανθρωπιάς; Ή ένας προαιώνιος φόβος, μια προκατάληψη προς τους ξένους με τη φυλή μας, που μας οδηγεί σε αυτό που κάποια στιγμή ονομάσαμε ρατσισμό;
Δεν το ξεκαθάρισα όσο κι αν ανέλυσα τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν σε αυτό το έργο. Τη ζωή τους, τα βιώματά τους. Κι αυτό είναι η ομορφιά του. Οι συγγραφείς του, και θέλω να πιστεύω ηθελημένα, αφήνουν τον θεατή να ερευνήσει την αιτία αυτής της ιλαροτραγωδίας. Να βγάλει τα συμπεράσματα του. Ίσως και να κρίνει. Πράγμα που κάνει ο Μπρεχτ στα έργα του.
Εγώ με τη σειρά μου προσπάθησα να δώσω ανάγλυφα τους χαρακτήρες και τις καταστάσεις όσο αληθινά γινόταν, σαν κάποιος να παρακολουθεί πίσω από μια μεγάλη κλειδαρότρυπα την καθημερινότητα, σε ένα διπλανό του σπίτι, σε κάποιες διπλανές ζωές.
Ήταν υπέροχο και δύσκολο το εγχείρημα. Γι’ αυτό με κράτησε νύχτες και μέρες και μένα και τα σπουδαία παιδιά που ενσαρκώνουν τους ήρωες, στα μετερίζια. Πολεμήσαμε να κάνουμε το θαύμα. Δεν είναι ένα συνηθισμένο έργο που ολοφάνερα αποκαλύπτει τις προθέσεις του και που αποτέλεσμα έχει, να μην αφήνει τίποτα στον νου και στην ψυχή, φεύγοντας από αυτή την παράσταση σίγουρα κουβαλάς κάτι. Κάτι που σε κάνει ανάλαφρο. Σε λυτρώνει. Ή σε γεμίζει ενοχές και τύψεις. Πάντως και στις δύο περιπτώσεις έχεις ένα κέρδος. Γίνεσαι καλύτερος.
Και μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να διδάξεις το καλό, από το να δείξεις ολοφάνερα το κακό.
    Γιώργος Κωνσταντίνου

Ο Έβρος απέναντι» των Θανάση Παπαθανασίου- Μιχάλη Ρέππα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κωνσταντίνου
Σκηνικά-κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Μουσική: Νίκος Στρατηγός
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελίνα Καλαϊτζόγλου
Βοηθοί φωτιστή: Αθηνά Μπανάβα, Ειρήνη Μπουτάρη
Οργάνωση παραγωγής: Ηλίας Κοτόπουλος

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Λίλιαν Παλάντζα (Μίνα), Βασίλης Σεϊμένης (Αλέκος), Γιάννης Χαρίσης (Κώστας), Μαριάννα Παπασάββα (Γιάννα), Δημήτρης Μορφακίδης (Σερχάτ).
Στην ηχογράφηση ακούγονται οι φωνές των: Βασίλη Τσόρλαλη, Έφης Δρόσου, Στέργιου Τζαφέρη και Μαρίνας Χατζηβασιλείου.

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Αλεξανδρούπολη: Βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκης, τηλ. 25510-22808
Διδυμότειχο: Θέατρο Ορφέας
Ορεστιάδα: Θέατρο Διόνυσος, τηλ. 25520-28280
Δράμα: Δισκοπωλείο Αρίων, τηλ. 25210-23762
Ξάνθη: Βιβλιοπωλείο ΠΥΡΓΕΛΗ, τηλ. 25410-72363
Κομοτηνή: Δημοκρίτειο Βιβλιοχαρτοπωλείο, τηλ. 25310-84040
Καβάλα: Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ)
Κιλκίς: Τμήμα Πολιτισμού Δήμου Κιλκίς
Βέροια: Γραφεία Κ.Ε.Π.Α. και Βιβλιοπωλείο ΕΠΙΚΑΙΡΟ, τηλ. 23310-24612

Τιμές Εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Ομαδικά – ανέργων: 8 ευρώ
Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ
Το Κλιμάκιο επιστρέφει στη Μακεδονία και τη Θράκη!

Δηλώσεις στη συνέντευξη Τύπου σχετικά με την περιοδεία του Κλιμακίου Μακεδονίας – Θράκης

Το αναλυτικό πρόγραμμα της περιοδείας του Κλιμακίου Μακεδονίας – Θράκης που κάνει πρεμιέρα στην Αλεξανδρούπολη την προσεχή Τετάρτη 12/2 με το έργο «Ο Έβρος απέναντι» των Θ. Παπαθανασίου – Μ. Ρέππα ανακοινώθηκε κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε στο Βασιλικό Θέατρο, με τη συμμετοχή της Προέδρου Μ. Λυσαρίδου και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Γ. Βούρου του ΚΘΒΕ, καθώς και του εκπροσώπου του Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης Θ. Καράογλου, Γ. Ποδιώτη, ο οποίος απουσίασε λόγω έκτακτων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων. 
«Η περιοδεία αυτή ξεκινά υπό την αιγίδα του ΥΜΑΘ κι αυτό μας βοηθά σε πολλά επίπεδα: στην επικοινωνία μας, στη στήριξη που δίνει το υπουργείο και ο κ. Καράογλου προσωπικά.
Ο Υπουργός είναι φίλος του Θεάτρου, από την πρώτη στιγμή στήριξε τη διοίκηση, παρακολουθεί τις παραστάσεις μας και νομίζω ότι έχουμε δικαίωμα να τον ονομάσουμε φίλο του πολιτισμού και του ΚΘΒΕ» τόνισε η Πρόεδρος κ. Λυσαρίδου.
Στη συνέχεια, αφού έκανε αναφορά στην ιστορία του Κλιμακίου,  αναφέρθηκε στην απόφαση του ΚΘΒΕ να πραγματοποιήσει ξανά φέτος την περιοδεία. «Η απόφαση για την περιοδεία δεν ήταν εύκολη, λόγω της οικονομικής συγκυρίας» είπε. «Από την πρώτη στιγμή ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής εισηγήθηκε την περιοδεία του Κλιμακίου σε 17 πόλεις και το Δ.Σ. συναίνεσε, έχοντας κατά νου τρία πράγματα. Πρώτον ότι εκπληρώνουμε έναν από τους όρους της ίδρυσης του ΚΘΒΕ, δεύτερον ότι εναρμονιζόμαστε με το όνομά του που είναι «Βορείου Ελλάδος» και πρέπει να δηλώνει την παρουσία του σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, τρίτον, ότι θέλουμε να παρουσιάσουμε ποιοτικό και ψυχαγωγικό θέατρο σε πολίτες που δεν έχουν εύκολα πρόσβαση σε μας, επιστρέφοντας έτσι ένα μέρος των παροχών που εκείνοι μας δίνουν μέσω της φορολογίας» συμπλήρωσε.
Κλείνοντας, ευχαρίστησε τα ΜΜΕ και ιδίως της περιφέρειας καθώς, όπως είπε, «αγκαλιάζουν το εγχείρημα», αλλά και τους αυτοδιοικητικούς φορείς που διέθεσαν δωρεάν τους χώρους τους για την παράσταση δίνοντας ταυτόχρονα ένα πρότυπο συνεργασίας μεταξύ φορέων.

Ο κ. Καράογλου -διά του εκπροσώπου του- χαρακτήρισε το Κρατικό Θέατρο ως «τον μεγαλύτερο πολιτιστικό οργανισμό της Μακεδονίας και της Θράκης, ο οποίος σήμερα δίνει δουλειά σε έναν ευρύ κύκλο επαγγελματιών και σε ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής οικονομίας που κινείται γύρω από το ΚΘΒΕ» και ζήτησε τη στήριξή του.
Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους τους φορείς της Βόρειας Ελλάδας, όπως είπε, και να στηριχθεί η νέα  προσπάθεια που γίνεται, ώστε το Κρατικό να μην είναι θέατρο για ειδικό κοινό αλλά να ξαναγίνει θέατρο όλης της Βόρειας Ελλάδας.
«Υπό αυτήν την οπτική, νομίζω ότι είναι σαφές προς πάσα κατεύθυνση ότι το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος πρέπει να παραμείνει «ζωντανό» με το κύρος που έχει αποκτήσει και το οποίο πρέπει να διατηρήσει» τόνισε. 
Σχετικά με την περιοδεία του Κλιμακίου, υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη ιδέα αναδεικνύει την εξωστρέφεια του ΚΘΒΕ δίνοντάς του παράλληλα τη δυνατότητα να απευθυνθεί στην περιφέρεια και να ξαναγίνει το Κρατικό Θέατρο όλης της Βόρειας Ελλάδας, με ιδιαίτερη έμφαση στις παραμεθόριες περιοχές, «που είναι και ο βασικός του στόχος», καθιστά δε το ΚΘΒΕ ολοκληρωμένο πόλο πολιτισμού, δίνοντας στο κοινό τη δυνατότητα να παρακολουθήσει έργα που δεν υποτιμούν τη νοημοσύνη του, αλλά αντίθετα του προκαλούν το ερέθισμα να σκεφθεί.

«Δεν ξεκινήσαμε με το Δ.Σ. απλά αυτή την προσπάθεια προκειμένου να έχουμε ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα στα χέρια μας, αλλά γιατί πιστεύουμε ότι είναι μια κίνηση ουσίας» είπε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Γ. Βούρος, διαβεβαιώνοντας ότι θα συνεχιστεί τον επόμενο χρόνο αλλά, αν το επιτρέψει ο προγραμματισμός, και το καλοκαίρι.
«Είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προκειμένου να βρούμε τον τρόπο να επισκεφθούμε όλη την άγονη γραμμή με ένα οχηματαγωγό του Ναυτικού, προκειμένου να πλησιάσουμε αυτές τις περιοχές για την ψυχαγωγία ενός κοινού που ίσως δεν είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με το θέατρο όσο θα ήθελε» κατέληξε.

PHOTO_SYNENTEYXI: Γ.Ποδιώτης (εκπρόσωπος του Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης Θ. Καράογλου), Μένη Λυσαρίδου (Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΘΒΕ), Γιάννης Βούρος (Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΚΘΒΕ)

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

Το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας και τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και αναγνωρίζοντας ότι το ΚΘΒΕ αποτελεί έναν θεσμό με σπουδαία καλλιτεχνική οντότητα και εύρος κοινωνικών δράσεων, αγκάλιασε και στήριξε εξαρχής την εξαιρετική πρωτοβουλία της Διοίκησης του Θεάτρου να παρουσιάσει και φέτος, μέσω κλιμακίου, σημαντικές θεατρικές παραστάσεις σε περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης, όπου η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στο θέατρο είναι δύσκολη.

Η συγκεκριμένη ιδέα αναδεικνύει την εξωστρέφεια του ΚΘΒΕ, δίνοντάς του παράλληλα τη δυνατότητα να απευθυνθεί στην περιφέρεια και να ξαναγίνει το κρατικό Θέατρο όλης της Βόρειας Ελλάδας, με ιδιαίτερη έμφαση στις παραμεθόριες περιοχές.

Συγχαίρω την Πρόεδρο του ΚΘΒΕ, κα Μένη Λυσαρίδου και τον Καλλιτεχνικό του Διευθυντή, κ. Γιάννη Βούρο, διότι με αυτήν τους την ενέργεια καθιστούν το Θέατρο ολοκληρωμένο πόλο πολιτισμού.

Εύχομαι η παράσταση Ο Έβρος απέναντι των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κωνσταντίνου, να γεννήσει δημιουργικούς προβληματισμούς και να δώσει απαντήσεις σε ζητήματα που απασχολούν με ιδιαίτερη ένταση τις τοπικές κοινωνίες. Με δεδομένο ότι η τέχνη του θεάτρου μας φέρνει όλους κοντά, ο πολιτισμός στη Βόρεια Ελλάδα βρίσκει πολύτιμο συμπαραστάτη στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης.

                Θεόδωρος Γ. Καράογλου

Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια