τους. Παραμένουν τα προβλήματα στις εθνικές οδούς, όπου δεκάδες φορτηγά βρίσκονται παραταγμένα.
Με ονομαστική ψηφοφορία
Κατά την ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής, που ζήτησε το ΛΑΟΣ, το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με 83 "ναι" και 16 "όχι".
Κατά του νομοσχεδίου ψήφισε -εκτός από τους βουλευτές του ΚΚΕ, του ΛΑΟΣ και του ΣΥΡΙΖΑ- ο Πάνος Καμμένος, ζητώντας να καθορίζεται τουλάχιστον ρητά η εθνικότητα των εταιρειών που θα συσταθούν. «Δεν υπάρχει θέμα Καμμένου», δηλώνουν στελέχη της Ρηγίλλης.
Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν οι ανεξάρτητοι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη, Σοφία Σακοράφα και Φώτης Κουβέλης.
Με 53 "ναι" και 46 "όχι" ψηφίστηκε στη συνέχεια το επίμαχο άρθρο 14, που προβλέπει το χρόνο της μεταβατικής περιόδου σε τρία χρόνια, μετά από ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει η ΝΔ.
Υπέρ της διάταξης τάχθηκαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ενώ το καταψήφισαν ΝΔ, ΚΚΕ, ΛΑΟΣ, ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Φώτης Κουβέλης και Σοφία Σακοράφα.
Από την ψηφοφορία απουσίαζε η ανεξάρτητη βουλευτής Ντόρα Μπακογιάννη.
Έντονες αντιπαραθέσεις
Σφοδρή αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση προηγήθηκε της ψήφισης του νομοσχεδίου, με τις δύο πλευρές να εμμένουν στις θέσεις τους και μεσημείο αιχμής τα δύο βασικά αιτήματα των μεταφορέων για την 5ετή μεταβατική περίοδο και τη διατήρηση του 35% της άυλης αξίας των αδειών τους.
Έντονοι λεκτικοί διαξιφισμοί σημειώθηκαν και ανάμεσα σε ΝΔ και ΛΑΟΣ με αλληλοκατηγορίες για το ποιο κόμμα στηρίζει τη κυβέρνηση.
Ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας επανέλαβε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις και τόνισε ότι το ν/σ είναι μία από τις πτυχές των διαρθρωτικών αλλαγών για την ανάπτυξη της οικονομίας και την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος της χώρας.
Ταυτόχρονα, καυτηρίασε την στάση και τις θέσεις της αντιπολίτευσης, ιδιαίτερα της ΝΔ, κάνοντας λόγο για παλαιοκομματική τακτική και τονίζοντας ότι «η άγρα ψήφων δεν προωθεί τα συμφέροντα αυτών που υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται για το συμφέρον τους».
Από την πλευρά τους, τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγόρησαν το ΠΑΣΟΚ για αλαζονεία και αυταρχισμό, ο δε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης μίλησε για «κυβέρνηση του πιο ακραίου νεοφιλευθερισμού της Χιλής».
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης ζήτησε να προσδιοριστεί η εθνικότητα, έτσι ώστε άδειες εμπορευματικών μεταφορών να μπορούν να έχουν μόνο οι υπήκοοι της ΕΕ και συμπλήρωσε ότι «η Ελλάδα δεν είναι γυμνό τοπίο να ασελγεί ο καθένας πάνω του, όποτε το θέλει». Ακόμα, ο κ. Καρατζαφέρης - με αφορμή και την διαγραφή από την ΝΔ του κ. Θ. Σκυλακάκη - επέκρινε τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας ότι κοροϊδεύει τον ελληνικό λαό, αφού άλλα ψηφίζει στο εσωτερικό και άλλα στο εξωτερικό.
«Η ΝΔ είπε ναι επί της αρχής του ν/σ που βλάπτει σοβαρά τη ζωή και τα οράματα τόσων οικογενειών. Εμείς είμαστε σταθερά αντίθετοι. Ναι στη φιλελεύθερη αντίληψη, όχι όμως στη νεοφιλελεύθερη που καταστρέφει την εικόνα της ΝΔ. Διαγράψατε τον ευρωβουλευτή σας που υπερασπίστηκε το ναι στο μνημόνιο, που εσείς του είπατε να ψηφίσει στο Ευρωκοινοβούλιο. Ο ΛΑΟΣ έπραξε ό,τι και οι ευρωβουλευτές σας στο Ευρωκοινοβούλιο. Εσείς ψηφίσατε άλλα εντός και άλλα εκτός", είπε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ απευθυνόμενος στην πτέρυγα της ΝΔ.
Άμεση ήταν η αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη, που κατηγόρησε τον ΛΑΟΣ ότι στηρίζει το ΠΑΣΟΚ και τις αντιλαϊκές και ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζει και πρόσθεσε ότι αυτό απόδεικνύει και η στήριξη που έδωσε (ο ΛΑΟΣ) στην κυβέρνηση με την υπερψήφιση του μνημονίου.
Αναφερόμενος δε στο σχόλιο του κ Καρατζαφέρη για το Θ. Σκυλακάκη τόνισε χαρακτηριστικά: «Κανένας Κεφαλογιάννης και κανένας Σκυλακάκης δεν πρόκειται να αμαυρώσει την πολύ πετυχημένη εμφάνιση του Αντώνη Σαμαρά στη ΔΕΘ».
«Ο ΛΑΟΣ καλό είναι να χτυπά το ν/σ και να αποδείξει ότι δεν είναι σύμμαχος της κυβέρνησης και του μνημονίου. Για εμάς στη ΝΔ, μόνος αντίπαλος είναι η κυβέρνηση και τα αντιλαϊκά της μέτρα», σχολίασε ο εισηγητής του κόμματος Μαργαρίτας Τζήμας.
«Είναι ανιστόρητη και σχηματική η οριοθέτηση ανάμεσα σε μνημονιστές και αντιμνημονιστές. Όσοι το επικαλούνται αυτό το επιχείρημα δείχνουν περιφρόνηση και υποτίμηση της νοημοσύνης του ελληνικού λαού. Ο μονόλογος ίδιων κλισέ έχει κουράσει. Ο λαός θέλει προτάσεις που θα κάνουν τη ζωή του καλύτερη και όχι συνθήματα» υπογράμμισε από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών.
«Η ιστορία γράφεται από τους παρόντες και όχι τους απόντες. Το ν/σ είναι πολιτική επιλογή και όχι επιβολή της κυβέρνησης, γιατί οι διαρθρωτικές αλλαγές είναι αναγκαίες. Δεν πρέπει να χάσουμε άλλο χρόνο. Ο φόβος του πολιτικού κόστους έκανε κατά καιρούς τις ηγεσίες να μην τολμήσουν αυτήν την πρωτοβουλία. Εμείς τολμούμε γιατί δεν συνυπολογίζουμε το δέος του πολιτικού κόστους, Γιατί είναι νάνος μπροστά στο γίγαντα που λέγεται εθνικό συμφέρον» τόνισε ο κ. Ρέππας.
«Για μια ακόμα φορά παρακολουθήσαμε τους θεατρινισμούς ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για τους μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς, ενώ η αλήθεια είναι ότι θέλουν να κρύψουν τις αντιλαϊκές πολιτικές του Ευρωμονόδρομου» σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.
Ο ειδικός αγορητής του κόμματος Απόστολος Νάνος ανέφερε ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι ταυτισμένοι μόνο με το συμφέρον των μονοπωλιακών ομίλων.
Έντονα επικριτικός τόσο κατά του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ εμφανίστηκε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, κάνοντας λόγο για ίδιες αντιλαϊκές πολιτικές, ενώ επεσήμανε ότι μετά από τόσα χρόνια αδράνειας, προχειρότητας και πελατειακών σχέσεων, η κυβέρνηση έρχεται να νομοθετήσει με τη λογική του Προκρούστη.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Πέτρος Ευθυμίου αντέτεινε ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών δεν έχει καμία σχέση με το μνημόνιο, αλλά με την ένταξη μας στις ευρωπαϊκές κοινότητες. Ταυτόχρονα κατηγόρησε τη ΝΔ ότι "πότε είναι με το χωροφύλαξ και πότε με τον αστυφύλαξ", ενώ έδωσε έμφαση στις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τους μεταφορείς, σε ό,τι αφορά τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους, αλλά και την ένταξη τους στα αναπτυξιακά προγράμματα.
Τέλος, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης ανέφερε πως «κάποιοι δεν συνειδητοποιούν ότι η χώρα δεν είναι μόνο σε οικονομική κρίση, αλλά και σε κρίση αξιών, και κρίση βαθύτατα πολιτική».
Κυβερνητική σύσκεψη
Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στο γραφείο της ΓΓ του πρωθυπουργού Ρεγγίνας Βάρτζελη στη Βουλή, με τη συμμετοχή των κκ Πάγκαλου, Ραγκούση, Ρέππα, Τσιόκα, κ.α. Στο επίκεντρο βρέθηκε η αποτίμηση της κατάστασης με τους μεταφορείς και η προστασία της κοινωνικής ειρήνης.
Αντιδράσεις
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου εξασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και τον εκσυγχρονισμό του τομέα των μεταφορών, είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωποςΓιώργος Πεταλωτής, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει τους νόμους καθώς κανένας δεν μπορεί να κρατά όμηρους τους πολίτες.
"Δυναμίτη στα θεμέλια της μεταρρύθμισης στα κλειστά επαγγέλματα, έβαλε η Κυβέρνηση με τους καταστρεπτικούς χειρισμούς της, τινάζοντας στον "αέρα" την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών. Δε θα βρεθεί, επιτέλους, κάποιος Υπουργός να αναλάβει τις ευθύνες του;" δήλωσε ο εκπρόσωπος της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος.
"Ό,τι είχαμε να χάσουμε, το χάσαμε"
Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών εξήγγειλε από το Σύνταγμα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας τους, ΓιώργοςΤζωρτζάτος.
«Συνεχίζουμε δυνατά. Μετά το σημερινό φιάσκο και την απόφαση καρμανιόλα, ενημερώνουμε την πολιτεία με τον ίδιο ρυθμό και δεν σταματάμε. Ό,τι ήταν να χάσουμε, το χάσαμε» τόνισε.
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών σκοπεύουν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με αποκλεισμούς δρόμων σε όλη την Ελλάδα.
Μέχρι αργά το μεσημέρι, κυκλοφοριακό χάος επικρατούσε στο κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς κλειστοί ήταν όλοι οι δρόμοι γύρω από το Σύνταγμα, όπου παρέμεναν συγκεντρωμένοι οι μεταφορείς.
Μικρής έντασης επεισόδιο σημειώθηκε στις 13.30, όταν ομάδα φορτηγατζήδων που βρίσκονταν στη συγκέντρωση έξω από τη Βουλή προσπάθησε να εισέλθει στον προαύλιο χώρο του κτηρίου, με αποτέλεσμα η αστυνομία να κάνει χρήση δακρυγόνων.
Μία ώρα αργότερα, δύο φορτηγά εμφανίστηκαν στην Πλατεία Συντάγματος.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν δηλώσει αποφασισμένοι να κλείσουν τις εθνικές οδούςστα σημεία που βρίσκονται παραταγμένα τα οχήματά τους, στο Χαϊδάρι και τη Μεταμόρφωση.
Κλειστή είναι η Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Μαγούλας, στο ρεύμα προς Αθήνα, με την κυκλοφορία να εκτρέπεται προς την Αττική οδό και την παλαιά εθνική.
Στην παλαιά εθνική Αθηνών-Κορίνθου, στη Νέα Πέραμο, είναι κλειστό το ρεύμα προς Αθήνα.
Οι αυτοκινητιστές έκλεισαν για μισή ώρα και τα δύο ρεύματα της Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης δημιουργώντας χάος, ενώ στα υπόλοιπα σημεία έχουν αφήσει ανοιχτή μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας.
Λίγο μετά τις 17.00, έληξε η συμβολική κατάληψη των διοδίων Μαλγάρων από τους αυτοκινητιστές - ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΣ της Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, η διέλευση των οχημάτων ήταν ελεύθερη, καθώς οι διαμαρτυρόμενοι είχαν σηκώσει τις μπάρες των διοδίων. Οι αυτοκινητιστές παραμένουν στο σημείο, χωρίς ωστόσο να δημιουργούν προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων.
Πηγές: ΝΕΤ, ΝΕΤ 105.8, ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου