Ευθύνες στη ΝΔ για τι αποκαλούμενες «ιερές συναλλαγές» επιρρίπτει ο ηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου, Εφραίμ στην πολυσέλιδη απολογία του! Ο Εφραίμ, αναφέρει ότι οι ανταλλαγές ήταν επιλογή και απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ. «Δεν θέλαμε τις ανταλλαγές, αλλά μας επιβλήθηκαν από την τότε κυβέρνηση για να ικανοποιηθούν οι τοπικοί φορείς που δεν μας ήθελαν εκεί», απάντησε ο Εφραίμ σε ερώτηση της ειδικής ανακρίτριας Ειρήνη Καλού, η οποία είχε και τη γνώμη ότι ο ηγούμενος πρέπει να οδηγηθεί στη φυλακή. Με τον τρόπο αυτό, ο Εφραίμ οριοθέτησε ευθύνες πολιτικών προσώπων για την υπόθεση, χωρίς, ωστόσο, αυτό να έχει ουσιαστική σημασία, καθώς έχουν ήδη παραγραφεί…
Ο ηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου στην απολογία του, την οποία παρουσιάζει η εφημερίδα «Τα Νέα», περιγράφει τις σχέσεις που είχε αναπτύξει στο πλαίσιο των πνευματικών του καθηκόντων με πρόσωπα της κεντρικής πολιτικής σκηνής όπως με τον άλλοτε διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου Γιάννη Αγγέλου και τον πρώην υπουργό Θεόδωρο Ρουσόπουλο. Ωστόσο, αρνείται κατηγορηματικά ότι κάποιος από αυτούς είχε οποιαδήποτε ανάμειξη στην υπόθεση των ανταλλαγών και πολύ περισσότερο ότι ο ίδιος εκμεταλλεύτηκε τη γνωριμία τους και την εξουσία που εκείνοι είχαν για να προχωρήσει το σχέδιο των ανταλλαγών ακινήτων μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της Μονής Βατοπεδίου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι αναφορές που κάνει σε άλλους πρώην υπουργούς της ΝΔ. Συγκεκριμένα:
Για τον Πέτρο Δούκα: «Στον κ. Δούκα υποβάλαμε δύο αιτήματα. Ένα ήταν η απόδοση της διαχείρισης της λίμνης και το δεύτερο ήταν να μας αποζημιώσει εκείνο το τμήμα των παραλίμνιων που είχε δοθεί σε κατοίκους της περιοχής. Ο κ. Δούκας στα λίγα λεπτά που μας δέχτηκε στον διάδρομο, μας είπε ότι δεν είναι αρμόδιος και να πάμε στον κ. Σάββα Τσιτουρίδη».
Για τον Σάββα Τσιτουρίδη: «Το ίδιο αίτημα επαναλάβαμε λίγες μέρες μετά και μάλιστα εγγράφως στον κ. Τσιτουρίδη, υπουργό τότε Αγροτικής Ανάπτυξης, όταν τον επισκεφθήκαμε μαζί με τον μοναχό Αρσένιο στο υπουργείο».
Για τον Ευάγγελο Μπασιάκο: «Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2004 επισκεφθήκαμε τον υπουργό κ. Μπασιάκο. Αυτός μόλις είχε αναλάβει και μας είπε ότι είχε ενημερωθεί από τον κ. Αλέξανδρο Κοντό για την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή του μετοχιού και ότι δεχόμαστε πολλές πιέσεις από τους φορείς και πάμε για συνολικές ανταλλαγές, δηλαδή ανταλλαγή της λίμνης και των παραλίμνιων εκτάσεων με αντίστοιχες εκτάσεις του Δημοσίου αρμοδιότητας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης».
Ο ηγούμενος, σημειώνει ακόμη ότι «η πάγια θέση της μονής είναι να μείνουμε εκεί σεβόμενοι την παράδοση της μονής μας, που τόσους αιώνες είναι εκεί και θέλει να συνεχίσει να παραμένει. Οι νομικοί μας σύμβουλοι, μας είπαν ότι πρέπει να δεχτούμε τη θέση της κυβέρνησης να φύγουμε από τη λίμνη, γιατί αλλιώς θα είχαμε μακροχρόνιες διαδικασίες. Εμείς και συγκεκριμένα εγώ, λόγω της επαφής μου με τον πρίγκιπα Κάρολο και αφού μιλήσαμε, μού εξέφρασε τον ενθουσιασμό του να συνεργαστεί το Πριγκιπικό Ίδρυμα σε θέματα οικολογίας με το Βατοπεδίου για το μετόχι της Ξάνθης», αναφέρει σε άλλο σημείο της απολογίας του ο Εφραίμ.
Ερωτώμενος, επίσης, από την ανακρίτρια, τι εμπόδισε τη μονή να αρνηθεί τις ανταλλαγές εφόσον δεν τις ήθελε, ο Εφραίμ απαντά: «Μας έπεισαν οι νομικοί μας σύμβουλοι ότι δεν είχαμε άλλη διέξοδο γιατί διαφορετικά θα είχαμε μακροχρόνιες διενέξεις, πράγμα το οποίο δεν επιθυμούσαμε».
Ο ηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου στην απολογία του, την οποία παρουσιάζει η εφημερίδα «Τα Νέα», περιγράφει τις σχέσεις που είχε αναπτύξει στο πλαίσιο των πνευματικών του καθηκόντων με πρόσωπα της κεντρικής πολιτικής σκηνής όπως με τον άλλοτε διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου Γιάννη Αγγέλου και τον πρώην υπουργό Θεόδωρο Ρουσόπουλο. Ωστόσο, αρνείται κατηγορηματικά ότι κάποιος από αυτούς είχε οποιαδήποτε ανάμειξη στην υπόθεση των ανταλλαγών και πολύ περισσότερο ότι ο ίδιος εκμεταλλεύτηκε τη γνωριμία τους και την εξουσία που εκείνοι είχαν για να προχωρήσει το σχέδιο των ανταλλαγών ακινήτων μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της Μονής Βατοπεδίου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι αναφορές που κάνει σε άλλους πρώην υπουργούς της ΝΔ. Συγκεκριμένα:
Για τον Πέτρο Δούκα: «Στον κ. Δούκα υποβάλαμε δύο αιτήματα. Ένα ήταν η απόδοση της διαχείρισης της λίμνης και το δεύτερο ήταν να μας αποζημιώσει εκείνο το τμήμα των παραλίμνιων που είχε δοθεί σε κατοίκους της περιοχής. Ο κ. Δούκας στα λίγα λεπτά που μας δέχτηκε στον διάδρομο, μας είπε ότι δεν είναι αρμόδιος και να πάμε στον κ. Σάββα Τσιτουρίδη».
Για τον Σάββα Τσιτουρίδη: «Το ίδιο αίτημα επαναλάβαμε λίγες μέρες μετά και μάλιστα εγγράφως στον κ. Τσιτουρίδη, υπουργό τότε Αγροτικής Ανάπτυξης, όταν τον επισκεφθήκαμε μαζί με τον μοναχό Αρσένιο στο υπουργείο».
Για τον Ευάγγελο Μπασιάκο: «Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2004 επισκεφθήκαμε τον υπουργό κ. Μπασιάκο. Αυτός μόλις είχε αναλάβει και μας είπε ότι είχε ενημερωθεί από τον κ. Αλέξανδρο Κοντό για την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή του μετοχιού και ότι δεχόμαστε πολλές πιέσεις από τους φορείς και πάμε για συνολικές ανταλλαγές, δηλαδή ανταλλαγή της λίμνης και των παραλίμνιων εκτάσεων με αντίστοιχες εκτάσεις του Δημοσίου αρμοδιότητας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης».
Ο ηγούμενος, σημειώνει ακόμη ότι «η πάγια θέση της μονής είναι να μείνουμε εκεί σεβόμενοι την παράδοση της μονής μας, που τόσους αιώνες είναι εκεί και θέλει να συνεχίσει να παραμένει. Οι νομικοί μας σύμβουλοι, μας είπαν ότι πρέπει να δεχτούμε τη θέση της κυβέρνησης να φύγουμε από τη λίμνη, γιατί αλλιώς θα είχαμε μακροχρόνιες διαδικασίες. Εμείς και συγκεκριμένα εγώ, λόγω της επαφής μου με τον πρίγκιπα Κάρολο και αφού μιλήσαμε, μού εξέφρασε τον ενθουσιασμό του να συνεργαστεί το Πριγκιπικό Ίδρυμα σε θέματα οικολογίας με το Βατοπεδίου για το μετόχι της Ξάνθης», αναφέρει σε άλλο σημείο της απολογίας του ο Εφραίμ.
Ερωτώμενος, επίσης, από την ανακρίτρια, τι εμπόδισε τη μονή να αρνηθεί τις ανταλλαγές εφόσον δεν τις ήθελε, ο Εφραίμ απαντά: «Μας έπεισαν οι νομικοί μας σύμβουλοι ότι δεν είχαμε άλλη διέξοδο γιατί διαφορετικά θα είχαμε μακροχρόνιες διενέξεις, πράγμα το οποίο δεν επιθυμούσαμε».
eklogika.gr
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου