Ο Τομεάρχης Υποδομών Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Λευτέρης Αυγενάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση σημαντικών υποδομών στην Κρήτη:
«Οι ανακοινώσεις έργων που ποτέ δεν ολοκληρώνονται ή οι συνεχείς καθυστερήσεις και αναβολές εργασιών για υποδομές που είναι απαραίτητες για την καθημερινότητα των κατοίκων, αποτελούν
εμπαιγμό του λαού της Κρήτης. Τα τελευταία δύο χρόνια, αν και έχουμε ακούσει πλείστες μεγαλόστομες υποσχέσεις, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης παραμένει ο δρόμος με τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα, το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι παραμένει ακόμα «στον αέρα», ο οδικός άξονας Ηράκλειο – Μεσσαρά έχει σταματήσει να κατασκευάζεται και η υλοποίηση σημαντικών φραγμάτων και αρδευτικών δικτύων, δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, ή δεν έχουν καν ξεκινήσει. Εν όψει προεκλογικής περιόδου, θα ήθελα να εφιστήσω την προσοχή στους φερέλπιδες υποψηφίους που θα επιχειρήσουν να δώσουν και πάλι φρούδες υποσχέσεις στους πολίτες. Οι διθυραμβικές εξαγγελίες θα πρέπει να αφορούν ολοκλήρωση των έργων και παράδοσή τους στην κοινωνία. »Τα ημιτελή Kομβικά Aναπτυξιακά Έργα υποδομής στην Κρήτη
Β.Ο.Α.Κ.: Δρόμος – «καρμανιόλα»
Ο δρόμος με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, με κακοτεχνίες, έρμαιο των καιρικών συνθηκών κρύβει παγίδες για τους οδηγούς σε όλα σχεδόν τα τμήματα του δικτύου. Ο Β.Ο.Α.Κ. έχει συνολικό μήκος 310 χλμ. εκ των οποίων μόνο 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί. Μελέτες επί μελετών αναβάθμισής του για 135 χλμ..
- Το τρίτο τμήμα της οδού μετά την Κάτω Σούδα μέχρι το Αεροδρόμιο μήκους 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί προ 50ετίας με πλάτος οδοστρώματος 7 - 8 μέτρα, που είναι τελείως ανεπαρκές για τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα.
- Το πρώτο τμήμα από Απομαρμά- Καστέλι δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Απομένουν άλλα 8 περίπου χιλιόμετρα στο δεύτερο τμήμα, όπου και εκεί υπήρξαν καθιζήσεις.
- Δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμα οι διαγωνισμοί ανάθεσης των μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσσες - Αγιοι Πάντες, Καλύβες - Σούδα και Χανιά - Κολυμβάρι - Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ.
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΜΕΣΣΑΡΑΣ: Καμία ενημέρωση για την συνέχιση των εργασιών
Οι κατολισθήσεις των πρανών στο τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά προκάλεσαν μεγάλες καταστροφές, με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ηρακλείου – Μεσσαράς και να τίθεται πλέον σε κίνδυνο ολόκληρο το έργο. Αν και η συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου είναι στις 16-12-2012, οι εργασίες ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει. Ο κίνδυνος περαιτέρω κατολισθήσεων, σε συνδυασμό με το χρόνο που θα απαιτηθεί για τις εργασίες αποκατάστασης καθιστά αδύνατη την τήρηση του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
ΝΕΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: Ίσως το …2017
Περιμένουμε τον νέο διαγωνισμό. Αν οι εργασίες αρχίσουν το 2013, θα μπορέσει να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2017. Ο προϋπολογισμός του έργου πάντως έχει περικοπεί σημαντικά. Από περίπου 1,1 δισ. ευρώ που θα δίδονταν πριν από 2,5 χρόνια, ( με την πρώτη προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού) σήμερα θα διατεθούν μόνο 730 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή του Δημοσίου να μην ξεπερνά τα 220 εκατ. ευρώ.
Ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδης, ζήτησε να «κοντύνει» ο διάδρομος για να μπορέσει να προχωρήσει το έργο, λέγοντας πως η αγορά το θέλει μικρό, φτηνό και ανταγωνιστικό! Στους μικρούς διαδρόμους όμως δεν θα μπορούν να προσγειωθούν και να απογειωθούν πολλά αεροσκάφη, με κίνδυνο να υποβαθμιστεί το αεροδρόμιο πριν καν δημοπρατηθεί…
Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προχώρησε σε μετάθεση της ημερομηνίας διενέργειας του Διαγωνισμού.
Στην αρχική προκήρυξη:
1. Δεν είχε εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου που περιλαμβανόταν στα Τεύχη Δημοπράτησης.
2. Δεν είχαν προσδιοριστεί τα αναγκαία βοηθήματα αεροναυτιλίας.
3. Δεν είχαν καθοριστεί οι όροι συνλειτουργίας του πολιτικού και στρατιωτικού αεροδρομίου στο Καστέλλι.
4. Υπήρχαν σημαντικά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, την περιβαλλοντική αδειοδότηση και πολλές ακόμα ελλείψεις.
Το σημαντικότερο πρόβλημα αποτελούσε η χρηματοδότηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο κόστος κατασκευής του έργου, δεδομένου ότι δεν είχε ληφθεί μέριμνα για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ ή έστω για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας εθνικών πόρων. Ο Διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των επιφυλάξεων των τραπεζών να συμβάλλουν στην χρηματοδότηση του έργου.
ΦΡΑΓΜΑ ΑΠΟΣΕΛΕΜΗ: 10 εκατομμύρια κυβικά νερού πάνε στη θάλασσα
Με την καθυστέρηση έμφραξης του φράγματος Αποσελέμη χάνονται πάνω από 10 εκατομμύρια κυβικά νερού που πάνε στη θάλασσα. Αν δεν γίνει άμεσα η πλήρωση του ταμιευτήρα Αποσελέμη, το έργο θα απενταχθεί από τη χρηματοδότηση του Ταμείου Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με αποτέλεσμα την επιστροφή όλων των επιλέξιμων δαπανών που έχουν διατεθεί ως σήμερα με επιβάρυνση του ελληνικού Δημοσίου.
- Ακόμα δεν έχει υπάρξει οριστική λύση για τις διεκδικήσεις των κατοίκων του οικισμού Σφεντυλίου.
- Το δίκτυο της ΔΕΗ δεν έχει απομακρυνθεί από την λεκάνη κατάκλισης.
- Δεν έχουν ολολήρωθεί οι αρχαιολογικές έρευνες εντός της λεκάνης κατάκλισης για κατάχωση των αρχαιολογικών ευρημάτων και έναρξη πλήρωσης του ταμιευτήρα.
ΦΡΑΓΜΑ ΠΛΑΚΙΩΤΙΣΣΑΣ: «Σωστή διαδικασία» η γραφειοκρατία
Μεγάλη καθυστέρηση της καταβολής αποζημιώσεων στους κατοίκους της περιοχής της Πλακιώτισσας, των οποίων οι περιουσίες απαλλοτριώθηκαν για τη κατασκευή του ομώνυμου φράγματος. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων παραδέχεται
τις μεγάλες καθυστερήσεις που υπάρχουν εξαιτίας της γραφειοκρατίας, δικαιολογώντας τις όμως και ονομάζοντάς τις «σωστή διαδικασία». Οι κάτοικοι δεν έχουν λάβει ακόμα τα χρήματα που δικαιούνται από το Ελληνικό Δημόσιο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ολοκλήρωση του έργου.
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου