Εγκρίθηκε, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μάκη Βορίδη, η λειτουργία διοδίων στο υπό παράδοση τμήμα Τσακώνας-Καλαμάτας του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Το περιεχόμενο της απόφασης του υπουργού έρχεται να φανερώσει για άλλη μια φορά ότι ...σύμβαση είναι κομμένη και ραμμένη στα συμφέροντα του παραχωρησιούχου, ο οποίος ζητάει και αποζημίωση από το κράτος…!
Παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις του υπουργείου Υποδοχών, ότι το Τσακώνα-Καλαμάτα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Μαΐου ή το αργότερο τις αρχές Ιουνίου, πηγές που γνωρίζουν καλά την εξέλιξη των εργασιών εκτιμούν ότι ο δρόμος δεν θα είναι έτοιμος για χρήση πριν από τα μέσα Ιουλίου.
Σύμφωνα με την απόφαση του Μάκη Βορίδη, που υπέγραψε μία εβδομάδα μετά από τις εκλογές της 6ης Μαΐου, η ανά χιλιόμετρο χρέωση των διοδίων καθορίστηκε στα 0,04 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, άρα αθροιστικά το ύψος των διοδίων στο συγκεκριμένο τμήμα θα είναι 1,30 ευρώ. Τα μετωπικά διόδια θα λειτουργήσουν στο ύψος της Σπερχογείας, ενώ θα υπάρχουν και πλευρικά στο ύψος των Αρφαρών.
Στο συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται και ο περιμετρικός δακτύλιος της Καλαμάτας, όμως τα διόδια θα μπουν παρ’ ότι η κατασκευή του περιμετρικού δεν έχει ξεκινήσει καλά καλά.
Στην υπουργική απόφαση παρουσιάζεται ως επιβεβλημένο και προς το δημόσιο συμφέρον να επιβληθούν από τώρα τα διόδια και όχι όταν τελειώσει και ο περιμετρικός, διότι, άκουσον άκουσον, για την καθυστέρηση φταίει αποκλειστικά το κράτος και μάλιστα ο παραχωρησιούχος διεκδικεί και αποζημιώσεις.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά στην υπουργική απόφαση: «Η ολοκλήρωση της κατασκευής του τμήματος Τσακώνα – Καλαμάτα που σύμφωνα με το άρθρο 18 της Σύμβασης Παραχώρησης προβλεπόταν έως την 3-7-2011, καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου λόγω μη έγκαιρης παράδοσης των χώρων εκτέλεσης του Έργου. Η καθυστέρηση αυτή συνιστά Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου και επισύρει την καταβολή αποζημιώσεων στον Παραχωρησιούχο λόγω απώλειας Εσόδων. Ήδη το υπόψη Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου επισυμβαίνει από την 3-7-2011 και μέχρι σήμερα και ο Παραχωρησιούχος έχει υποβάλλει αιτήματα αποζημίωσης λόγω απώλειας εσόδων. Μέχρι την 10-6-2012 είναι απόλυτα εφικτή η τμηματική παράδοση σε κυκλοφορία του υποτμήματος από την Τσακώνα έως τον Α/Κ Εισόδου Καλαμάτας (Θουρία) μήκους 21,8 χλμ περίπου, που περιλαμβάνει τους Α/Κ Αρφαρών και Εισόδου Καλαμάτας (Θουρία). Το υπόψη υποτμήμα είναι απόλυτα λειτουργικό και σε αυτό εμπεριέχεται και έχει ολοκληρωθεί ο Σταθμός Διοδίων Καλαμάτας καθώς και οι πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων του Α/Κ Αρφαρών. Σε περίπτωση τμηματικής παράδοσης και χρέωσης για την χρήση του περαιωμένου και λειτουργικά αυτοτελούς υποτμήματος, το Δημόσιο θα περιορίσει σημαντικά τις καταβλητέες αποζημιώσεις στον Παραχωρησιούχο εξ αιτίας του Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου για την αργοπορημένη παράδοση του Χώρου Εκτέλεσης του Έργου στο τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα με προφανές το όφελος του Δημοσίου εξ αιτίας αυτής της ρύθμισης. Για την υπόψη τμηματική παράδοση, η απαιτούμενη Βεβαίωση Περάτωσης Εργασιών θα εκδοθεί με αναλογική εφαρμογή των προβλέψεων του άρθρου 18 της Σύμβασης Παραχώρησης περί Βεβαίωσης Περάτωσης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας για το περαιωμένο μήκος του υπόψη υποτμήματος. Δεδομένου ότι ο αυτοκινητόδρομος θα λειτουργεί στην τελική του μορφή στο τμήμα αυτό, δηλαδή δεν θα γίνουν επιπλέον κατασκευές ώστε να εκπληρωθεί ο όρος της 12μηνης καθυστέρησης στην επιβολή του ποσού των 0,04€/χλμ. Σε Τιμές Ημέρας Βάσης και προκειμένου να περιοριστούν περαιτέρω οι αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο,λόγω απώλειας εσόδων στον Παραχωρησιούχο, η ανά χιλιόμετρο χρέωση Διοδίων Τελών για το υποτμήμα Τσακώνα – Ανισόπεδος Κόμβος Εισόδου Καλαμάτας (Θουρία) είναι δυνατόν να καθοριστεί σε 0,04 €/χλμ (προ ΦΠΑ) σε τιμές της Ημέρας Τιμής Βάσης».
Στ.Μ.
kalamatajournal.gr
http://nonews-news.blogspot.com/2012/05/blog-post_7568.html
Παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις του υπουργείου Υποδοχών, ότι το Τσακώνα-Καλαμάτα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Μαΐου ή το αργότερο τις αρχές Ιουνίου, πηγές που γνωρίζουν καλά την εξέλιξη των εργασιών εκτιμούν ότι ο δρόμος δεν θα είναι έτοιμος για χρήση πριν από τα μέσα Ιουλίου.
Σύμφωνα με την απόφαση του Μάκη Βορίδη, που υπέγραψε μία εβδομάδα μετά από τις εκλογές της 6ης Μαΐου, η ανά χιλιόμετρο χρέωση των διοδίων καθορίστηκε στα 0,04 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, άρα αθροιστικά το ύψος των διοδίων στο συγκεκριμένο τμήμα θα είναι 1,30 ευρώ. Τα μετωπικά διόδια θα λειτουργήσουν στο ύψος της Σπερχογείας, ενώ θα υπάρχουν και πλευρικά στο ύψος των Αρφαρών.
Στο συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται και ο περιμετρικός δακτύλιος της Καλαμάτας, όμως τα διόδια θα μπουν παρ’ ότι η κατασκευή του περιμετρικού δεν έχει ξεκινήσει καλά καλά.
Στην υπουργική απόφαση παρουσιάζεται ως επιβεβλημένο και προς το δημόσιο συμφέρον να επιβληθούν από τώρα τα διόδια και όχι όταν τελειώσει και ο περιμετρικός, διότι, άκουσον άκουσον, για την καθυστέρηση φταίει αποκλειστικά το κράτος και μάλιστα ο παραχωρησιούχος διεκδικεί και αποζημιώσεις.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά στην υπουργική απόφαση: «Η ολοκλήρωση της κατασκευής του τμήματος Τσακώνα – Καλαμάτα που σύμφωνα με το άρθρο 18 της Σύμβασης Παραχώρησης προβλεπόταν έως την 3-7-2011, καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου λόγω μη έγκαιρης παράδοσης των χώρων εκτέλεσης του Έργου. Η καθυστέρηση αυτή συνιστά Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου και επισύρει την καταβολή αποζημιώσεων στον Παραχωρησιούχο λόγω απώλειας Εσόδων. Ήδη το υπόψη Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου επισυμβαίνει από την 3-7-2011 και μέχρι σήμερα και ο Παραχωρησιούχος έχει υποβάλλει αιτήματα αποζημίωσης λόγω απώλειας εσόδων. Μέχρι την 10-6-2012 είναι απόλυτα εφικτή η τμηματική παράδοση σε κυκλοφορία του υποτμήματος από την Τσακώνα έως τον Α/Κ Εισόδου Καλαμάτας (Θουρία) μήκους 21,8 χλμ περίπου, που περιλαμβάνει τους Α/Κ Αρφαρών και Εισόδου Καλαμάτας (Θουρία). Το υπόψη υποτμήμα είναι απόλυτα λειτουργικό και σε αυτό εμπεριέχεται και έχει ολοκληρωθεί ο Σταθμός Διοδίων Καλαμάτας καθώς και οι πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων του Α/Κ Αρφαρών. Σε περίπτωση τμηματικής παράδοσης και χρέωσης για την χρήση του περαιωμένου και λειτουργικά αυτοτελούς υποτμήματος, το Δημόσιο θα περιορίσει σημαντικά τις καταβλητέες αποζημιώσεις στον Παραχωρησιούχο εξ αιτίας του Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου για την αργοπορημένη παράδοση του Χώρου Εκτέλεσης του Έργου στο τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα με προφανές το όφελος του Δημοσίου εξ αιτίας αυτής της ρύθμισης. Για την υπόψη τμηματική παράδοση, η απαιτούμενη Βεβαίωση Περάτωσης Εργασιών θα εκδοθεί με αναλογική εφαρμογή των προβλέψεων του άρθρου 18 της Σύμβασης Παραχώρησης περί Βεβαίωσης Περάτωσης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας για το περαιωμένο μήκος του υπόψη υποτμήματος. Δεδομένου ότι ο αυτοκινητόδρομος θα λειτουργεί στην τελική του μορφή στο τμήμα αυτό, δηλαδή δεν θα γίνουν επιπλέον κατασκευές ώστε να εκπληρωθεί ο όρος της 12μηνης καθυστέρησης στην επιβολή του ποσού των 0,04€/χλμ. Σε Τιμές Ημέρας Βάσης και προκειμένου να περιοριστούν περαιτέρω οι αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο,λόγω απώλειας εσόδων στον Παραχωρησιούχο, η ανά χιλιόμετρο χρέωση Διοδίων Τελών για το υποτμήμα Τσακώνα – Ανισόπεδος Κόμβος Εισόδου Καλαμάτας (Θουρία) είναι δυνατόν να καθοριστεί σε 0,04 €/χλμ (προ ΦΠΑ) σε τιμές της Ημέρας Τιμής Βάσης».
Στ.Μ.
kalamatajournal.gr
http://nonews-news.blogspot.com/2012/05/blog-post_7568.html
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου