«Τα έργα μένουν παγωμένα και μόνο οι μεγαλοεργολάβοι κερδίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια»

«Τραβάει χρόνια πια αυτή η φαρσοκωμωδία των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων και τα μοναδικά, μέχρι σήμερα, αποτελέσματα, είναι η διαρκής παραχώρηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε μεγαλοεργολάβους και η διαρκής… αποκάλυψη της γύμνιας και των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι των μεγάλων συμφερόντων, εις βάρος των έργων, αλλά και του ελληνικού λαού».
Αυτά σημειώνει σε δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, Νίκος Νικολόπουλος, ο οποίος επανέρχεται με νέα ερώτηση στη Βουλή, προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό για το θέμα, τονίζοντας πως έχουν περάσει τέσσερις μήνες από την επικοινωνιακή φιέστα της δήθεν επανεκκίνησης των έργων, αλλά το αποτέλεσμα είναι μηδενικό ως προς την ουσία, που δεν είναι άλλη από την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων.
Στο κείμενο της ερώτησής του ο κ. Νικολόπουλος παρουσιάζει τις παλινωδίες της κυβέρνησης, καθώς μετά τις δηλώσεις και τις φωτογραφίες Σαμαρά – Βενιζέλου στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού, ήρθαν δηλώσεις ευρωπαίων και Ελλήνων αξιωματούχων να διαψεύσουν τις ανακοινώσεις των δύο συγκυβερνητών της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, ο Χριστιανοδημοκράτης πολιτικός αναφέρεται τόσο στις δηλώσεις του Επιτρόπου, Γιοχάνες Χαν, σύμφωνα με τις οποίες η διαπραγμάτευση με τη Κομισιόν για τα έργα μετατέθηκε για τον Σεπτέμβριο, όσο και στις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοίδη στην «Ελευθεροτυπία», με τις οποίες αποτίναξε τις δεσμεύσεις και τα χρονοδιάγραμμα των κ.κ. Σαμαρά και Χατζηδάκη, μη αποκλείοντας μάλιστα ακόμα και… ατυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων! Πέραν τούτων όμως, ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός φρόντισε να… διαψεύσει τον εαυτό του, παρατείνοντας τη θητεία του ειδικού διαπραγματευτή, Ε. Βιδάλη, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου!
«Γνώριζε ο Αντώνης Σαμαράς την πραγματικότητα και συμμετείχε συνειδητά στην φιέστα εξαπάτησης του λαού ή παρασύρθηκε από τον κ. Χατζηδάκη, τον κ. Βιδάλη και άλλους; Αν συμβαίνει το πρώτο, τότε μάλλον έχουν δίκιο όσοι υποστηρίζουν πως πίσω από την φιέστα κρύβονταν οι αποφάσεις παραχώρησης εκατοντάδων εκατομμυρίων προς τους εργολάβους. Αν συμβαίνει το δεύτερο, τότε πως διατηρεί τους κ.κ. Χατζηδάκη, Βιδάλη και λοιπούς, σε καίριες θέσεις, έστω και αν αφαίρεσε από τον κ. Χατζηδάκη τον τομέα των μεταφορών;» υπογραμμίζει ο κ. Νικολόπουλος.
Επίσης, ο Αχαιός πολιτικός αναφέρεται στις καταγγελίες του ιδιοκτήτη της τεχνικής εταιρείας «Προοδευτική», κ. Κ. Κούτλα, όσο και στις καταγγελίες του προέδρου της ένωσης των μικρομεσαίων εργοληπτών (ΠΕΣΕΔΕ) κ. Σαββίδη. Σύμφωνα με τον κ. Κούτλα, οι παραχωρησιούχοι θα έπρεπε να κηρυχθούν έκπτωτοι και η τροποποίηση των συμβάσεων ισοδυναμεί με νέες συμβάσεις, κάτι που αντίκειται στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Από την δική του πλευρά ο κ. Σαββίδης, τόνισε πως η επαναδημοπράτηση των έργων θα ήταν συμφερότερη λύση για το Δημόσιο, αφ' ετέρου δε ότι η κυβέρνηση σπεύδει να αναγνωρίσει εργολαβικές αποζημιώσεις ύψους 353,3 εκατ. ευρώ, χωρίς να εξηγεί σε τι συνίσταται η ευθύνη του Δημοσίου και ποιοι υπουργοί και κρατικοί λειτουργοί ευθύνονται για αυτή τη ζημιά.
Τέλος, ο κ. Νικολόπουλος αναφέρεται στις πολύ σοβαρές καταγγελίες που αφορούν τον αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου και την εταιρεία «Μορέας» και τις οποίες, μεταξύ άλλων, διερευνά η OLAF (ευρωπαϊκή υπηρεσία καταπολέμησης της απάτης), η οποία φέρεται να διεκδικεί αποζημιώσεις περί τα 300 εκ. ευρώ, έχοντας μάλιστα ως νομικό εκπρόσωπό της απέναντι στο ελληνικό δημόσιο τον… πρώην βουλευτή και υφυπουργό του ΠΑΣΟΚ, κ. Ντίνο Ρόβλια. «Ο κ. Ρόβλιας είναι έμπειρος νομικός σε τέτοια ζητήματα, ωστόσο αυτή η επαγγελματική του σχέση αντιπαλότητας με το ελληνικό δημόσιο, αποτελεί ηθική αντίφαση σε σχέση με την νωπή πολιτική παρουσία του στον δημόσιο βίο» σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος ρωτάει μεταξύ άλλων τον πρωθυπουργό:
Γιατί επί δύο και πλέον χρόνια συνεχίζεται η διαπραγμάτευση, ενώ τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει, παρά μόνο παχυλές αποζημιώσεις δίνονται στους παραχωρησιούχους;
Αν γνώριζε για την μεγάλη καθυστέρηση ή ακόμα και την πιθανότητα ναυαγίου, όταν τον περασμένο Απρίλιο κήρυττε δημοσίως την «επανεκκίνηση των έργων» ήεξαπατήθηκε από συνεργάτες του;
Γιατί δεν καταγγέλθηκε εξ αρχής η αντισυμβατική συμπεριφορά των παραχωρησιούχων για το μονομερές, με την επίκληση της αναστολής της χρηματοδότησης από τιςτράπεζες, «πάγωμα» των έργων και γιατί δεν επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες από τις Συμβάσεις ποινικές ρήτρες;
Ποιος είναι ο ρόλος του «Ανεξάρτητου Μηχανικού» και γιατί οι αρμόδιοι υπουργοί, καταργώντας την προβλεπόμενη από τις Συμβάσεις Παραχώρησης διαδικασία επίλυσηςδιαφορών, στηρίζονται στις γνωμοδοτήσεις του και υπογράφουν ελεγχόμενες αποφάσεις, με τις οποίες δίνονται αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στουςΠαραχωρησιούχους;
Ποιος είναι ο ρόλος του κ. Βιδάλη και γιατί, ενώ ορίστηκε ως ειδικός διαπραγματευτής από τη κυβέρνηση, δεν είδε και δεν άκουσε τίποτα για τα σκανδαλώδη πουκαταγγέλλονται;
Οι τροποποιήσεις των συμβάσεων παραχώρησης, δεν ισοδυναμούν με σύναψη νέας σύμβασης, ενώ αυτό δεν επιτρέπεται από το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο;
Θα σταλούν στη Δικαιοσύνη οι καταγγελίες που επωνύμως κάνουν άνθρωποι του τεχνικού κόσμου, προκειμένου να διερευνηθεί η ευστάθειά τους;
Πώς κρίνει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ε. Βενιζέλος την εμπλοκή του κ. Ρόβλια με τον αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου, ως εκπροσώπου της εταιρείας «Μορέας»;
Ακόμα, ο κ. Νικολόπουλος ζητάει να κατατεθεί να κατατεθούν, το Μνημόνιο Συναντίληψης, που υπέγραψε ο κ. Ρέππας τον Ιούνιο του 2011, η καταρχήν συμφωνία, που ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης τον περασμένο Δεκέμβριο, και η τελική συμφωνία, που ανακοίνωσε επίσης ο κ. Χατζηδάκης τον περασμένο Απρίλιο.
Επίσης, να κατατεθεί η επιστολή του πρώην Πρωθυπουργού κ. Παπαδήμου προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jose-Manuel Barroso για το θέμα της επανεκκίνησης των έργων των Μεγάλων Οδικών Αξόνων.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια