Ν. Λυγερός
Για να εξετάσουμε επιστημονικά και τεχνικά τα διάφορα σενάρια διαδρομών των ηλεκτρικών καλωδίων και των αγωγών, πρέπει απαραίτητα να έχουμε βαθυμετρικούς χάρτες ακρίβειας. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε ότι πρέπει να είναι γνωστή σε όλους η περιοχή της θάλασσας που βρίσκεται μεταξύ της Κρήτης και της Πελοποννήσου. Μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο έχει νόημα η μελέτη της διαδρομής του EuroAsia Interconnector. Η σημασία αυτής της χαρτογράφησης προέρχεται από το θέμα της διασύνδεσης μέσω της Πελοποννήσου ή όχι, διότι το καλώδιο μπορεί να συνδέσει κατευθείαν την Κρήτη με την Αττική. Το θέμα που βρίσκεται στο επίκεντρο της συζήτησης είναι απλό. Από τη μία οι τεχνικοί προτιμούν πάντα την πιο φτηνή λύση, από την άλλη, η στρατηγική εξετάζει και τις επιπτώσεις με την ευρύτερη έννοια. Όταν ένας νησιωτικός χώρος συνδέεται με μια ηπειρωτική περιοχή μέσω ενός ηλεκτρικού καλωδίου, επί του πρακτέου γίνεται ηπειρωτικός. Με άλλα λόγια, στον τομέα των επιδοτήσεων υπάρχει μια τεράστια διαφορά αν υπάρχει σύνδεση ή όχι. Σε αυτή την περίπτωση είναι βέβαια η Κρήτη. Αλλά πρέπει ν’ αντιληφθούμε ότι υπάρχει το ανάλογο και για την Πελοπόννησο. Έτσι η μελέτη των βαθυμετρικών χαρτών επιτρέπει την επίλυση του τεχνικού προβλήματος, ειδικά όταν το καλώδιο τοποθετείται σε ένα μέτρο κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Βέβαια αυτό δεν δίνει την τελική λύση, αφού πρέπει επιπλέον να εξετασθεί και το επίπεδο των υποδομών λόγω των υψηλών προδιαγραφών του EuroAsia Interconnector.
Για να εξετάσουμε επιστημονικά και τεχνικά τα διάφορα σενάρια διαδρομών των ηλεκτρικών καλωδίων και των αγωγών, πρέπει απαραίτητα να έχουμε βαθυμετρικούς χάρτες ακρίβειας. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε ότι πρέπει να είναι γνωστή σε όλους η περιοχή της θάλασσας που βρίσκεται μεταξύ της Κρήτης και της Πελοποννήσου. Μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο έχει νόημα η μελέτη της διαδρομής του EuroAsia Interconnector. Η σημασία αυτής της χαρτογράφησης προέρχεται από το θέμα της διασύνδεσης μέσω της Πελοποννήσου ή όχι, διότι το καλώδιο μπορεί να συνδέσει κατευθείαν την Κρήτη με την Αττική. Το θέμα που βρίσκεται στο επίκεντρο της συζήτησης είναι απλό. Από τη μία οι τεχνικοί προτιμούν πάντα την πιο φτηνή λύση, από την άλλη, η στρατηγική εξετάζει και τις επιπτώσεις με την ευρύτερη έννοια. Όταν ένας νησιωτικός χώρος συνδέεται με μια ηπειρωτική περιοχή μέσω ενός ηλεκτρικού καλωδίου, επί του πρακτέου γίνεται ηπειρωτικός. Με άλλα λόγια, στον τομέα των επιδοτήσεων υπάρχει μια τεράστια διαφορά αν υπάρχει σύνδεση ή όχι. Σε αυτή την περίπτωση είναι βέβαια η Κρήτη. Αλλά πρέπει ν’ αντιληφθούμε ότι υπάρχει το ανάλογο και για την Πελοπόννησο. Έτσι η μελέτη των βαθυμετρικών χαρτών επιτρέπει την επίλυση του τεχνικού προβλήματος, ειδικά όταν το καλώδιο τοποθετείται σε ένα μέτρο κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Βέβαια αυτό δεν δίνει την τελική λύση, αφού πρέπει επιπλέον να εξετασθεί και το επίπεδο των υποδομών λόγω των υψηλών προδιαγραφών του EuroAsia Interconnector.
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου