Tο Υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να βάλει καπέλο στην τιμή των καυσίμων, με τη δικαιολογία πως θα γίνει επανϋπολογισμός των τελών κυκλοφορίας από το 2017.
Ο Τρύφων Αλεξιάδης, το Σάββατο μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, σημείωσε ότι εξετάζονται για το 2016 τα προβλήματα, οι υπερβολές, τα λάθη στη φορολόγηση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων.
Ανέφερε δε ότι πρέπει η κυβέρνηση να δει πώς μπορεί να αντικατασταθεί το άδικο, όπως το χαρακτήρισε, σύστημα της φορολογίας των αυτοκινήτων μέσω των τελών κυκλοφορίας.
Ο κ. Αλεξιάδης αποκάλυψε ότι εξετάζεται ένα μικρό αναλογικό τέλος κυκλοφορίας για όλους, ενώ όπως εξήγησε, από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη. «Διότι άλλο πράγμα είναι να έχει κάποιος ένα μικρό αυτοκινητάκι για να πηγαίνει στη δουλειά και άλλο πράγμα αυτός που κάνει μεγάλη κατανάλωση», πρόσθεσε ο αναπληρωτής υπουργός.
Στην ουσία ο υπουργός μίλησε για τη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκίνητων με την χρήση και όχι με την απόσταση, καθώς και για μία αύξηση σε πετρέλαιο και βενζίνη προκειμένου να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας.
Ουσιαστικά πρόκειται για νέο «καπέλο», μια αύξηση της τάξης των 5 ως 10 λεπτών ανά λίτρο. Η αύξηση αυτή όμως δεν θα είναι η μόνη καθώς μια αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα συνδέεται πάντα με αύξηση και του ΦΠΑ και έτσι η αύξηση θα είναι τουλάχιστον 6,5 λεπτά/λίτρο ως 12,3 λεπτά/λίτρο.
Ουσιαστικά πρόκειται για νέο «καπέλο», μια αύξηση της τάξης των 5 ως 10 λεπτών ανά λίτρο. Η αύξηση αυτή όμως δεν θα είναι η μόνη καθώς μια αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα συνδέεται πάντα με αύξηση και του ΦΠΑ και έτσι η αύξηση θα είναι τουλάχιστον 6,5 λεπτά/λίτρο ως 12,3 λεπτά/λίτρο.
Την ίδια στιγμή από το ΥΠΟΙΚ αναφέρουν πως θα μειωθεί και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης για όσους έχουν αυτοκίνητο άνω των 1.926 κυβικών.
Σύμφωνα με το enikonomia.gr το θέμα αύξησης των φόρων στα καύσιμα ώστε να μειωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας υπήρχε στο συρτάρι του υπουργείου Οικονομικών εδώ και αρκετό καιρό με μια μικρή διαφορά.
Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας και την επιβολή ειδικού Τέλους στα καύσιμα ώστε οι απώλειες που θα καταγράφονταν από τα Τέλη Κυκλοφορίας να αναπληρώνονταν από το Τέλος στα καύσιμα.
Το συγκεκριμένο σύστημα το έχουν υιοθετήσει και άλλες χώρες της ΕΕ οι οποίες δεν επιβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα ωστόσο όπως φαίνεται το οικονομικό επιτελείο δεν επιθυμεί την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας αλλά την μείωσή τους με την ταυτόχρονη επιβολή του Τέλους στα καύσιμα.
Με λίγα λόγια και Τέλη Κυκλοφορίας θα επιβάλλονται και οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται.
Με λίγα λόγια και Τέλη Κυκλοφορίας θα επιβάλλονται και οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται.
Τα υπέρ και τα κατά των Τελών Κυκλοφορίας του 2017
Η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας το 2017 αν τελικά πραγματοποιηθεί θα αποτελέσει ένα θετικό μέτρο για πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων κυρίως που τα έχουν σε ακινησία.
Επίσης θα ωφελήσει πάρα πολύ τους κατόχους που δεν κινούν τα αυτοκίνητά τους σε καθημερινή βάση, καθώς το κόστος χρήσης τους θα μειωθεί περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά ωστόσο η επιβολή Τέλους στα καύσιμα θα «καταστρέψει» όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά λόγω της εργασίας τους, ενώ επίσης οι επαγγελματίες του κλάδου θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο εξαιτίας του υπερβολικού κόστους χρήσης.
Εν κατακλείδι το Τέλος στα καύσιμα θεωρείται ένα δίκαιο μέτρο καθώς όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύει κάποιος ιδιοκτήτες ΙΧ τόσο περισσότερο θα επιβαρύνεται. Μάλιστα αν έχει ένα αυτοκίνητο με μεγάλο κυβισμό η επιβάρυνση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Ωστόσο από την άλλη μεριά το κόστος χρήσης για τους επαγγελματίες του κλάδου, όπως ιδιοκτήτες φορτηγών και Ταξί θα είναι υπέρογκο με αποτέλεσμα τα κόμιστρα να καταγράψουν πολύ μεγάλη αύξηση, η οποία κατ' επέκταση θα οδηγήσει σε μεγάλη πτώση του όγκου εργασιών.
Επίσης σε όλους είναι γνωστό πως οι τιμές του πετρελαίου επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί πολύ χαμηλές έως και πολύ υψηλές τιμές.
Δεν έχει περάσει και πολύς καιρός που η τιμή της βενζίνης βρίσκονταν κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο και της αντίστοιχης του πετρελαίου κίνησης κοντά στο 1,6 ευρώ το λίτρο.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αν το 2017 οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα τότε η επιβάρυνση από το Τέλος στα καύσιμα (υπέρ των Τελών Κυκλοφορίας) θα μειώσει πάρα πολύ την κατανάλωση.
Τέλος ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων εκτιμούν πως η επιβολή Τέλους στα καύσιμα θα οδηγήσει με περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης με αποτέλεσμα να καταγραφούν πολλά νέα λουκέτα στην αγορά καθώς τα περιθώρια κέρδους τους είναι εξαιρετικά χαμηλά...
topontiki.gr/