Να λοιπό που κάνουμε ένα τεράστιο κύκλο στην Ιστορία. Οι Ευρωπαίοι θα μας εξοφλήσουν την τρίτη δόση στις "ελληνικές καλένδες" του Γενάρη!
- Καλώς το Γιώργο! Πως από δω βρε παιδί;- Ε, να...ήρθα να μου δώσετε και την τρίτη δόση να κάνω κι εγώ γιορτές...
- Γιωργάκη, ξαναπέρνα το Γενάρη ρε παλληκάρι μου. Έχουμε κάτι σφίξεις τώρα, έρχονται και γιορτές και κλείνουμε...καταλαβαίνεις!
Και μη νομίζεις ότι ο Γενάρης είναι κανένας τυχαίος μήνας. Όχι. Ξέρεις τι γινόταν το Γενάρη - ή και Καλαντάρη - στο Βυζάντιο; Μας πληροφορεί λοιπόν η ελληνική Wikipedia:
"Με την αρχή του χρόνου άρχιζε η θητεία των υπάτων, οι οποίοι σε σχετική πομπή στους δρόμους σκορπούσαν νομίσματα, που αρχικώς ήσαν χρυσά, αλλά αργότερα, επί Ιουστινιανού, περιορίστηκαν σε αργυρά. Μικρά νομίσματα συνέλεγαν όμως και τα παιδιά, που περιέρχονταν τα σπίτια συγγενών και φίλων για να ευχηθούν. Έτσι γεννήθηκαν τα «Κάλαντα», που φθάνουν μέχρι τις μέρες μας"
Φαντάζεσαι λοιπόν τη Μέρκελ, το Γιούνκερ και τον Τρισέ ντυμένους με χρυσοποίκιλτα και πορφύρες να κατέβουν στην Αθήνα Χριστουγεννιάτικα και να σκορπούν τα ευρουλίνια της τρίτης δόσης στους δρόμους; Μεγαλείο! Και σημαδιακό. Γιατί;
Ο Ιανουάριος πήρε την ονομασία του από τον Ιανό. Ένα Ρωμαϊκό θεό. Διπρόσωπος θεός, όπως θα ξέρεις. Σαν την Ευρώπη της Μέρκελ. Δεν ξέρει που να κοιτάξει. Γιατί ο Ιανός - όπως και η Γερμανία σήμερα - είχε στραμμένο ένα πρόσωπο προς την Ανατολή κι ένα προς τη Δύση. Ένα προς το Μέλλον κι ένα προς το Παρελθόν. Αναποφάσιστη. Όχι ο Ιανός. Η Μέρκελ. Και μαζί της κι η Ευρώπη.
- Να τη δώσω ή να μη τη δώσω την επόμενη δόση; Αναρωτιέται η γερμανίδα!
Ο Ιανός-Ιανουάριος λοιπόν, θεός των θυρών των πυλών και των ενάρξεων έπαιζε το ρόλο του Φύλακα των Εισόδων και των Εξόδων κι εκεί κρύβεται ίσως το θεμέλιο της πεποίθησης ότι ο συγκεκριμένος θεός αντιπροσώπευε τις ενάρξεις. Διαβαίνει κανείς μια πύλη, μια πόρτα ή μια γέφυρα, προκειμένου να βρεθεί σε ένα νέο τόπο, οριοθετημένο τεχνητά ή φυσικά.
Τον Ιανουάριο λοιπόν θα ανοίξει για μας η πόρτα που θα μας οδηγήσει σε κάτι νέο, αφού για να μας χορηγήσουν το ρευστό μας ζητούν σκληρότερα μέτρα και να αλλάξουμε μυαλά κι ίσως κι άλλα που δεν ξέρουμε. Αλλά ταυτόχρονα η ανοικτή πόρτα του Ιανού-Ιανουαρίου, συμβολίζει και τον πόλεμο. Γιατί; Και πάλι η ελληνική Wikipedia μας ενημερώνει:
"Οι ναοί του Ιανού στη Ρώμη ήταν πολυάριθμοι και ο σημαντικότερος ανάμεσά τους ήταν ο Ianus Geminus, ένα διαμπερές οικοδόμημα με δύο αντικριστές πύλες, εκ των οποίων η μία έβλεπε προς την Ανατολή και η άλλη στη Δύση. Βρισκόταν στο Forum Romanum μέσω του οποίου βάδιζε ο ρωμαϊκός στρατός για τη μάχη. Αυτός ο ιδιαίτερος ναός είχε μια συμβολική λειτουργία. Όταν τις πύλες του έκλειναν, αυτό σήμαινε ότι υπήρχε ειρήνη στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Όταν οι πύλες του άνοιγαν, όλοι γνώριζαν πως οι Ρωμαίοι ήταν σε πόλεμο."
Αν ανοίξουν λοιπόν οι πύλες τον Ιανουάριο, η Ρώμη-Ευρώπη θα εισέλθει σε πολεμική περίοδο; Δεν ξέρω.
Αντίθετα με την Αρχαία Ρώμη, στην Αρχαία Ελλάδα ο Ιανουάριος - ο μήνας της τρίτης δόσης από την Ευρώπη δηλαδή - ονομαζόταν Γαμηλιών. Ο μήνας ήταν αφιερωμένος στους γάμους του Δία με την Ήρα. Τέκνο όμως των δύο θεών ήταν και ο Άρης. Ο σκοτεινός θεός του πολέμου. Τι εγκυμονεί λοιπόν ο Ιανουάριος; Ας σημειώσουμε πριν προχωρήσουμε όμως το εξής αξιοπερίεργο: Στο Ρωμαϊκό Μηνολόγιο μόνο δύο θεοί, ο Ιανός με τον Ιανουάριο και ο Μάρτιος (Mars)-Άρης, έδωσαν τα ονόματά τους σε μήνες.
Κατά κάποιο τρόπο ο Ιανός - Ιανουάριος - κοιτάζοντας στην Ανατολή και στη Δύση, στο Παρελθόν και στο Μέλλον, απεικονίζεται στο βιβλικό πρόσωπο του Μελχισεδέκ ο οποίος σύμφωνα με την Προς Εβραίους επιστολή, ήταν "απάτωρ, αμήτωρ, αγενεαλόγητος, μήτε αρχήν ημερών μήτε ζωής τέλος έχων". Κυριολεκτικά διαχρονικός όπως και ο Ιανός. Αλλά ο Αβραάμ - μετά από μάχη - έδωσε στο Μελχισεδέκ «το ένα δέκατο» από όλα τα λάφυρα των εχθρών του. (Γένεση 14:18-20). Μας θυμίζει βεβαίως το φόρο που επέβαλαν οι Οθωμανοί στους λαούς που κατακτούσαν. Τη γνωστή δεκάτη.
Στο κουβάρι λοιπόν της Ιστορίας, τον Ιανουάριο το μήνα του Ιανού-Μελχισεδέκ, το μήνα του γάμου Δία και Ήρας γονέων του φοβερού θεού Άρη, συμπλέκονται απαρχές πολεμικών δεινών και επαχθών φόρων;
Πολέμου όμως ποιων εναντίον ποιων; Πρόκειται για τους λεγόμενους "Χομπσιανούς" πολέμους - από το συγγραφέα Thomas Hobbes - όπου ισχύει το "Bellum omnium contra omnes" (πόλεμος όλων εναντίον όλων);
Αν εμβαθύνουμε στο θέμα, θα διαπιστώσουμε ότι η αντίστοιχη του Ιανού θεότητα στον Περσικό Ζωροαστρισμό είναι ο Μίθρας, ο οποίος αναφέρεται στα ιερά κείμενα αυτής της θρησκείας ως "ο υπερασπιστής και φύλακας της άσα —της αλήθειας και της τάξης— και ο άρχοντας του κόσμου". Το εντυπωσιακό είναι ότι και ο Μίθρας και ο Ιανός απεικονίζονται σε κάποια αγάλματα να κρατούν κλειδί και σκήπτρο, σύμβολα της εξουσίας τους επί των περασμάτων και του χρόνου. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Αντουάν Μαϊλέ (Antoine Meillet), το όνομα του Μίθρα σημαίνει «συμβόλαιο, διαθήκη», εμείς θα το λέγαμε "Μνημόνιο"! Στην αγγλική έκδοση της Wikipedia, σε άρθρο σχετικό με τη Ρωμαϊκή λατρεία του θεού Ήλιου (Sol), μαθαίνουμε ότι o Μακρόβιος - Ρωμαίος συγγραφέας - στο έργο του "Σατουρνάλια" αναφέρει ότι ο θεός Ήλιος και ο Ιανός ταυτίζονται. Το εκπληκτικό είναι πως από την ελληνική έκδοση της Wikipedia στο σχετικό άρθρο για το Μιθραϊσμό, μαθαίνουμε ότι:" Η έκτη βαθμίδα μύησης, αυτή του Ηλιοδρόμου, σήμαινε εισχώρηση στα εσωτερικά Μυστήρια του Μίθρα και έναρξη της πορείας του μυούμενου προς την ταύτιση με το Μίθρα-Ήλιο"!
Ιανός-Μίθρας-Ήλιος λοιπόν και μην ξεχνάμε ότι το άρμα του θεού ήλιου ήταν τέθριππον - quadriga!- όπως και το γερμανικό βραβείο προς τον κ. Παπανδρέου.
Ο Ήλιος φαίνεται να διαδραματίζει έναν καθοριστικό ρόλο αφού οι φίλοι μας Γερμανοί μαζί με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους αποφάσισαν να μας χορηγήσουν την τρίτη δόση του δανείου το μήνα του Ήλιου-Ιανού-Ιανουαρίου. Ποιο σύμβολο κρύβεται πίσω από αυτή την κίνηση;
Ο Ήλιος παραδόξως διαδραματίζει κι ένα πολύ σημαντικό ρόλο στον τουρκικό εθνικισμό. Οι Τούρκοι εθνικιστές έχουν μια θεωρία, την"Güneş Dil Teorisi" , ή αλλιώς "ηλιοκεντρική γλωσσολογική θεωρία" ( Sun Language Theory). Εν ολίγοις λέει πως όλες οι γλώσσες ανάγονται σε μια αρχική γλώσσα η οποία με τη σειρά της προήλθε από τα φωνήματα που εκφώνησαν οι πρωτόγονοι βλέποντας τον Ήλιο και φυσικά - κατ' αυτούς - οι πρωτόγονοι αυτοί ήσαν Τούρκοι. Να σημειώσουμε ότι στα τουρκικά ο Ιανουάριος λέγεται ocak που μπορεί να σημαίνει και εστία ή τζάκι. Φυσιολογικό για Γενάρη, αλλά και ως σύμβολο της ηλιακής πυράς.
Με έναν παράξενο τρόπο, ο συμβολισμός της επιλογής του χρόνου για την τρίτη δόση μας διασταυρώνει με τον τουρκικό εθνικισμό, με κοινό σημείο αναφοράς τον Ήλιο. O Ήλιος σταματάει το άρμα του όμως για να απολαύσει το τραγούδι του μυθικού πουλιού Φοίνικα, ενώ ο Φοίνικας τιμούνταν στην αρχαία Ελλάδα και συνδεόταν με την λατρεία του Ήλιου. Στην Εβραϊκή παράδοση τον συναντάμε ως ‘Μίλχαμ’ και κατατάσσεται στα Χερουβείμ, φύλακας της επίγειας σφαίρας, όπως φύλακας είναι και ο Ιανός για τους Ρωμαίους. Και βέβαια, ο αετός (adler) στο Θυρεό της Γερμανικής Δημοκρατίας άνετα θα μπορούσε να εκληφθεί ως Φοίνικας.
Αρχίζει λοιπόν και αποκρυσταλλώνεται ο εσωτερικός συμβολισμός, όπου Γερμανία, Τουρκία και Ελλάδα εισέρχονται σε ένα μυστηριώδες παιχνίδι του Ιανουαρίου.
Και αφού αρχίσαμε τα παραμύθια, ας μην ξεχνάμε ότι τα PIGS (Portugal, Ireland, Greece, Spain) τα γουρουνάκια ελληνιστί τα κυνηγάει ο κακός λύκος. Ένας λύκος βέβαια - ένας γκρίζος λύκος - είναι και το έμβλημα των Τούρκων εθνικιστών, από ένα τουρκικό μύθο. Κι για όσους αναρωτιούνται για τη σχέση Γερμανών και Τούρκων στην Ιστορία, που χρονολογούνται από το 1880, να θυμίσουμε τον Γερμανό Στρατηγό Φον ντε Γκολτζ ο οποίος τελικά μετονομάστηκε σε Γκολτζ Πασάς, αφού πολέμησε εναντίον των Βρετανών στη Μεσοποταμία ως επικεφαλής των Οθωμανών Τούρκων το 1915.
Αυτά λοιπόν για το θέμα της τρίτης δόσης και για να δανειστούμε ολίγη από τη γερμανική θυμοσοφία:"Ein Unglück kommt selten allein" που θα πει "Μια συμφορά σπάνια έρχεται μόνη."
- Να τη δώσω ή να μη τη δώσω την επόμενη δόση; Αναρωτιέται η γερμανίδα!
Ο Ιανός-Ιανουάριος λοιπόν, θεός των θυρών των πυλών και των ενάρξεων έπαιζε το ρόλο του Φύλακα των Εισόδων και των Εξόδων κι εκεί κρύβεται ίσως το θεμέλιο της πεποίθησης ότι ο συγκεκριμένος θεός αντιπροσώπευε τις ενάρξεις. Διαβαίνει κανείς μια πύλη, μια πόρτα ή μια γέφυρα, προκειμένου να βρεθεί σε ένα νέο τόπο, οριοθετημένο τεχνητά ή φυσικά.
Τον Ιανουάριο λοιπόν θα ανοίξει για μας η πόρτα που θα μας οδηγήσει σε κάτι νέο, αφού για να μας χορηγήσουν το ρευστό μας ζητούν σκληρότερα μέτρα και να αλλάξουμε μυαλά κι ίσως κι άλλα που δεν ξέρουμε. Αλλά ταυτόχρονα η ανοικτή πόρτα του Ιανού-Ιανουαρίου, συμβολίζει και τον πόλεμο. Γιατί; Και πάλι η ελληνική Wikipedia μας ενημερώνει:
"Οι ναοί του Ιανού στη Ρώμη ήταν πολυάριθμοι και ο σημαντικότερος ανάμεσά τους ήταν ο Ianus Geminus, ένα διαμπερές οικοδόμημα με δύο αντικριστές πύλες, εκ των οποίων η μία έβλεπε προς την Ανατολή και η άλλη στη Δύση. Βρισκόταν στο Forum Romanum μέσω του οποίου βάδιζε ο ρωμαϊκός στρατός για τη μάχη. Αυτός ο ιδιαίτερος ναός είχε μια συμβολική λειτουργία. Όταν τις πύλες του έκλειναν, αυτό σήμαινε ότι υπήρχε ειρήνη στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Όταν οι πύλες του άνοιγαν, όλοι γνώριζαν πως οι Ρωμαίοι ήταν σε πόλεμο."
Αν ανοίξουν λοιπόν οι πύλες τον Ιανουάριο, η Ρώμη-Ευρώπη θα εισέλθει σε πολεμική περίοδο; Δεν ξέρω.
Αντίθετα με την Αρχαία Ρώμη, στην Αρχαία Ελλάδα ο Ιανουάριος - ο μήνας της τρίτης δόσης από την Ευρώπη δηλαδή - ονομαζόταν Γαμηλιών. Ο μήνας ήταν αφιερωμένος στους γάμους του Δία με την Ήρα. Τέκνο όμως των δύο θεών ήταν και ο Άρης. Ο σκοτεινός θεός του πολέμου. Τι εγκυμονεί λοιπόν ο Ιανουάριος; Ας σημειώσουμε πριν προχωρήσουμε όμως το εξής αξιοπερίεργο: Στο Ρωμαϊκό Μηνολόγιο μόνο δύο θεοί, ο Ιανός με τον Ιανουάριο και ο Μάρτιος (Mars)-Άρης, έδωσαν τα ονόματά τους σε μήνες.
Κατά κάποιο τρόπο ο Ιανός - Ιανουάριος - κοιτάζοντας στην Ανατολή και στη Δύση, στο Παρελθόν και στο Μέλλον, απεικονίζεται στο βιβλικό πρόσωπο του Μελχισεδέκ ο οποίος σύμφωνα με την Προς Εβραίους επιστολή, ήταν "απάτωρ, αμήτωρ, αγενεαλόγητος, μήτε αρχήν ημερών μήτε ζωής τέλος έχων". Κυριολεκτικά διαχρονικός όπως και ο Ιανός. Αλλά ο Αβραάμ - μετά από μάχη - έδωσε στο Μελχισεδέκ «το ένα δέκατο» από όλα τα λάφυρα των εχθρών του. (Γένεση 14:18-20). Μας θυμίζει βεβαίως το φόρο που επέβαλαν οι Οθωμανοί στους λαούς που κατακτούσαν. Τη γνωστή δεκάτη.
Στο κουβάρι λοιπόν της Ιστορίας, τον Ιανουάριο το μήνα του Ιανού-Μελχισεδέκ, το μήνα του γάμου Δία και Ήρας γονέων του φοβερού θεού Άρη, συμπλέκονται απαρχές πολεμικών δεινών και επαχθών φόρων;
Πολέμου όμως ποιων εναντίον ποιων; Πρόκειται για τους λεγόμενους "Χομπσιανούς" πολέμους - από το συγγραφέα Thomas Hobbes - όπου ισχύει το "Bellum omnium contra omnes" (πόλεμος όλων εναντίον όλων);
Αν εμβαθύνουμε στο θέμα, θα διαπιστώσουμε ότι η αντίστοιχη του Ιανού θεότητα στον Περσικό Ζωροαστρισμό είναι ο Μίθρας, ο οποίος αναφέρεται στα ιερά κείμενα αυτής της θρησκείας ως "ο υπερασπιστής και φύλακας της άσα —της αλήθειας και της τάξης— και ο άρχοντας του κόσμου". Το εντυπωσιακό είναι ότι και ο Μίθρας και ο Ιανός απεικονίζονται σε κάποια αγάλματα να κρατούν κλειδί και σκήπτρο, σύμβολα της εξουσίας τους επί των περασμάτων και του χρόνου. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Αντουάν Μαϊλέ (Antoine Meillet), το όνομα του Μίθρα σημαίνει «συμβόλαιο, διαθήκη», εμείς θα το λέγαμε "Μνημόνιο"! Στην αγγλική έκδοση της Wikipedia, σε άρθρο σχετικό με τη Ρωμαϊκή λατρεία του θεού Ήλιου (Sol), μαθαίνουμε ότι o Μακρόβιος - Ρωμαίος συγγραφέας - στο έργο του "Σατουρνάλια" αναφέρει ότι ο θεός Ήλιος και ο Ιανός ταυτίζονται. Το εκπληκτικό είναι πως από την ελληνική έκδοση της Wikipedia στο σχετικό άρθρο για το Μιθραϊσμό, μαθαίνουμε ότι:" Η έκτη βαθμίδα μύησης, αυτή του Ηλιοδρόμου, σήμαινε εισχώρηση στα εσωτερικά Μυστήρια του Μίθρα και έναρξη της πορείας του μυούμενου προς την ταύτιση με το Μίθρα-Ήλιο"!
Ιανός-Μίθρας-Ήλιος λοιπόν και μην ξεχνάμε ότι το άρμα του θεού ήλιου ήταν τέθριππον - quadriga!- όπως και το γερμανικό βραβείο προς τον κ. Παπανδρέου.
Ο Ήλιος φαίνεται να διαδραματίζει έναν καθοριστικό ρόλο αφού οι φίλοι μας Γερμανοί μαζί με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους αποφάσισαν να μας χορηγήσουν την τρίτη δόση του δανείου το μήνα του Ήλιου-Ιανού-Ιανουαρίου. Ποιο σύμβολο κρύβεται πίσω από αυτή την κίνηση;
Ο Ήλιος παραδόξως διαδραματίζει κι ένα πολύ σημαντικό ρόλο στον τουρκικό εθνικισμό. Οι Τούρκοι εθνικιστές έχουν μια θεωρία, την"Güneş Dil Teorisi" , ή αλλιώς "ηλιοκεντρική γλωσσολογική θεωρία" ( Sun Language Theory). Εν ολίγοις λέει πως όλες οι γλώσσες ανάγονται σε μια αρχική γλώσσα η οποία με τη σειρά της προήλθε από τα φωνήματα που εκφώνησαν οι πρωτόγονοι βλέποντας τον Ήλιο και φυσικά - κατ' αυτούς - οι πρωτόγονοι αυτοί ήσαν Τούρκοι. Να σημειώσουμε ότι στα τουρκικά ο Ιανουάριος λέγεται ocak που μπορεί να σημαίνει και εστία ή τζάκι. Φυσιολογικό για Γενάρη, αλλά και ως σύμβολο της ηλιακής πυράς.
Με έναν παράξενο τρόπο, ο συμβολισμός της επιλογής του χρόνου για την τρίτη δόση μας διασταυρώνει με τον τουρκικό εθνικισμό, με κοινό σημείο αναφοράς τον Ήλιο. O Ήλιος σταματάει το άρμα του όμως για να απολαύσει το τραγούδι του μυθικού πουλιού Φοίνικα, ενώ ο Φοίνικας τιμούνταν στην αρχαία Ελλάδα και συνδεόταν με την λατρεία του Ήλιου. Στην Εβραϊκή παράδοση τον συναντάμε ως ‘Μίλχαμ’ και κατατάσσεται στα Χερουβείμ, φύλακας της επίγειας σφαίρας, όπως φύλακας είναι και ο Ιανός για τους Ρωμαίους. Και βέβαια, ο αετός (adler) στο Θυρεό της Γερμανικής Δημοκρατίας άνετα θα μπορούσε να εκληφθεί ως Φοίνικας.
Αρχίζει λοιπόν και αποκρυσταλλώνεται ο εσωτερικός συμβολισμός, όπου Γερμανία, Τουρκία και Ελλάδα εισέρχονται σε ένα μυστηριώδες παιχνίδι του Ιανουαρίου.
Και αφού αρχίσαμε τα παραμύθια, ας μην ξεχνάμε ότι τα PIGS (Portugal, Ireland, Greece, Spain) τα γουρουνάκια ελληνιστί τα κυνηγάει ο κακός λύκος. Ένας λύκος βέβαια - ένας γκρίζος λύκος - είναι και το έμβλημα των Τούρκων εθνικιστών, από ένα τουρκικό μύθο. Κι για όσους αναρωτιούνται για τη σχέση Γερμανών και Τούρκων στην Ιστορία, που χρονολογούνται από το 1880, να θυμίσουμε τον Γερμανό Στρατηγό Φον ντε Γκολτζ ο οποίος τελικά μετονομάστηκε σε Γκολτζ Πασάς, αφού πολέμησε εναντίον των Βρετανών στη Μεσοποταμία ως επικεφαλής των Οθωμανών Τούρκων το 1915.
Αυτά λοιπόν για το θέμα της τρίτης δόσης και για να δανειστούμε ολίγη από τη γερμανική θυμοσοφία:"Ein Unglück kommt selten allein" που θα πει "Μια συμφορά σπάνια έρχεται μόνη."
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου