Έκθεση φωτογραφίας του Αλεξανδρουπολίτη Άγγελου Καρδαμήλα

Το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας να προάγει τον πολιτισμό και τις τέχνες στον τόπο, πρόκειται να φιλοξενήσει την έκθεση φωτογραφίας του Άγγελου  Καρδαμήλα, ενός δημιουργού που έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά επέλεξε να οργανώσει την πρώτη ατομική του έκθεση στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Αλεξανδρούπολη.
Η έκθεση, που θα διαρκέσει ένα μήνα, από τις 19 Δεκεμβρίου 2015 μέχρι τις 19 Ιανουαρίου 2016, φέρει τον τίτλο Αναδρομική, σε μία απόπειρα του δημιουργού να αποδώσει, όπως ο ίδιος αναφέρει, εικόνες μέσα από τα φίλτρα των προσωπικών του βιωμάτων και μέσα από τη δική του γλώσσα -μία γλώσσα που ίσως δε θα την καταλάβουν πολλοί, ίσως όμως να είναι αρκετοί αυτοί που θα του δώσουν τη χαρά της επικοινωνίας-. Ο Αγ. Καρδαμήλας θέλοντας να δημιουργήσει ένα δίαυλο επικοινωνίας με τους συμπολίτες του, και όχι μόνο, διευκρινίζει ότι δεν έχει την πρόθεση να αναπαράγει την ομορφιά ή την ιδιαιτερότητα του κόσμου που τον περιβάλλει, αλλά να γίνει ένας ακόμη μεταφραστής αυτού του κόσμου. Αρχικά τα θέματα που απασχόλησαν τον φακό του είχαν αποκλειστικά σχέση με τον άνθρωπο. Στη συνέχεια το τοπίο, και ιδιαίτερα η γοητεία των σύννεφων, κέρδισαν το ενδιαφέρον του. Τα σύννεφα, ως κάτι ρέον και ευμετάβλητο, ως κάτι ζωντανό, με την αέναη κίνησή τους και τους ατέλειωτους μετασχηματισμούς τους, δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργούνται κόσμοι που δεν υπάρχουν, όπως χαρακτηριστικά αναγράφει σε κείμενό του ο Στ. Σταματίου, ένα κείμενο που ως περιεχόμενο εκφράζει και τις βαθύτερες σκέψεις του Αγ. Καρδαμήλα σχετικά με τα παίγνια του δικού του φακού, σύμφωνα με το σχόλιο του ίδιου.


Ο Άγγελος Καρδαμήλας έχει σπουδάσει στην Ιατρική Σχολή του Α.Π.Θ και άσκησε το λειτούργημα του αναισθησιολόγου στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης από το 1981 μέχρι το 1983. Από το 1983 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και διαμένει μέχρι και σήμερα. Άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία στις αρχές του 1978-έχοντας, όπως ο ίδιος σχολιάζει, τυχαία στα χέρια του μια φτηνή Lubitel, μια Ρώσικη φωτογραφική μηχανή, για να την εξελίξει σε ένα πολύτιμο μέσο αποτύπωσης πλούσιων εμπειριών και εικόνων.