Δημοτικη παραταξη ΑΝΑΣΑ: ΤΟ "ΠΑΡΑΛΟΓΟ", Η ΕΞΗΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Η παράλογη εκ πρώτης όψεως, απόφαση της δημοτικής αρχής να προβεί με κάθε τρόπο σε μίσθωση οικοπέδου αντί να έχει ήδη "εξασφαλίσει" δική της έκταση για την ανέγερση του νέου Λυκείου των Φερών, προφανώς και δεν είναι τυχαία αλλά είναι μεθοδευμένα σκόπιμη και άκρως καθοδηγούμενη! Αφού λοιπόν τα προηγούμενα χρόνια με εσκεμμένη αδράνεια οδήγησαν σε αδιέξοδο το συγκεκριμένο θέμα, ο κύριος Λαμπάκης λίγο πριν την ολοκλήρωση της προηγούμενης του θητείας αποφάσισε να μισθώσει για διάρκεια 30 ετών οικόπεδο από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου Α.Ε. (ΕΤΑΔ), αντί συνολικού ποσού 107.000 € την στιγμή που η εμπορική του αξία (σύμφωνα με τον εισηγητή μηχανικό του δήμου) δεν υπερβαίνει τις 50.000 €!!! Μάλιστα όπως πρόσφατα και ο ίδιος παραδέχτηκε με αυτό τον τρόπο και οι κτιριακές εγκαταστάσεις του Λυκείου μετά την λήξη τις μίσθωσης σαφώς και δεν θα ανήκουν στην κυριότητα του δήμου!!! Επειδή φυσικά τίποτε δεν γίνεται τυχαία και μάλιστα από τον πρόσφατα εκλεγμένο πρόεδρο της ΠΕΔ /ΑΜΘ ως επικεφαλή κοινού ψηφοδελτίου ΝΔ/ΠΑΣΟΚ υπάρχει και η ανάλογη εξήγηση.
Πρόφατα (ΦΕΚ 8363/ 27.11.2013) η συγκυβέρνηση ως μνημονική υποχρέωση μετέτρεψε τον πρώην Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων O.Σ.Κ. στην ανώνυμη εταιρεία ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε. με σκοπό την λειτουργία της με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στόχο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του "σχολείου του μέλλοντος" όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Η σκοπιμότητα αυτής αλλαγής είναι ξεκάθαρα η αποδόμηση του λεγόμενου «κράτους πρόνοιας», συνδέεται δε με την ασφυκτική κυριαρχία των νόμων της αγοράς, που οδηγεί σε πλήρη εμπορευματοποίηση πλέον και των κοινωνικών αγαθών.
Με το νόμο για τις ΣΔΙΤ(Συμπράξεις Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα) δίνεται η δυνατότητα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις να αναλάβουν την εκτέλεση κάποιου έργου υποδομής ή την παροχή κάποιας υπηρεσίας προς τους πολίτες, ενώ το Δημόσιο είναι απλώς ο χρήστης του έργου, πληρώνοντας σε δόσεις τον ιδιώτη για τη χρήση αυτή και μάλιστα για κοινωνικά αγαθά όπως η υγεία και η παιδεία!!!
Σύμφωνα με το νόμο 3380 και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οριζόμενοι ως «Δημόσιοι Φορείς», «μπορούν να συνάπτουν έγγραφες συμβάσεις συνεργασίας... με νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα (“Ιδιωτικοί Φορείς”) για την παροχή υπηρεσιών ή/και τη δημιουργία υποδομών (“Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα” ή “Συμπράξεις”).Από την ώρα λοιπόν που αναλαμβάνουν οι ιδιωτικές εταιρείες την κατασκευή σχολείων και προκειμένου να κερδοσκοπήσουν,το κόστος κατασκευής αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη, πάνω από 250% συγκριτικά με το κόστος που θα απαιτούνταν σε κάθε άλλη περίπτωση.
Συγκεκριμένα, από μελέτη του Μ. Μπαλτά, διευθύνοντος συμβούλου του πρώην O.Σ.Κ. προκύπτει ότι 27 σχολεία της Περιφέρειας Αθήνας και Πειραιά θα κόστιζαν το πολύ 45 εκατ. ευρώ αν τα δημοπρατούσε και τα επέβλεπε ο πρώην O.Σ.Κ., ενώ τώρα με τη μέθοδο Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), θα κοστίσουν 105 εκατ. ευρώ. Το κόστος, δηλαδή, είναι αυξημένο κατά 250%!!!
Ωστόσο, η αισχροκέρδεια για αυτές τις ιδιωτικές εταιρείες δε σταματά στην κατασκευή των σχολικών κτιρίων. Εντείνεται και εκτείνεται και μετά από αυτή, αφού θα έχουν τη δυνατότητα της πλήρους εκμετάλλευσης των σχολείων και της υλικοτεχνικής τους υποδομής. Αυτό σημαίνει ότι χώροι του σχολείου και υλικοτεχνική υποδομή θα δίνονται από την ιδιωτική εταιρεία για ιδιωτικές χρήσεις, ενώ είναι φανερός ο κίνδυνος απαγόρεσης «εξωδιδακτικών» δραστηριοτήτων μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και κοινωνικών φορέων. Από την πρακτική που επικρατεί στη Μεγάλη Βρετανία, είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να νοικιάζονται οι χώροι για εκδηλώσεις ή άλλες χρήσεις σε ιδιώτες και να παραχωρηθούν τα κυλικεία σε αλυσίδες ιδιωτών για να πουλάνε σκουπιδοτροφές στους μαθητές. Oι ιδιωτικές εταιρείες θα μπορούν έτσι να ελέγχουν όχι μόνο τους χώρους αλλά και τη συνολική λειτουργία των σχολείων. Ακυρώνεται ουσιαστικά το νομοθετικό πλάσιο, με βάση το οποίο οι Oργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα διάφορα όργανα στα οποία συμμετέχουν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί έχουν την αρμοδιότητα της συντήρησης των σχολείων με πόρους του ΥΠΕΣΔΔ. Η ιδιωτική εταιρεία θ’ αποφασίζει για το αν, πώς και πότε θα γίνουν οι διάφορες επισκευές. Η ίδια θα έχει τη δυνατότητα να επέμβει και να απαγορεύσει εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Μέσα σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον θα διαπαιδαγωγούνται οι νέοι, ώστε να αποδεχτούν σαν κάτι φυσιολογικό τους νόμους της αγοράς και την κυρίαρχη ιδεολογία.
Η σύμβαση ενοικίασης, με το νοίκι που ονομάζεται «Τέλος Διαθεσιμότητας», θα έχει ισχύ 25-30 χρόνια, μετά την πάροδο των οποίων η υποδομή θα παραδίδεται στο Δημόσιο.
Και εδώ γεννάται πλέον το ερώτημα. Σε ποιό δημόσιο θα παραδίδεται η κυριότητα της υποδομής και συγκεκριμένα στην περίπτωση μας μια και αναφερόμαστε στο Λύκειο των Φερών. Σε αυτόν τον φορέα φυσικά που θα έχει την κυριότητα του οικοπέδου μια
και είναι σε όλους γνωστό ότι « τα υπερκείμενα κείται τοις υποκειμένοις»! Συνεπώς στην
Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου Α.Ε. (ΕΤΑΔ) από την οποία "φρόντισε" ο κύριος Λαμπάκης να μισθώσει το οικόπεδο (για 30 χρόνια όσο και σύμβαση του ΣΔΙΤ) και όχι στον δήμο Αλεξανδρούπολης ο οποίος όλως τυχαίως και προς γενική έκπληξη δεν φρόντισε να εξασφαλίσει δική του έκταση όπως θα ήταν και το αναμενόμενο!!!



Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
"ΑΝΑ.Σ.Α."

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια