Αγαπώ την Ελλάδα, αλλά δεν με δέχεται ως παιδί της. Η συγκλονιστική εξομολόγηση της 28χρονης γιατρού από τη Νιγηρία (BINTEO)

Ημέρα κατά του ρατσισμού σήμερα και η 28χρονη γιατρός που δέχτηκε ρατσιστική επίθεση όταν ασθενής της είπε «Χίτλερ που σας χρειάζεται», μιλά για τη ζωή στην Ελλάδα.

Η Solace Godwin γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νιγηρία και ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία 14 ετών μαζί με την οικογένειά της. Φοίτησε σεελληνικό σχολείο και ύστερα στο Τμήμα Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Σήμερα είναι ειδικευόμενη Παθολογίας στο Γ. Ν. Κοζάνης (ΜΑΜΑΤΣΕΙΟ). Είναι και η ίδια ένα από τα πάνω από 100.000 παιδιά μεταναστών που γεννήθηκαν ή μεγάλωσαν στην Ελλάδα.

Αγαπά την Ελλάδα, εδώ έχει ζήσει τη μισή ζωή της αλλά της φαίνεται δύσκολο να τη νιώσει ως πατρίδα της γιατί όπως λέει «εκείνη δεν με δέχεται ως παιδί της».

Πριν από ένα μήνα βίωσε ένα απίστευτο ρατσιστικό περιστατικό, όταν ένας ασθενής της, της είπε ότι «της χρειάζεται Χίτλερ και σαπούνι». Δεν ήταν η πρώτη φορά που δεχόταν ρατσιστική επίθεση, αλλά αυτή τη φορά ένιωσε μεγάλη προσβολή και αποφάσισε να καταγγείλει το περιστατικό.

Ο 57χρονος τιμωρήθηκε, αλλά τίποτα δεν τελείωσε εδώ. Κυρίως γιατί ακόμα και η χώρα όπου ζει και εργάζεται, ουσιαστικά δεν την αναγνωρίζει ως γιατρό.

Μας μίλησε με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.

«Η ζωή μου στην Ελλάδα ήταν καλή, αλλά όχι εύκολη»

Ηρθε στην Ελλάδα στη δύσκολη ηλικία της εφηβείας μαζί με την οικογένειά της και χαρακτηρίζει καλή τη ζωή της στην Ελλάδα: «Η ζωή μου ήταν καλή, κυρίως επειδή έχω τους δικούς μου κοντά μου. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν εύκολη όμως, όπως φυσικά ισχύει για πολλούς ανθρώπους».

«Παντού υπάρχει ρατσισμός, αλλά στην Ελλάδα υπάρχει και σε πολιτικό επίπεδο»

Στην Ελλάδα υπάρχουν ρατσιστές και μη όπως παντού, απλά το θέμα εδώ είναι ότι ο ρατσισμός υπάρχει και σε πολιτικό επίπεδο.

Ο πιο ύπουλος και ο πιο αποτελεσματικός εχθρός των δικαιωμάτων μου, των δικαιωμάτων των μεταναστών, των προσφύγων, των παιδιών της 2ης γενιάς αλλά και κάθε εργαζόμενου σ’ αυτή την κοινωνία, ήταν και θα παραμείνουν οι πολιτικές των κυβερνώντων μας. Ακόμα κι έτσι όμως δεν είμαι, δεν είμαστε ανήμποροι.

«Εχω νιώσει φόβο στην Ελλάδα»

Η Solace Godwin εξομολογείται ότι έχει νιώσει φόβο στην Ελλάδα όχι τόσο για τον εαυτό της όσο για τους δικούς της ανθρώπους. Ωστόσο δεν έχει σκεφτεί ποτέ να φύγει. «Είναι δύσκολο να φύγει κανείς από ένα μέρος που θεωρεί σπίτι του».

Το ρατσιστικό περιστατικό που την σόκαρε και η θαρραλέα αντιμετώπιση

«Ξέρω πολύ καλά τι σου χρειάζεται. Χίτλερ και σαπούνι»

Πριν από ένα μήνα περίπου, η ειδικευόμενη γιατρός δέχτηκε ρατσιστική επίθεση από έναν 57χρονο ασθενή την ώρα που τον εξέταζε.

Είχε πάει στα επείγοντα του νοσοκομείου και είχε ζητήσει να εξεταστεί άμεσα. Όταν μπήκε στο ιατρείο και ξεκίνησε η εξέταση, εκείνος της είπε: «Ξέρω πολύ καλά τι σου χρειάζεται. Χίτλερ και σαπούνι»!

Δεν μπορούσε να πιστέψει στα αυτιά της. Του είπε ότι θα τον καταγγείλει και το έκανε. Εκείνος την επόμενη μέρα στο δικαστήριο δήλωσε μεταμέλεια και ζήτησε συγγνώμη, ωστόσο το δικαστήριο θεώρησε πως είχε πλήρη επίγνωση όσων έλεγε και του αντίκτυπου που θα δημιουργούσε. Η ποινή του ορίστηκε στους 6 μήνες με 3ετή αναστολή.

«Ως γιατρός έχουν δει και θα δουν πολλά τα μάτια μου, αλλά οδηγός μου είναι ο όρκος μου να περιθάλψω και να θεραπεύσω οποιονδήποτε ανεξάρτητα από χρώμα, θρησκεία, ιδεολογία, καταγωγή. Ακόμα και ανθρώπους, όπως ο εν λόγω κύριος. Γιατί η προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι υπέρτατη αξία».

«Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αναπολεί τόσο σκοτεινές εποχές της ανθρωπότητας»

Ένιωσα προσβεβλημένη και μια περίεργη αίσθηση ότι υπάρχει κάποιος ο οποίος χωρίς να με γνωρίζει καθόλου επιθυμεί την καταστροφή μου με τον χειρότερο τρόπο. Αποφάσισα να το καταγγείλω γιατί κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αναπολεί τόσο σκοτεινές εποχές της ανθρωπότητας και να εκφράζεται με τόσο μίσος. Πολλοί άνθρωποι έζησαν αυτή τη φρίκη και θεωρώ ότι είναι απάνθρωπο να νοσταλγείς τέτοιες καταστάσεις.

Δυστυχώς, δεν ήταν η πρώτη φορά

Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος μου επιτέθηκε λόγω της καταγωγής μου. Κάποιος ασθενής μου ζήτησε κάποτε να γυρίσω στη χώρα μου, γιατί λέει δεν «μας» γουστάρει. Κάποιος άλλος μου είπε «εσύ θα με εξετάσεις;», «είσαι γιατρός σίγουρα;». Αλλά ποτέ δεν αντιμετώπισα κάτι τόσο σοβαρό.


Ο ιατρικός σύλλογος δεν την αναγνωρίζει ως γιατρό!

Τι κι αν η Solange τελείωσε το σχολείο στην Ελλάδα, πήγε στο πανεπιστήμιο, πήρε πτυχίο ιατρικής, εργάζεται ως ειδικευόμενη γιατρός στο Μαμάτσειο Νοσοκομείο Κοζάνης... Ο Ιατρικός σύλλογος δεν της αναγνωρίζει το δικαίωμα να ψηφίζει επειδή δεν έχει την ελληνική υπηκοότητα!

«Στους Ιατρικούς συλλόγους, οι γιατροί χωρίς ελληνική υπηκοότητα δεν έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν ή του εκλέγεστε αν και πληρώνουμε κανονικά τις εισφορές μας. Αυτό το θεωρώ τουλάχιστον απαράδεκτο» λέει η ίδια.

«Αγαπώ την Ελλάδα αλλά δεν με δέχεται σαν παιδί της... »

Αγαπώ πολλά στην Ελλάδα. Δεν νομίζω ότι μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Επίσης είμαι ευγνώμων για κάποια πράγματα που μου έχει προσφέρει. Είναι δύσκολα όμως να τη νιώσω πατρίδα μου από τη στιγμή που εκείνη δεν με δέχεται ως παιδί της.

Μια θαρραλέα γυναίκα.

Απέναντι στις ρατσιστικές διακρίσεις απλών ανθρώπων, θα βρίσκω πάντα τη δύναμη να σταθώ όρθια και να υπερασπίσω τα δικαιώματα μου, όσο κι αν σοκάρομαι.

Δείτε τη συνέντευξη που είχε δώσει μετά το περιστατικό σε δημοσιογράφο του Alpha.
thetoc.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια