Τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα παρουσιάζει αρνητικό ρεκόρ απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων στον τομέα της εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης, καθώς από το συγκεκριμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα της χρονικής περιόδου 2007-2013, έχει απορροφηθεί μόνον το 7% των χρηματικών δεσμεύσεων, διερευνά ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.
Ειδικότερα, για το νομό Φθιώτιδας, η πιθανή ανεπάρκεια και η πλήρης αδιαφορία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Περιφερειάρχη, οδήγησε στην απώλεια της δυνατότητας χρηματοδότησης του συνόλου των προγραμμάτων διά βίου μάθησης και στην εξαίρεση από τις δικαιούχες της προαναφερόμενης περιοχής.
Σύμφωνα με την Πολιτευτή των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στο νομό Φθιώτιδας κα Βασιλική Δημητράντζου, στις πληροφορίες της οποίας βασίστηκε η Ερώτηση του Τέρενς Κουίκ, «στα προβλεπόμενα των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, περιλαμβάνεται όχι μόνο η δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας διαφόρων ειδικοτήτων είτε σε πανελλαδικό είτε σε τοπικό επίπεδο, αλλά και η δυνατότητα ενίσχυσης της σχετιζόμενης επιχειρηματικότητας».
«Ποιες ενέργειες και ενστάσεις έγιναν σε τοπικό ή κεντρικό επίπεδο μετά την απαράδεκτη και πρωτοφανή ανεπάρκεια των αρμοδίων που οδήγησε τη Φθιώτιδα εκτός του προαναφερόμενου προγράμματος», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά ενημέρωση για το εάν υπήρξε «αίτηση της Περιφέρειας Στερεάς για τη διαπραγμάτευση της αναφερόμενης απόφασης».
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ
ΘΕΜΑ: ΟΥΡΑΓΟΣ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Η ΕΛΛΑΔΑ
Κύριε Υπουργέ,
Αρνητικό ρεκόρ απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων σημειώνει η Ελλάδα στον τομέα της εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης, καθώς από το συγκεκριμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα της χρονικής περιόδου 2007-2013, έχει απορροφηθεί μόνον το 7% των χρηματικών δεσμεύσεων.
Υπενθυμίζεται ότι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΚΔιΒιΜ), αποτελεί ένα από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται δράσεις για την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, τη διά βίου μάθηση και την έρευνα.
Οι πόροι του Επιχειρησιακού Προγράμματος προέρχονται κατά το υψηλότερο ποσοστό από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και από το ΕθνικόΠρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ενώ κάθε συγχρηματοδοτούμενη δράση πρέπει οπωσδήποτε να αφήνει μετά την ολοκλήρωσή της ένα αναπτυξιακό αποτέλεσμα στη χώρα, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο εύρος επωφελούμενου πληθυσμού.
Ειδικότερα, για το νομό Φθιώτιδας, η πιθανή ανεπάρκεια και η πλήρης αδιαφορία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Περιφερειάρχη, οδήγησε στην απώλεια της δυνατότητας χρηματοδότησης του συνόλου των προγραμμάτων διά βίου μάθησης και την εξαίρεση από τις δικαιούχες της προαναφερόμενης περιοχής.
Σύμφωνα με την Πολιτευτή των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στο νομό Φθιώτιδας κα Βασιλική Δημητράντζου, «στα προβλεπόμενα των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, περιλαμβάνεται όχι μόνο η δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας διαφόρων ειδικοτήτων είτε σε πανελλαδικό είτε σε τοπικό επίπεδο αλλά και η δυνατότητα ενίσχυσης της σχετιζόμενης επιχειρηματικότητας».
Κύριε Υπουργέ,
Στις 11 Μαΐου 2011, ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπανικολάου, στηλιτεύοντας την πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου για την απορρόφηση των προγραμμάτων διά βίου μάθησης, υποστήριζε ότι:
«Αυτό που σήμερα λείπει δεν είναι οι εξαγγελίες ή το νέο νομοθετικό πλαίσιο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας. Σημαντικά βήματα έγιναν και σχετική νομοθεσία υπάρχει ήδη από το νόμο του 2005 για τη διά βίου μάθηση.
Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο και για κινήσεις εντυπωσιασμού. Αυτό που σήμερα χρειάζεται είναι αποφασιστικά βήματα για να υλοποιηθούν τα αυτονόητα.
Η διά βίου επιμόρφωση και εκπαίδευση των ενηλίκων και των εργαζομένων είναι καθοριστική για τη σημερινή οικονομική συγκυρία, συμβάλλοντας τόσο στην αύξηση της παραγωγικότητας στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα, όσο και στην προώθηση νέων, καινοτόμων και αναπτυξιακών πρωτοβουλιών».
Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερόμενα, (συμπεριλαμβανομένων και των δηλώσεων του κ. Παπανικολάου) ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1.Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε σε συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ Βαθμού να αυξηθεί άμεσα η απορροφητικότητα των χρηματικών δεσμεύσεων για το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»;
2.Ποιο αναπτυξιακό αποτέλεσμα θα παρουσιάσετε στο ΕΚΤ μετά την ολοκλήρωση του προαναφερόμενου προγράμματος;
Ειδικότερα για το νομό Φθιώτιδας:
3.Ποιες ενέργειες και ενστάσεις έγιναν σε τοπικό ή κεντρικό επίπεδο μετά την απαράδεκτη και πρωτοφανή ανεπάρκεια των αρμοδίων που οδήγησε τη Φθιώτιδα εκτός του προαναφερόμενου προγράμματος;
4.Αιτήθηκε η Περιφέρεια Στερεάς τη διαπραγμάτευση της αναφερόμενης απόφασης;
5.Ενημέρωσε η Περιφέρεια το αρμόδιο Υπουργείο και αν ναι, έγιναν από το Υπουργείο κάποιες ενέργειες και ποιες;
Ο ερωτών Βουλευτής
Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου