Μειώσεις τιµών στα ράφια

Μειώσεις στις τιµές βασικών προϊόντων φέρνει η κρίση στην αγορά. Η πτώση της ζήτησης από την πλευρά των καταναλωτών, που φτάνει ακόµα και το 10%, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να ρίξουν τις τιµές των προϊόντων τους. Την ίδια ώρα, η αποδοχή της πρότασης του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το προηγούµενο διάστηµα από 36 µεγάλες βιοµηχανίες και αλυσίδες σούπερ µάρκετ για µείωση των τιµών άλλαξε τους όρους του ανταγωνισµού.
Σύµφωνα µε στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιµών, µια τετραµελής οικογένεια πλήρωνε για την αγορά 37 επώνυµων ειδών σούπερ µάρκετ από µεγάλη αλυσίδα µε πανελλαδικό δίκτυο, στις 20 Ιανουαρίου 2010, 84,43 ευρώ ενώ φέτος (έναν χρόνο µετά) πλήρωσε 76,17%, δηλαδή 9,42% λιγότερο.


Σε άλλη αλυσίδα, για την αγορά 37 παρόµοιων προϊόντων το συνολικό κόστος ήταν 86,68 ευρώ πέρυσι, ενώ φέτος είναι µειωµένο κατά 7,84% και διαµορφώνεται στα 79,89 ευρώ.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε ορισµένες κατηγορίες προϊόντων όπως τα γαλακτοκοµικά (γάλα, γιαούρτι) οι µειώσεις φτάνουν σε κάποιες περιπτώσεις ακόµα και το 20%, στον καφέ ξεπερνούν το 10%, στα είδη προσωπικής υγιεινής (σαµπουάν, οδοντόκρεµες κ.ά.) υπερβαίνουν το 30%, ενώ µειώσεις εµφανίζονται στα ελαιόλαδα έως και 10%, στα όσπρια 11%, στα ζυµαρικά 9%, στα αλλαντικά 27% και στις τιµές των αλεύρων φτάνουν ακόµα και το 20%.
Μείωση εµφανίζουν οι τιµές των τροφίµων και στο διάστηµα Οκτωβρίου 2010 - Φεβρουάριου 2011.
Ενδεικτικά, µια τετραµελής οικογένεια πλήρωνε τον περασµένο Οκτώβριο για την αγορά 28 συγκεκριµένων ειδών από γνωστή αλυσίδα σούπερ µάρκετ 127,53 ευρώ την εβδοµάδα, ενώ σήµερα το αντίστοιχο κόστος είναι 120 ευρώ, δηλαδή 5,9% φθηνότερα.
Οι µειώσεις τιµών, πάντως, διαφέρουν από το ένα σούπερ µάρκετ στο άλλο ενώ για τους καταναλωτές που αναζητούν καλύτερες τιµές υπάρχουν πλέον ευκαιρίες ηµέρας, καθώς οι µεγάλες αλυσίδες µειώνουν τις τιµές συγκεκριµένων προϊόντων για µία ηµέρα ακόµα και κατά 40%.
Στην εικόνα αυτή που παρουσιάζει η αγορά συνετέλεσε – εκτός από τη σηµαντική κάµψη των πωλήσεων των επιχειρήσεων – και η ανταπόκριση µεγάλων βιοµηχανιών τροφίµων και σούπερ µάρκετ στο κάλεσµα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης στα τέλη του περασµένου χρόνου για µείωση των τιµών, γεγονός που ως φαίνεται δηµιούργησε συνθήκες περαιτέρω ανταγωνισµού στην αγορά.
«Οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν και πιστεύουµε ότι και το επόµενο διάστηµα θα υπάρξουν και άλλες επιχειρήσεις που θα µειώσουν τις τιµές τους», δήλωσε ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Ντίνος Ρόβλιας, ο οποίος σηµειώνει ότι το υπουργείο συνεχίζει τις επαφές του µε τις επιχειρήσεις του κλάδου και παρακολουθεί τις εξελίξεις από τις αυξήσεις των διεθνών τιµών των πρώτων υλών.
Το υπουργείο σκοπεύει, όπως τονίζει ο κ. Ρόβλιας, να επεκτείνει το κάλεσµά του και σε άλλες επιχειρήσεις και άλλων κλάδων πέραν των τροφίµων και θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για να αντιµετωπίσει όσους θελήσουν να εκµεταλλευθούν κερδοσκοπικά τη συγκυρία από τις αυξήσεις των πρώτων υλών
piazzadelpopolo.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια