Ώθηση στο ενδιαφέρον των Γάλλων για τον ελληνικό σιδηρόδρομο επετεύχθη σήμερα στο Παρίσι κατά την επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Δ. Ρέππα ο οποίος απάντησε στην πρόσκληση του Γάλλου υφυπουργού Μεταφορών, Nτομινίκ Μπυσερό.
Όπως εξήγησε ο κ. Ρέππας στους δημοσιογράφους μετά το τέλος της συνάντησης, τα δύο υπουργεία αποφάσισαν να έχουν «μια ανοιχτή επικοινωνία». Η ελληνική πλευρά, στοχεύει να παρέχει στους Γάλλους όλα τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν, ώστε σε διάστημα δύο έως τριών μηνών να έχουν μια πλήρη εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου για να μπορέσουν να πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις.
«Έγινε το πρώτο βήμα», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «τα δύο υπουργεία, αποφασίσαμε να έχουμε στενή συνεργασία στον τομέα της αποτύπωσης των πραγματικών δεδομένων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Με τα στοιχεία αυτά θα μπορέσουν να γίνουν προτάσεις και να δοθούν απαντήσεις, με βάση το αμοιβαίο συμφέρον».
Στο ερώτημα, εάν ετέθη θέμα εξαγοράς μέρους των ελληνικών σιδηροδρόμων από τους Γάλλους, ο υπουργός απάντησε: «Δεν είναι κάτι που μας απασχολεί αυτήν την ώρα. Σε αυτή τη φάση τουλάχιστον δεν είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε».
«Εκείνο που θέλουμε τώρα», πρόσθεσε, «είναι να εφαρμόσουμε το νόμο με βάση ένα επιχειρησιακό σχέδιο που στηρίζει την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η ελληνική Βουλή. Εμείς θα κάνουμε ό, τι χρειάζεται για να εξυγιάνουμε και να κάνουμε λειτουργικό τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εάν στην πορεία εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αξιόπιστες χώρες, τότε πράγματι μπορούμε να πάμε σε συμφωνία».
Ο κ. Ρέππας είπε στη συνέχεια ότι μια συνεργασία με τη Γαλλία, η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς για το σιδηρόδρομο της, «είναι επιθυμητή, για την αξιοποίηση αυτής της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας στη βάση της ισοτιμίας και της αμοιβαίας ωφέλειας».
Εξήγησε επίσης ότι το θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα μιας τέτοιας συνεργασίας μέσα από επιχειρηματικά σχήματα κυρίως στον τομέα της λειτουργίας, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας το κεφάλαιο θα πρέπει να αποκτήσει μετοχική σύνθεση σύμφωνα με τον νόμο.
Ο υπουργός πρόσθεσε, ότι και για το «μάνατζμεντ» μπορεί να υπάρξει η προοπτική παραχώρησής του σε άτομο «με την ανάλογη εμπειρία, αξιοπιστία και κύρος», προκειμένου για μια πιο αποτελεσματική και πιο ποιοτική διαχείριση.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα συζητήσεις έχουν γίνει και με τους εκπροσώπους της Κίνας, οι οποίοι με δεδομένο το ενδιαφέρον τους για το Θριάσιο θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για τον σιδηρόδρομο στο πλαίσιο των εμπορευματικών μεταφορών.
Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και άλλες χώρες μετά την ψήφιση του νόμου «δεν είναι όμως κάποιος έτοιμος να μας κάνει πρόταση γάμου την ερχόμενη εβδομάδα», είπε ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι «δε θα πρέπει να δοθεί αυτή η εντύπωση για να μην περάσουμε σε διάθεση απογοήτευσης».
Για τον κ. Ρέππα, το γεγονός ότι πολλές χώρες επιθυμούν να ενημερωθούν για το τι περιλαμβάνει ο νόμος, «είναι ένα καλό σημάδι, είναι μια καλή αρχή, που μπορεί να μην είναι αρκετή, χωρίς αυτή όμως τα πράγματα θα ήταν ακόμη χειρότερα. Δε λύσαμε το πρόβλημα είμαστε όμως στην αρχή της λύσης».
Κατέληξε δε, λέγοντας: «Το πρώτο βήμα έγινε, η ψήφιση του νόμου δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εξυγίανση και ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων, παραμένει να δούμε πως εφαρμόζοντας αυτόν τον νόμο επιτυγχάνουμε να οικοδομήσουμε τις καλύτερες συμμαχίες ώστε πολύ σύντομα, ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος».
Όπως εξήγησε ο κ. Ρέππας στους δημοσιογράφους μετά το τέλος της συνάντησης, τα δύο υπουργεία αποφάσισαν να έχουν «μια ανοιχτή επικοινωνία». Η ελληνική πλευρά, στοχεύει να παρέχει στους Γάλλους όλα τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν, ώστε σε διάστημα δύο έως τριών μηνών να έχουν μια πλήρη εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου για να μπορέσουν να πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις.
«Έγινε το πρώτο βήμα», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «τα δύο υπουργεία, αποφασίσαμε να έχουμε στενή συνεργασία στον τομέα της αποτύπωσης των πραγματικών δεδομένων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Με τα στοιχεία αυτά θα μπορέσουν να γίνουν προτάσεις και να δοθούν απαντήσεις, με βάση το αμοιβαίο συμφέρον».
Στο ερώτημα, εάν ετέθη θέμα εξαγοράς μέρους των ελληνικών σιδηροδρόμων από τους Γάλλους, ο υπουργός απάντησε: «Δεν είναι κάτι που μας απασχολεί αυτήν την ώρα. Σε αυτή τη φάση τουλάχιστον δεν είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε».
«Εκείνο που θέλουμε τώρα», πρόσθεσε, «είναι να εφαρμόσουμε το νόμο με βάση ένα επιχειρησιακό σχέδιο που στηρίζει την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η ελληνική Βουλή. Εμείς θα κάνουμε ό, τι χρειάζεται για να εξυγιάνουμε και να κάνουμε λειτουργικό τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εάν στην πορεία εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αξιόπιστες χώρες, τότε πράγματι μπορούμε να πάμε σε συμφωνία».
Ο κ. Ρέππας είπε στη συνέχεια ότι μια συνεργασία με τη Γαλλία, η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς για το σιδηρόδρομο της, «είναι επιθυμητή, για την αξιοποίηση αυτής της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας στη βάση της ισοτιμίας και της αμοιβαίας ωφέλειας».
Εξήγησε επίσης ότι το θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα μιας τέτοιας συνεργασίας μέσα από επιχειρηματικά σχήματα κυρίως στον τομέα της λειτουργίας, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας το κεφάλαιο θα πρέπει να αποκτήσει μετοχική σύνθεση σύμφωνα με τον νόμο.
Ο υπουργός πρόσθεσε, ότι και για το «μάνατζμεντ» μπορεί να υπάρξει η προοπτική παραχώρησής του σε άτομο «με την ανάλογη εμπειρία, αξιοπιστία και κύρος», προκειμένου για μια πιο αποτελεσματική και πιο ποιοτική διαχείριση.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα συζητήσεις έχουν γίνει και με τους εκπροσώπους της Κίνας, οι οποίοι με δεδομένο το ενδιαφέρον τους για το Θριάσιο θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για τον σιδηρόδρομο στο πλαίσιο των εμπορευματικών μεταφορών.
Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και άλλες χώρες μετά την ψήφιση του νόμου «δεν είναι όμως κάποιος έτοιμος να μας κάνει πρόταση γάμου την ερχόμενη εβδομάδα», είπε ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι «δε θα πρέπει να δοθεί αυτή η εντύπωση για να μην περάσουμε σε διάθεση απογοήτευσης».
Για τον κ. Ρέππα, το γεγονός ότι πολλές χώρες επιθυμούν να ενημερωθούν για το τι περιλαμβάνει ο νόμος, «είναι ένα καλό σημάδι, είναι μια καλή αρχή, που μπορεί να μην είναι αρκετή, χωρίς αυτή όμως τα πράγματα θα ήταν ακόμη χειρότερα. Δε λύσαμε το πρόβλημα είμαστε όμως στην αρχή της λύσης».
Κατέληξε δε, λέγοντας: «Το πρώτο βήμα έγινε, η ψήφιση του νόμου δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εξυγίανση και ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων, παραμένει να δούμε πως εφαρμόζοντας αυτόν τον νόμο επιτυγχάνουμε να οικοδομήσουμε τις καλύτερες συμμαχίες ώστε πολύ σύντομα, ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος».
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου