Στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού επικεντρώνεται η προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της «Εγνατία Οδός ΑΕ», προκειμένου να ολοκληρωθούν εντός της επόμενης πενταετίας στο σύνολό τους.
Συνολικά οι κάθετοι άξονες είναι εννέα, εκ των οποίων οι τρεις βρίσκονται στην Θράκη και αποτελούν τμήματα πανευρωπαϊκών διαδρόμων, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση της χώρας μας με τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Με την ολοκλήρωση των αξόνων μειώνονται σημαντικά η απόσταση και ο χρόνος απόκρισης, με αποτέλεσμα σε περίπου τρεις ώρες να μπορεί κάποιος να φτάσει από τις πρωτεύουσες των χωρών της νότιας Βαλκανικής σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη της Θράκης, με προφανή οικονομικά οφέλη για τη χώρα και ειδικότερα για την περιοχή μας.
Σήμερα συγκεντρώσαμε όλα τα δεδομένα των αξόνων και τις εξελίξεις των μελετών, διαγωνισμών και έργων που υλοποιούνται, στοιχεία που παραχώρησε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης.
Αρδάνιο - Ορμένιο (Βουλγαρία- Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ)
Είναι συνολικού μήκους 124 χλμ., με κόστος κατασκευής 240 εκατ. ευρώ. Είναι άξονας στρατηγικής σημασίας και βασική σύνδεση με τη Βουλγαρία. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος. Το «προβληματικό» τμήμα είναι το Μάνδρα - Ψαθάδες (δηλαδή Διδυμότειχο), δεδομένου ότι ο ανάδοχος κηρύχτηκε έκπτωτος. Νέος διαγωνισμός και επαναδημοπράτηση αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι και ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2012. Στα 38 χλμ. από το Αρδάνιο μέχρι τη Μάνδρα υπάρχει ανάδοχος και η σχετική σύμβαση πέρασε κι από ελεγκτικό συνέδριο. Ο σχετικός φάκελος είναι στη Βουλή και μόλις εγκριθεί θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Τα 72 χλμ. Διδυμότειχο - ελληνοβουλγαρικά σύνορα είναι σε κυκλοφορία.
Κομοτηνή - Νυμφαία - ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Βουλγαρία - Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ)
Είναι συνολικού μήκους 23 χλμ., αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ και ο προϋπολογισμός του ανήλθε στα 85 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του άξονα αποφασίστηκε στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας για την ανάπτυξη των οδικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας - Βουλγαρίας. Το σύνολο του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί (παρότι η εταιρία το ανέλαβε το 2006) μέχρι το τέλος Ιουλίου. Θα μείνει η παράκαμψη της Κομοτηνής, η οποία θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα χρόνο.
Ξάνθη - Εχίνος - Μελιβοία - ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Η βούληση υλοποίησης του άξονα αυτού εκφράστηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998. Εντός Ελλάδας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 55 χλμ., εκ των οποίων στα 46 χλμ. (τμήμα Ξάνθη - Εχίνος - Δημάριο) ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα Δημάριο - ελληνοβουλγαρικά σύνορα) υπάρχει μόνον ένας δασικός χωματόδρομος. Ο άξονας είναι σε επίπεδο μελετών και οι μελέτες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 8 εκατ. ευρώ, όπως σημείωσε ο κ. Μουρατίδης. Το κόστος αναμένεται να καλυφθεί από το διασυνοριακό πρόγραμμα Ελλάδα - Βουλγαρία (Interreg). Στο ΕΣΠΑ δε θεωρείται πιθανό να ενταχθούν έργα, οπότε το μέλλον του άξονα είναι άδηλο.
[αναδημοσίευση από το INPOST.gr]
Συνολικά οι κάθετοι άξονες είναι εννέα, εκ των οποίων οι τρεις βρίσκονται στην Θράκη και αποτελούν τμήματα πανευρωπαϊκών διαδρόμων, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση της χώρας μας με τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Με την ολοκλήρωση των αξόνων μειώνονται σημαντικά η απόσταση και ο χρόνος απόκρισης, με αποτέλεσμα σε περίπου τρεις ώρες να μπορεί κάποιος να φτάσει από τις πρωτεύουσες των χωρών της νότιας Βαλκανικής σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη της Θράκης, με προφανή οικονομικά οφέλη για τη χώρα και ειδικότερα για την περιοχή μας.
Σήμερα συγκεντρώσαμε όλα τα δεδομένα των αξόνων και τις εξελίξεις των μελετών, διαγωνισμών και έργων που υλοποιούνται, στοιχεία που παραχώρησε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης.
Αρδάνιο - Ορμένιο (Βουλγαρία- Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ)
Είναι συνολικού μήκους 124 χλμ., με κόστος κατασκευής 240 εκατ. ευρώ. Είναι άξονας στρατηγικής σημασίας και βασική σύνδεση με τη Βουλγαρία. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος. Το «προβληματικό» τμήμα είναι το Μάνδρα - Ψαθάδες (δηλαδή Διδυμότειχο), δεδομένου ότι ο ανάδοχος κηρύχτηκε έκπτωτος. Νέος διαγωνισμός και επαναδημοπράτηση αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι και ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2012. Στα 38 χλμ. από το Αρδάνιο μέχρι τη Μάνδρα υπάρχει ανάδοχος και η σχετική σύμβαση πέρασε κι από ελεγκτικό συνέδριο. Ο σχετικός φάκελος είναι στη Βουλή και μόλις εγκριθεί θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Τα 72 χλμ. Διδυμότειχο - ελληνοβουλγαρικά σύνορα είναι σε κυκλοφορία.
Κομοτηνή - Νυμφαία - ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Βουλγαρία - Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ)
Είναι συνολικού μήκους 23 χλμ., αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ και ο προϋπολογισμός του ανήλθε στα 85 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του άξονα αποφασίστηκε στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας για την ανάπτυξη των οδικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας - Βουλγαρίας. Το σύνολο του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί (παρότι η εταιρία το ανέλαβε το 2006) μέχρι το τέλος Ιουλίου. Θα μείνει η παράκαμψη της Κομοτηνής, η οποία θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα χρόνο.
Ξάνθη - Εχίνος - Μελιβοία - ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Η βούληση υλοποίησης του άξονα αυτού εκφράστηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998. Εντός Ελλάδας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 55 χλμ., εκ των οποίων στα 46 χλμ. (τμήμα Ξάνθη - Εχίνος - Δημάριο) ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα Δημάριο - ελληνοβουλγαρικά σύνορα) υπάρχει μόνον ένας δασικός χωματόδρομος. Ο άξονας είναι σε επίπεδο μελετών και οι μελέτες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 8 εκατ. ευρώ, όπως σημείωσε ο κ. Μουρατίδης. Το κόστος αναμένεται να καλυφθεί από το διασυνοριακό πρόγραμμα Ελλάδα - Βουλγαρία (Interreg). Στο ΕΣΠΑ δε θεωρείται πιθανό να ενταχθούν έργα, οπότε το μέλλον του άξονα είναι άδηλο.
[αναδημοσίευση από το INPOST.gr]
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου