Τι μου είπε ο Νίκος Σαμψών για την προδοσία της Κύπρου

Τι μου είπε ο Νίκος Σαμψών για την προδοσία της Κύπρου
Ήτανε Νοέμβρης του 1974, 4 μήνες μετά την εισβολή στην Κύπρο όταν συνάντησα με περιπετειώδη τρόπο τον Νίκο Σαμψών και του πήρα συνέντευξη η οποία διήρκησε πάνω από 5 ώρες. Σε αυτή τη συνέντευξη ο Νίκος Σαμψών μου είπε πολλά γνωστά και άγνωστα περιστατικά για την πορεία της ζωής του.
Ο Νίκος Σαμψών περιέγραψε, μεταξύ των άλλων, και πως έγινε πρόεδρος της Δημοκρατίας για 8 μέρες όταν εισέβαλλαν οι Τούρκοι στο νησί . Αφηγείται:
«Είχε γίνει το πραξικόπημα της Χούντας και εγώ ξημερώματα έβγαινα από την εφημερίδα μου (Μάχη) για να πάω σπίτι μου. Στην έξοδο με πλεύρισαν Έλληνες στρατιώτες με τα όπλα παρατεταμένα. Τους είπα ότι είμαι βουλευτής και τους έδωσα τα στοιχεία μου. Αυτοί με συνέλαβαν και με οδήγησαν στα κρατητήρια της εθνοφρουράς. Εκεί συνάντησα και άλλους Κύπριους που είχαν ήδη συλληφθεί. Προσπαθούσα να μάθω τι είχε συμβεί και πολύ αργότερα ένας ταγματάρχης ήρθε με πήρε από τα κρατητήρια και με ανέβασε στο φουαγιέ της εθνοφρουράς. Ήτανε μαζεμένοι πολλοί αξιωματικοί και είχε μεγάλη κίνηση. Κάποια στιγμή βλέπω μια ομάδα στρατιωτών με επικεφαλής έναν λοχαγό να φέρνουν τον διοικητή ασφαλείας Μουζουρίδη ξυλοκοπώντας τον. Έβαλα τις φωνές και κινήθηκα προς το μέρος των στρατιωτών. Ο επικεφαλής λοχαγός προέκτεινε το περίστροφό του και με διέταξε με βρισιές να κάτσω ακίνητος. Τότε ο ταγματάρχης που με είχε οδηγήσει στο φουαγιέ από τα κρατητήρια με δυνατή και αποφασιστική φωνή είπε στο λοχαγό:
-Λοχαγέ κάθισε προσοχή και να υποβάλλεις τα σέβη σου στον πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Έμεινα άφωνος και σε λίγο ορκιζόμουν πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Η εισβολή συνεχιζόταν, οι Τούρκοι αλεξιπτωτιστές έπεφταν στη Λευκωσία και άκουγα πυροβολισμούς από παντού. Τότε πήρα στο τηλέφωνο τον πρόεδρο της Δημοκρατίας της Ελλάδος στρατηγό Γκιζίκη. Του είπα ότι είμαι ο πρόεδρος της Κύπρου και ότι οι Τούρκοι εισβάλλουν στο νησί. Μου απάντησε:
-Κύριε πρόεδρε αυτά είναι επικίνδυνα παιχνίδια και σταματήστε να επιχειρείτε να εμπλέξετε την Ελλάδα σε πόλεμο με την Τουρκία.
Έγινα έξαλλος του είπα ότι γίνονται πραγματικές μάχες και έβγαλα από το παράθυρο το τηλέφωνο για να ακούει τους πυροβολισμούς. Του είπα και του ξαναείπα ότι οι Τούρκοι εισβάλλουν στο νησί:
-Δεν ακούτε τους πυροβολισμούς κ. πρόεδρε;
Γκιζίκης: Βάλατε ορισμένους τρελούς να πυροβολούν για να παραπλανήσετε την Ελλάδα.
Τον έστειλα στον διάβολο, πήρα το αυτόματο , ανέβηκα στην ταράτσα και άρχισα να ρίχνω στα αεροπλάνα και στους αλεξιπτωτιστές. Επειδή έγινα πρόεδρος 8 ημερών στην Κύπρο με τον τρόπο που σας εξήγησα εγώ χαρακτηρίστηκα προδότης και αυτοί που κατέστρεψαν το νησί κυκλοφορούν ελεύθεροι στην Ελλάδα και στη Κύπρο με την βοήθεια των κρατών.
Ένα μικρό απόσπασμα από αυτά που μου είπε ο Νίκος Σαμψών τον Νοέμβρη του 1974 και ίσως λέει πολλά για την προδοσία της Κύπρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια