ΤΥΜΠΑΝΟΚΡΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΦΙΕΣΤΕΣ...ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ..ΤΟ ΕΡΜΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΤΟΥ ΜΑΝΔΑΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ. e-mail: panosmandalos@yahoo.gr.
Πριν μερικές μέρες, γίναμε δέκτες των επίσημων εγκαινίων και των φιεστών, με λάβαρα και σημαίες,  αυτό της σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο αυτό ..τεραστίων διαστάσεων …μόλις 1,1 χιλιόμετρα ..γινότανε με την αστρονομική ταχύτητα ….των 40 χρόνων , επιτέλους έγινε και δήμαρχοι, περιφερειάρχες και άλλοι με σημαίες ..τρέξανε στον μουτζούρη ..για να κάνουν την πρώτη βόλτα στο λιμάνι με τραίνο. Γιατί στην Ελλάδα τα τρένα ακόμα είναι στην εποχή του μουτζούρη.
Και όμως μερικοί δεν έχουνε ή δεν διανοήθηκαν ποτέ να διαβάσουν την ιστορία της Αλεξανδρούπολης και τον λόγο δημιουργίας αυτής της πόλης. Ο λόγος δημιουργίας αυτής της πόλης από το Οθωμανικό τότε κράτος έγινε ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Το λιμάνι και τον σιδηρόδρομο.  
Και φυσικά το λιμάνι είχε μεγάλη κίνηση έως την δεκαετία του 80 που πλοία έρχονταν και φόρτωναν τα προϊόντα της Θρακικής γης. Μελάσα, ζάχαρη, ζωοτροφές, σιτηρά, καλαμπόκι, ηλιόσπορο, βαμβάκι και ότι άλλο ήθελες. Μετά ήρθανε οι αγραναπαύσεις, και όλα τέλος. Οι ράγες που έφταναν στο τότε λιμάνι σκούριασαν και παρήκμασαν. Και ήρθανε τα μεγαλεπήβολα σχέδια ..για την εκβάθυνση ..που είχαν αρχίσει εδώ και 30 χρόνια ….και εταιρείες περάσανε και το λιμάνι ..δεν βάθαινε ….ο σιδηρόδρομος δεν πλησίαζε στο λιμάνι ….και στο τέλος ….μετά 40 χρόνια φτιάξαμε…1.100 μέτρα ..σιδηρόδρομο ….τρομερό. Βέβαια η πόλη χτίστηκε για αυτόν τον σκοπό, πριν εκατό χρόνια …..τώρα το καταλάβαμε αυτό.
Αλλά και πάλι ..είναι ένα μηδέν σε όλο το έργο. Δηλαδή αυτό που έπρεπε να γίνει το 1990…γίνεται μέρος πρώτον ….σήμερα ..και κανείς δεν μιλά για τις εταιρείες που παράτησαν τα έργα ..που πήγαν τα λεφτά ..πόσο έργο είχε γίνει και τι έγινε μετά;
Από την άλλη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι κομβικό λιμάνι και κυρίως λιμάνι όπως λέμε κύριο στην μεταφορά προϊόντων ..μόνο στην Ελλάδα της ανάπτυξης που μας είχαν φέρει …κοίταζαν την καταστροφή.
Η σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο και η αναμενόμενη σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να κάνει το λιμάνι μας, ένα πραγματικό θησαυρό για τον τόπο και την Ελλάδα. Η σύνδεση με Μπουργκάς και Βάρνα …θα καταστούσε το λιμάνι κομβικό σημείο εμπορίου μεταξύ των χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, παρακάμπτοντας τα στενά των Δαρδανελίων με τις χρονοβόρες διαδικασίες και φέρνοντας το εμπόριο στα Ελληνικά χέρια.
Η σύνδεση έγινε ..μπορούμε να πούμε ..αλλά για ποιο σιδηροδρομικό δίκτυο μιλάμε;. Με κάθε νεροποντή η γραμμή Ορμένιο –Αλεξανδρούπολη κλείνει ..γιατί πλημυρίζει. Το δίκτυο σε άθλια κατάσταση. Και τι γινότανε τόσα χρόνια. Απλά απαξίωση. Και πότε θα γίνει αυτό το έρμο το δίκτυο; Είναι κάπου 140 χιλιόμετρα.
Δεύτερον. Γραμμές εμποροκιβωτίων και χώρος μετεπιβίβασης επιβατών ….ανύπαρκτοι στο λιμάνι. Όταν έρθει κρουαζιερόπλοιο …..το παρκάρουμε κάτω από τα Σιλό ….και ο κόσμος τρέχει από εδώ και από εκεί. Άρα …πρέπει να περάσουνε ακόμα πόσα χρόνια για να πανηγυρίσουμε αυτά τα αυτονόητα έργα που ήδη έπρεπε να λειτουργούν;.
Αυτοκινητόδρομος. Η Εγνατία τέλειωσε μετά 30 χρόνια. Η κάθετος όμως με τα σύνορα σταματάει στους Ψαθάδες. Το τμήμα Ψαθάδες Διδυμότειχο …εδώ και 40 χρόνια γίνεται. Εταιρείες το πήραν ..και το παράτησαν …αλλά καμιά ευθύνη σε κανέναν.
Επίσης η σύνδεση του λιμανιού με την υπάρχουσα Εγνατία …..ούτε στα χαρτιά. Ένας δρόμος κάκιστος που οδηγεί στο εμπορικό λιμάνι …που στρίβει μέχρι τώρα από την στροφή του  passaggio ….στον Μαρινόπουλο ….και πότε θα γίνει, αφού κονδύλια δεν υπάρχουνε για την κατασκευή της…. όχι της μικρής περιφερειακής , αλλά αυτής που θα φτάνει στο λιμάνι.
Ακούμε μετά, ότι, Γερμανική και Κινεζική, εταιρεία ενδιαφέρθηκε για το λιμάνι. Θα διακινούν τα προϊόντα τους μέσω του λιμανιού. Δηλαδή το λιμάνι διαμάντι, θα γίνει για την Ελλάδα το λιμάνι των ιθαγενών αγχοφόρων της μεγάλης Γερμανίας. Αυτό είναι το όραμα τους. Και όμως το λιμάνι θα μπορούσε να είναι εξαγωγικός κόμβος των προϊόντων της Θρακική γης, όπως ήταν παλιά. Αν ξαναρχίσει η παραγωγή και η εύφορη Θρακική γη αρχίσει πάλι να παράγει όλα τα προϊόντα που έβγαζε μέχρι τώρα. Οι αγραναπαύσεις σκότωσαν ότι υπήρχε. Δεν εμβολίασαν τα αιγοπρόβατα, μέχρι που τα κατέστρεψαν όλα. Έτσι το μόνο που μένει για αυτόν τον κόσμο είναι να γίνει ο ιθαγενής αχθοφόρος του Γερμανικού υπέρτερου λαού, με μισθό 300 ευρώ.
Και πανηγύριζαν  με τα σημαιάκια …για αυτό το 1/10 που έγινε μετά από 30 χρόνια …και φυσικά αποτελεί το γεγονός της δεκαετίας. …Καημένη Ελλάδα …πόση κοροϊδία ακόμα θα σου στέλνουνε …τα πανηγύρια και οι φέστες αυτών που σε κατέστρεψαν ….πανηγυρίζουν για τα έργα …που έπρεπε να λειτουργούν είδη ….και δε είναι ούτε το 1/10….αυτών που πρέπει να γίνουν. Για τα υπόλοιπα, πόσα ακόμα χρόνια; Γιατί πρέπει κάποιος να ξέρει ….γιατί ακριβώς ιδρύθηκε η πόλη και γιατί ήκμασε ….τα χρόνια εκείνα….
Άρα το λιμάνι θέλει πολύ δρόμο ακόμα για να γίνει αυτό που θα έπρεπε να είναι. Το λιμάνι της Μεσογείου …με την Μαύρη Θάλασσα, το λιμάνι της Μεσογείου με την Ευρώπη, το λιμάνι της Θράκης για την Θράκη και τα προϊόντα της, το λιμάνι της Θράκης όπου επιβατικά πλοία θα συνέδεαν την Θράκη με άλλες περιοχές της Ελλάδας, αλλά και των μικρασιατικών ακτών, το λιμάνι του τουρισμού για την Θράκη καις τα πολλά μα πάμπολλα παραθεριστικά και αρχαιολογικά ενδιαφέροντα της, το λιμάνι τη Θράκης για όλη την Ελλάδα.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια