Ποιοι φορείς Δημοσίου καταργούνται ή συγχωνεύονται - Τι γίνεται με εργαζόμενους


Ανακοινώθηκε ο πρώτος μεγάλος κατάλογος φορέων του Δημοσίου, υπηρεσιών  και οργανισμών που συγχωνεύονται, καταργούνται προβαίνουν σε λύση και εκκαθάριση και ρυθμίζονται τα θέματα προσωπικού των φορέων αυτών. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τις  "Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης", ενώ σε άλλο κατάλογο που δόθηκε  στη δημοσιότητα , αναφέρονται οι καταργούμενοι φορείς σύμφωνα με την εισήγηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη με την επισήμανση ότι το ΕΘΙΑΓΕ δεν καταργείται.
Δείτε αναλυτικά:


"Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης",
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Α. Γενικά

Με βάση απόφαση της Διυπουργικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής για τη σύσταση, κατάργηση, αναδιάρθρωση και μετατροπή Υπηρεσιών, Συμβουλίων, Επιτροπών και Φορέων του Δημόσιου Τομέα (Υ169/2010, Β΄19), καταρτίσθηκε και ψηφίσθηκε ο νόμος 3895/2010 (Α΄ 206) με τον οποίο καταργήθηκαν και συγχωνεύθηκαν δημόσιες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου και ανώνυμες εταιρείες του δημόσιου τομέα.
Συνεχίζοντας το έργο της η πιο πάνω Επιτροπή αποφάσισε την κατάργηση και συγχώνευση επιπλέον φορέων αρμοδιότητας διαφόρων υπουργείων.
Βασικός σκοπός της παρούσας τροπολογίας, όπως και του ν.3895/2010, είναι η αναδιάρθρωση του Δημόσιου Τομέα με στόχο τον περιορισμό του εύρους του, ώστε να διοικείται αποτελεσματικότερα και αποδοτικότερα και να μην επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με έξοδα λειτουργίας υπηρεσιών και φορέων που δεν εξυπηρετούν πλέον, με την υφιστάμενη οργανωτική τους μορφή, το δημόσιο συμφέρον, ενόψει και της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής που εφαρμόζεται.
Το κόστος λειτουργίας του δημόσιου τομέα και η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού θα μειωθεί ιδίως από την εξοικονόμηση πόρων που θα προκύψει από την κατάργηση υπηρεσιών και φορέων και τη συγχώνευση φορέων με ομοειδή αντικείμενα, από την αξιοποίηση του προσωπικού τους και της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους σε άλλους σκοπούς δημοσίου συμφέροντος. Οφέλη αναμένονται επίσης και από τις οικονομίες κλίμακας και τις συνέργιες που θα προέλθουν από τις συγχωνεύσεις φορέων.
Στο πλαίσιο αυτό με τις διατάξεις της παρούσας:

α) Καταργούνται και συγχωνεύονται υπηρεσίες και οργανισμοί του Δημόσιου Τομέα και τίθενται υπό καθεστώς λύσης και εκκαθάρισης ανώνυμες εταιρείες τις μετοχές των οποίων κατέχει στο σύνολο τους ή κατά πλειοψηφία το Δημόσιο
β) Μεταφέρονται αρμοδιότητες ορισμένων από τους καταργούμενους φορείς σε άλλους φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου
γ) Καταργείται το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής
δ) Ρυθμίζονται τα θέματα:
αα)του υπηρετούντος προσωπικού στους καταργούμενους η συγχωνευόμενους φορείς
ββ) της τύχης της κάθε είδους κινητής και ακίνητης περιουσίας τους και των ταμειακών τους υπολοίπων
γγ) της τύχης των αρμοδιοτήτων τους
ε) Τέλος, προβλέπεται η έκδοση των απαραίτητων προεδρικών διαταγμάτων για τη ρύθμιση οργανωτικών ζητημάτων που προκύπτουν από τη συγχώνευση φορέων και παρέχεται αριθμός εξουσιοδοτήσεων στους εκάστοτε αρμόδιους υπουργούς για την έκδοση αποφάσεων για τη ρύθμιση κάθε σχετικής λεπτομέρειας, αναγκαίας για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κατάργησης ή συγχώνευσης υπηρεσιών, φορέων.

Η Διυπουργική Γνωμοδοτική Επιτροπή για τη σύσταση, κατάργηση, αναδιάρθρωση και μετατροπή Υπηρεσιών, Συμβουλίων, Επιτροπών και Φορέων του Δημόσιου Τομέα αποφάσισε την κατάργηση, ή την συγχώνευση, ή την λύση και εκκαθάριση των συγκεκριμένων υπηρεσιών και φορέων, επειδή διαπίστωσε, ανάλογα με την περίπτωση, είτε επικάλυψη αρμοδιοτήτων με άλλους φορείς ή υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα, είτε πλήρη αδράνεια ή μερική λειτουργία τους, ή λειτουργία που δεν ανταποκρίνεται στους σκοπούς της ίδρυσής τους, είτε εκπλήρωση της αποστολής τους, είτε είδος δραστηριοτήτων που δεν δικαιολογεί τη νομική μορφή με την οποία λειτουργούν, είτε υψηλό κόστος λειτουργίας σε σύγκριση με τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Με τις ρυθμίσεις της παρούσας επιδιώκεται παράλληλα και η αξιοποίηση του προσωπικού που υπηρετεί στους καταργούμενους ή συγχωνευόμενους φορείς σε άλλες υπηρεσίες και φορείς του Δημοσίου οι οποίοι δεν είναι επαρκώς στελεχωμένοι.


Ειδικότερα:

Παράγραφος Α.

Με την παράγραφο αυτή καθορίζονται υπηρεσίες, φορείς, συμβούλια, νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, που καταργούνται από τη δημοσίευση του νόμου, ως εξής:

1. Το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής που εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καταργείται και οι αρμοδιότητες του μεταφέρονται στην Επιτροπή Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού που εποπτεύεται από το ίδιο υπουργείο.
2. Ο Εθνικός Οργανισμός Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Ο.Ε.Τ.) ν.π.ι.δ. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καταργείται.
3. Το Εκπαιδευτικό Κέντρο Επιμόρφωσης Δασικών Υπαλλήλων" (Ε.Κ.Ε.Δ.Υ.)ν.π.δ.δ. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καταργείται.
4. Ο Σταθμός Ελέγχου Κάπρων, Γενική Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καταργείται.
5. Το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού" (Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ.) ν.π.ι.δ. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργείται και οι αρμοδιότητες του μεταφέρονται στην Δ/νση Θεάτρου και Χορού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού
6. Ο Εθελοντικός Οργανισμός "Έργο Πολιτών" ν.π.ι.δ. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργείται.
7. Το Εθνικό Στάδιο Νέας Ιωνίας Βόλου ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΟ, ν.π.δ.δ. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργείται.
8. Το Κέντρο Εκπαίδευσης στην Ιππασία ν.π.δ.δ. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργείται.

Παράγραφος Β

Με την παράγραφο αυτή συγχωνεύονται ν.π.δ.δ.
Ειδικότερα:
Με την υποπαράγραφο 1 του εν λόγω άρθρου το Ινστιτούτο Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών (Ι.Τ.Σ.Α.Κ.), καταργείται ως αυτοτελές ν.π.δ.δ και συγχωνεύεται με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.), λόγω συνάφειας του αντικειμένου τους.
Με την περίπτωση α΄ της υποπαραγράφου 2, το Εθνικό Κέντρο Ιστιοπλοϊας Πειραιά, το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Γλυφάδας "Ματθαίος Λιούγκας" και το Εθνικό Κλειστό Γυμναστήριο Πειραιά "Πέτρος Καπαγέρωφ" καταργούνται ως αυτοτελή ν.π.δ.δ. και συγχωνεύονται στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά ν.π.δ.δ.
Με την περίπτωση β΄ της υποπαραγράφου 2, το Εθνικό Αθλητικό και Ναυτικό Κέντρο Ιωαννίνων καταργείται ως αυτοτελές ν.π.δ.δ και συγχωνεύεται με τοΠανηπειρωτικό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ιωαννίνων, λόγω επικάλυψης αρμοδιοτήτων.
Με την περίπτωση γ΄ της υποπαραγράφου 2, Το Εθνικό Σκοπευτήριο Χανίωνκαταργείται ως αυτοτελές ν.π.δ.δ και συγχωνεύεται, λόγω συνάφειας με το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων.

Παράγραφος Γ

Με την παράγραφο αυτή, η Όπερα Δωματίου Θεσσαλονίκης καταργείται ως αυτοτελές τμήμα και συγχωνεύεται με το ν.π.ι.δ. Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, λόγω συνάφειας του αντικειμένου τους. Επίσης, καταργείται η πενταμελής Εφορεία που εποπτεύει την Όπερα και λήγει η θητεία των μελών της καθώς και του λοιπού προσωπικού με θητεία, αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο.

Παράγραφος Δ

Με την παράγραφο αυτή συγχωνεύονται νομικά πρόσωπα σε νέο συνιστώμενο φορέα.
Ειδικότερα:
Με την υποπαράγραφο 1α) ο Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", ο Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Ελαιώνα Αττικής, ο Φορέας Διαχείρισης και Ανάπλασης του ποταμού Κηφισού Αττικής και των παραχειμάρρων του, καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και συγχωνεύονται σε ένα νέο ν.π.ι.δ. με την επωνυμία "Μητροπολιτικός Φορέας Ανάπλασης και Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Αττικής", που λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος, με πλήρη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα και τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Με την υποπαράγραφο 2α), το Αλεξάνδρειο Αθλητικό Μέλαθρον Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Ναυταθλητικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το Περιφερειακό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Θεσσαλονίκης , το Εθνικό Γυμναστήριο Μίκρας Θεσσαλονίκης, όλα ν.π.δ.δ., καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και συγχωνεύονται σε ένα νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία "Εθνικά Αθλητικά Κέντρα Θεσσαλονίκης", που τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού. Για την απρόσκοπτη και συνεχή λειτουργία του δημοσίου τομέα ρυθμίζονται στο παρόν άρθρο θέματα που αφορούν στο προσωπικό, στην κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων που καταργούνται καθώς και θέματα που αφορούν στον Οργανισμό και στα όργανα διοίκησης των νεοσύστατων φορέων.

Παράγραφος Ε

Η εν λόγω παράγραφος ορίζει την λύση και εκκαθάριση της Ανώνυμης Εταιρείας Βιομηχανικής Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης Βιομηχανίας Τροφίμων (Ε.Τ.Α.Τ. Α.Ε.). Τον σκοπό της Ε.Τ.Α.Τ. Α.Ε. εκπληρώνει εφεξής ο ΕΦΕΤ, ν.π.δ.δ. που εποπτεύεται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Στις επιμέρους παραγράφους του παρόντος άρθρου καθορίζονται θέματα όπως η μεταφορά του προσωπικού της Ε.Τ.Α.Τ. Α.Ε στον ΕΦΕΤ, η τύχη της κινητής ή ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, η αναδιάρθρωση του Οργανισμού του ΕΦΕΤ και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη λύση και εκκαθάριση της Ε.Τ.Α.Τ. Α.Ε.


Παράγραφος ΣΤ

Με τη παράγραφο αυτή, το Παρατηρητήριο για την Ψηφιακή Ελλάδα, καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και συγχωνεύεται με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), η οποία εκπληρώνει εφεξής τον σκοπό του Παρατηρητηρίου. Στο παρόν άρθρο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στο προσωπικό, στην θητεία των μελών του Δ.Σ. και στην κινητή και ακίνητη περιουσία του Παρατηρητηρίου.

Παράγραφος Ζ

Με την εν λόγω παράγραφο, η ανώνυμη εταιρεία Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.συγχωνεύεται δι' απορροφήσεως με την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε, λόγω συνάφειας σκοπού και αποστολής. Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου υπηρετεί στις Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε. συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες του, με την ίδια σχέση εργασίας, στην Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. υπεισέρχεται αυτοδίκαια σε όλα γενικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της ανώνυμης εταιρίας Ψηφιακές Ενισχύσεις. Η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας της εταιρείας Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε., περιέρχονται αυτοδικαίως στην Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε με την επιφύλαξη της κείμενης νομοθεσίας για δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες.
Με την υποπαράγραφο 7 παρέχεται εξουσιοδότηση στους Υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με απόφασή τους να ορίσουν την έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.

Παράγραφος Η

Με την παράγραφο αυτή οι εταιρίες "Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κεραμικών και Πυρίμαχων Υλικών" και η "Εταιρεία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας Ένδυσης και Ινών α.ε." (Ε.Τ.Α.Κ.Ε.Ι. Α.Ε.) (Ε.ΚΕ.ΠΥ. Α.Ε.)συγχωνεύονται με την "Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης Μετάλλων" (Ε.Β.Ε.Τ.Α.Μ. Α.Ε.), δι΄απορροφήσεως των δύο πρώτων από την τρίτη. Το προσωπικό των εταιρειών που συγχωνεύονται και οι δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής μεταφέρονται αυτοδίκαια στην απορροφούσα εταιρεία με τις ίδιες σχέσεις εργασίας. Περαιτέρω προβλέπεται ότι εντός δύο μηνών από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απόφαση του Δ.Σ. του ΕΛΟΤ Α.Ε εισφέρονται στην απορροφούσα ως άνω εταιρεία τα τέσσερα εργαστήρια του ΕΛΟΤ με το σύνολο του εξοπλισμού τους.

Παράγραφος Θ

Με τη παράγραφο αυτή σε λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση ανώνυμες εταιρείες.
Ειδικότερα:
Με την υποπαρ. 1 του εν λόγω άρθρου λύεται και τίθεται σε εκκαθάριση η ανώνυμη εταιρεία "Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης των Μελών του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ( ΙΕΚΕΜ-ΟΕΕ). Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας αναλαμβάνει την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της εκκαθάρισης, μισθοδοσίας του προσωπικού και εξόφλησης τυχόν οφειλών προς τρίτους. Στο παρόν άρθρο ρυθμίζονται θέματα σχετικά με το προσωπικό που υπηρετεί στην υπό λύση και εκκαθάριση εταιρεία αλλά και σχετικά με τα στοιχεία κινητής και ακίνητης περιουσίας της.
Με την υποπαρ. 2 του εν λόγω άρθρου λύεται και τίθεται σε εκκαθάριση η ανώνυμη εταιρεία Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού ΑΕ (ΟΠΕΠ Α.Ε.). Μετά την κατάργηση του ΟΠΕΠ το ποσοστό επί των χρηματικών χορηγιών του ν.3525/2007 αποδίδεται πλέον στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων το οποίο αναλαμβάνει και την έκδοση της Κάρτας Πολιτισμού.
Επίσης, με την υποπαρ. 2 του εν λόγω άρθρου λύεται και τίθεται σε εκκαθάριση η ανώνυμη εταιρεία ΑΓΡΟΤΗΜΑ Α.Ε.

Παράγραφος Ι

Στην παρούσα παράγραφο, με την επιφύλαξη των ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος νόμου, ρυθμίζονται γενικά θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού των καταργούμενων ή συγχωνευόμενων υπηρεσιών και φορέων, ή υπό λύση και εκκαθάριση εταιρειών.
Επιπλέον, περιελήφθη ρύθμιση, στην περίπτωση που συνιστώνται προσωποπαγείς θέσεις προσωπικού, όταν δεν υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις, η μεταφορά ή μετάταξη του προσωπικού των καταργούμενων ή συγχωνευόμενων υπηρεσιών και φορέων να διενεργείται με παράλληλη δέσμευση κενής οργανικής θέσης τακτικού προσωπικού, η οποία δεν πληρούται για όσο χρόνο υφίσταται η προσωποπαγής θέση.
Τέλος, προκειμένου να διασφαλιστεί αποτελεσματικά το δημόσιο συμφέρον με τις δύο τελευταίες παραγράφους του άρθρου ρυθμίζονται ζητήματα α) υποχρεώσεων των δικηγόρων με έμμισθη εντολή όσον αφορά τις εκκρεμείς δίκες και β) λύσης των καταργούμενων και συγχωνευόμενων νομικών προσώπων.

Παράγραφος ΙΑ

Με την υποπαράγραφο 1 του άρθρου αυτού παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομικών και τον κατά περίπτωση εποπτεύοντα Υπουργό για τα νομικά πρόσωπα που περιλαμβάνονται στην παρούσα ρύθμιση καθώς και για άλλα νομικά πρόσωπα, με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα κατάργησης, συγχώνευσης, διάσπασης με απορρόφηση ή/και σύσταση νέων εταιρειών, απόσπασης περιουσιακών στοιχείων ή επιχειρηματικών μονάδων και εισφοράς τους σε άλλη ανώνυμη εταιρεία ή/ και μεταφοράς ή ανάθεσης της ασκούμενης δραστηριότητας ή του επιδιωκόμενου σκοπού σε άλλο νομικό πρόσωπο, προκειμένου να μειωθεί η άμεση ή έμμεση επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού ή να εξορθολογιστεί το κόστος λειτουργίας
Στην υποπαράγραφο 2 της προτεινόμενης διάταξης ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν την ειδικότερη διαδικασία μεταφοράς των εργαζομένων με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ως πλεονάζοντες κατ' εφαρμογή του άρθρου 37 παρ. 7 του ν. 3896/2011.


Παράγραφος ΙΒ

Με την παράγραφο αυτή ορίζονται οι διατάξεις που καταργούνται από την έναρξη ισχύος του νόμου.


Παράγραφος ΙΓ

Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 1 και 2 στοχεύουν στην ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση των υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, η διάταξη αυτή υπαγορεύεται από την ανάγκη δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρα και τις κατά συνέπεια περιορισμένες δυνατότητες απορρόφησης εργασιακού δυναμικού από τις δημόσιες υπηρεσίες, τα ν.π.δ.δ. και τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. Οι ρυθμίσεις της υποπαραγράφου 3 κρίνονται απαραίτητες προκειμένου να μην διενεργούνται αποσπασματικά γραπτές εξετάσεις κάθε φορά που προκηρύσσονται θέσεις προϊσταμένων σε οποιονδήποτε φορέα, γεγονός που πέρα από την δυσχέρεια που θα προκαλέσει η κατά περίπτωση οργάνωση και διεξαγωγή γραπτών εξετάσεων στο έργο του ΑΣΕΠ, θα επιφέρει επιπλέον και μεγάλη επιβάρυνση στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Η ρύθμιση της υποπαραγράφου 4 κρίνεται αναγκαία για τη διευκόλυνση του έργου του ΕΙΣΕΠ, η πλειοψηφία των μελών του οποίου είναι μέλη του ΑΣΕΠ.
Η ρύθμιση της υποπαραγράφου 6 αφορά στην αναμόρφωση της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., προκειμένου να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα που δημιουργούν η συγχώνευση των δύο σχολών του Ε.Κ.Δ.Δ.Α και η νέα αρχιτεκτονική δομή της τοπικής αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης (Πρόγραμμα Καλλικράτης).


Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνεται να προστεθεί στο ανωτέρω σχέδιο νόμου άρθρο? ως εξής:


Άρθρο??..

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ.

Α. Κατάργηση συμβουλίου, υπηρεσιών, και νομικών προσώπων του δημόσιου τομέα

1. Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργούνται οι πιο κάτω υπηρεσίες, συμβούλια και νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, καθώς και οι διατάξεις που προβλέπουν τη σύσταση, τις αρμοδιότητες και τα όργανα διοίκησης, διέπουν τη λειτουργία τους και ρυθμίζουν σχετικά θέματα, ως εξής:

α) Τα άρθρα 1 και 3 έως και 6 του ν. 3438/2006 (Α΄ 33) σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία του Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής (Σ.Ε.Ε.Σ.) στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Οι αρμοδιότητες του καταργούμενου Συμβουλίου, όπως προβλέπονται από το άρθρο 2 του ν. 3438/2006 (Α΄ 33), ασκούνται στο εξής από τη Επιτροπή Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, συμβουλευτικό όργανο στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής που συνεστήθη με την αριθ. 17/2-6-2010 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α΄ 98).

β) Τα άρθρα 19 έως και 24 του ν. 3653/2008 (Α΄ 49) σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία του ν.π.ι.δ. "Εθνικός Οργανισμός Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Ο.Ε.Τ.), που εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

γ) Το π.δ. 51/1997 (Α΄ 48) σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία του ν.π.δ.δ. "Εκπαιδευτικό Κέντρο Επιμόρφωσης Δασικών Υπαλλήλων" (Ε.Κ.Ε.Δ.Υ.), με έδρα τα Βίλλια Αττικής που εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

δ) Το π.δ. 389/1997 (Α΄ 272) σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία του Σταθμού Ελέγχου Κάπρων, Γενικής Περιφερειακής Υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με έδρα τα Μέγαρα Αττικής.

ε) Τα άρθρα 1 έως και 12 του ν. 3565/2007 (Α΄ 112) σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία του ν.π.ι.δ. "Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού" (Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ.) με έδρα την Αθήνα που εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού.
Οι αρμοδιότητες του Κέντρου μεταφέρονται και ασκούνται εφεξής από τη Δ/νση Θεάτρου και Χορού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Οι αρμοδιότητες αυτές που μεταφέρονται κατανέμονται στα τμήματα της Διεύθυνσης Θεάτρου και Χορού με συναφές αντικείμενο με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού.
Οι υφιστάμενες κατά τη δημοσίευση του παρόντος συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου και έργου μεταξύ του καταργούμενου νομικού προσώπου και εργαζομένων σε αυτό με οποιαδήποτε ιδιότητα παραμένουν σε ισχύ μέχρι τη λήξη τους, με διάδοχο το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. Το απασχολούμενο με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου προσωπικό και οι ανάδοχοι έργου παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, σε συναφείς υπηρεσιακές μονάδες με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού. Οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού ορισμένου χρόνου καθώς και οι δαπάνες των αμοιβών των αναδόχων έργου βαρύνουν τον προϋπολογισμό του οικείου Υπουργείου.

στ) Τα άρθρα 1 έως και 15 του ν. 3390/2005 (Α΄ 233) σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία του ν.π.ι.δ Εθελοντικός Οργανισμός "Έργο Πολιτών", με έδρα την Αθήνα που εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού.

ζ) Η αριθ. ΓΓΑ32327/23-12-1969 υπουργική απόφαση σχετικά με τη σύσταση του ν.π.δ.δ., Εθνικό Στάδιο Νέας Ιωνίας Βόλου ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΟ, με έδρα τον Βόλο που εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού.
Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του καταργούμενου σταδίου, μετατάσσεται ή μεταφέρεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Πολιτισμού και Τουρισμού , με την ίδια σχέση εργασίας σε κενές οργανικές θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου, βαθμού και ειδικότητας για τις οποίες κατέχει τα τυπικά προσόντα προσωπικού στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις η μετάταξη ή μεταφορά γίνεται σε προσωποπαγείς θέσεις που συνιστώνται με την απόφαση της μετάταξης ή μεταφοράς.

η) Το π.δ. 86/1986 σχετικά με τη ίδρυση Εθνικού Γυμναστηρίου ν.π.δ.δ. με την επωνυμία Κέντρο Εκπαίδευσης στην Ιππασία, με έδρα το Μαρκόπουλο Αττικής, που εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού.
Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του καταργούμενου Κέντρου, μετατάσσεται ή μεταφέρεται αυτοδίκαια, με την ίδια σχέση εργασίας, στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.
Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού καθορίζεται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την κατάταξη των μετατασσόμενων ή μεταφερόμενων υπαλλήλων σε κενές οργανικές θέσεις της ίδιας κατηγορίας εκπαίδευσης, και αν δεν υπάρχουν κενές σε προσωποπαγείς θέσεις προσωπικού, αντίστοιχου ή συναφούς κλάδου και ειδικότητας για τις οποίες κατέχουν τα τυπικά προσόντα και διάθεσης αυτών, ανάλογα με τις υφιστάμενες υπηρεσιακές ανάγκες σε υπηρεσίες και εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου αυτού.

2. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου λήγει η θητεία των μελών των Δ.Σ. και του προσωπικού με θητεία των νομικών προσώπων που καταργούνται με την υποπαρ. 1, αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο.

3. Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό των καταργούμενων υπηρεσιών και φορέων της υποπαρ. 1 και οι δικηγόροι που έχουν προσληφθεί σε αυτούς με σχέση έμμισθης εντολής, με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων της υποπαρ. 1 της παρούσας παραγράφου, μετατάσσονται ή μεταφέρονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση υπουργού που εποπτεύει τον φορέα που καταργείται ή του υπουργού στον οποίο υπάγεται η καταργούμενη υπηρεσία, στην Κεντρική Υπηρεσία του οικείου υπουργείου και καταλαμβάνει κενές οργανικές θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου, βαθμού και ειδικότητας για τις οποίες κατέχει τα τυπικά προσόντα. Αν δεν υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις η μετάταξη ή μεταφορά γίνεται σε προσωποπαγείς που συνιστώνται με την απόφαση μετάταξης ή μεταφοράς.

4. Ειδικότερα ζητήματα σχετικά με την κατάργηση των πιο πάνω υπηρεσιών και νομικών προσώπων και του Συμβουλίου της περ. α΄ της υποπαρ. 1, όπως η άσκηση των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων, στην περίπτωση που προβλέπεται ρητά μεταφορά αρμοδιοτήτων στην υποπαρ. 1, το χρονικό σημείο έναρξης της άσκησής τους, όταν δεν συμπίπτει με την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του μετατασσόμενου ή μεταφερόμενου προσωπικού, η τύχη των αρχείων και κάθε άλλο σχετικό θέμα, ρυθμίζονται κατά περίπτωση με αποφάση των υπουργών στους οποίους μεταβιβάζονται οι αρμοδιότητες ή που εποπτεύουν τους καταργούμενους φορείς και υπηρεσίες.
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού ρυθμίζεται η τύχη της κινητής και ακίνητης περιουσίας, ο τρόπος διάθεσης των ταμειακών υπολοίπων των καταργούμενων φορέων και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

5. α)Η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων που καταργούνται, περιέρχονται αυτοδικαίως χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, πράξης ή συμβολαίου και χωρίς αντάλλαγμα, στο Ελληνικό Δημόσιο, με την επιφύλαξη των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας για δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες και η αποκλειστική χρήση και διαχείρισή τους ανήκει στους φορείς στους οποίους μεταφέρθηκαν οι σχετικές αρμοδιότητές τους, άλλως στα υπουργεία που εποπτεύουν τους καταργούμενους φορείς, που έχουν στο εξής και την ευθύνη για την διαφύλαξη και τη διαχείριση του υπάρχοντος αρχείου.
Μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ο αρμόδιος σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο Υπουργός προβαίνει στη διενέργεια απογραφής όλων των κινητών και ακινήτων, που κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου περιέρχονται στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου. Η έκθεση απογραφής εγκρίνεται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού και απόσπασμα της εγκεκριμένης έκθεσης, που περιγράφει τα αποκτώμενα κατά κυριότητα ακίνητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων, με την περίληψη που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του β.δ. 533/1963 καταχωρίζεται ατελώς στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου. Ομοίως ατελώς πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες κτηματολογικές εγγραφές.

β) Ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών των νομικών προσώπων που καταργούνται, μεταφέρονται με την επιφύλαξη τυχόν ειδικότερων ρυθμίσεων, μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος, με εντολή του κατά περίπτωση εποπτεύοντος υπουργού, σε λογαριασμό του Δημοσίου και αποτελούν έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού και εγγράφονται ως αντίστοιχες πιστώσεις στον προϋπολογισμό εξόδων του υπουργείου ή του φορέα που αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις.


Β. Συγχώνευση νομικών προσώπων

1. α) Το Ινστιτούτο Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών (Ι.Τ.Σ.Α.Κ.) ν.π.δ.δ. που ιδρύθηκε με το άρθρο 16 της από 28.7.1978 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας (Α΄ 117), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο έβδομο του ν. 867/1979 (Α΄24) και το άρθρο 12 του ν.1349/1983 (Α΄ 52), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και εποπτεύεται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και συγχωνεύεται με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.), ν.π.δ.δ. που συνεστήθη με το άρθρο 1 του ν.1349/1983 και εποπτεύεται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Όλες οι υπηρεσιακές μονάδες του Ι.Τ.Σ.Α.Κ. μεταφέρονται στον Ο.Α.Σ.Π. και οι αρμοδιότητές τους ασκούνται εφεξής από αυτό.

β) Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του Ι.Τ.Σ.Α.Κ. και οι δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής που έχουν προσληφθεί σε αυτό, μετατάσσονται ή μεταφέρονται αυτοδικαίως, με την ίδια σχέση εργασίας στον Ο.Α.Σ.Π. και καταλαμβάνουν αντίστοιχες κατά κατηγορία, κλάδο, βαθμό και ειδικότητα κενές οργανικές θέσεις, για τις οποίες κατέχουν τα τυπικά προσόντα και αν δεν υπάρχουν, προσωποπαγείς που συνιστώνται με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς.

γ) Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καταρτίζεται ο οργανισμός του ΟΑΣΠ, καταργούνται ή συγχωνεύονται υπηρεσιακές μονάδες, ιδίως οι ομοειδείς, ορίζεται διαφορετική έδρα και τοπική αρμοδιότητα ορισμένων από αυτές, κατανέμονται οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες σε υπηρεσιακές μονάδες, ρυθμίζονται τα σχετικά με την κινητή και ακίνητη περιουσία ζητήματα και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

2. α) Το Εθνικό Κέντρο Ιστιοπλοΐας Πειραιά, ν.π.δ.δ. το οποίο συνεστήθη με την αριθ. 9082/10.8.1969 υπουργική απόφαση, νομιμοποιήθηκε με το ν.δ. 650/1970 (Α΄175) και εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Γλυφάδας "Ματθαίος Λιούγκας" και το Εθνικό Κλειστό Γυμναστήριο Πειραιά "Πέτρος Καπαγέρωφ", ν.π.δ.δ. που νομιμοποιήθηκαν με το ν.δ. 650/1970 και εποπτεύονται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και συγχωνεύονται στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά, ν.π.δ.δ. το οποίο συνεστήθη με την αριθ. 5580/22.7.1959 υπουργική απόφαση, νομιμοποιήθηκε με το ν.δ. 650/1970 και εποπτεύεται από τον ίδιο ως άνω Υπουργό.
Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό των νομικών προσώπων που συγχωνεύονται, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, μετατάσσεται ή μεταφέρεται αυτοδικαίως με την ίδια σχέση εργασίας στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά και καταλαμβάνει αντίστοιχες κατά κατηγορία, βαθμό και ειδικότητα κενές οργανικές θέσεις για τις οποίες κατέχουν τα τυπικά προσόντα και αν δεν υπάρχουν, προσωποπαγείς που συνιστώνται με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς.

β) Το Εθνικό Αθλητικό και Ναυτικό Κέντρο Ιωαννίνων, ν.π.δ.δ. που νομιμοποιήθηκε με το ν.δ. 650/1970, μετονομάσθηκε με την περίπτωση 1 του άρθρου 2 του π.δ. 907/1975 (Α΄ 289) και εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και συγχωνεύεται με το Πανηπειρωτικό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ιωαννίνων, ν.π.δ.δ. που ιδρύθηκε με το π.δ. 52/2000 (Α΄43) και εποπτεύεται από τον ίδιο ως άνω Υπουργό.
Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του Εθνικού Αθλητικού και Ναυτικού Κέντρου Ιωαννίνων μετατάσσεται ή μεταφέρεται αυτοδικαίως με την ίδια σχέση εργασίας στο Πανηπειρωτικό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ιωαννίνων και καταλαμβάνει αντίστοιχες κατά κατηγορία, κλάδο, βαθμό και ειδικότητα κενές οργανικές θέσεις, για τις οποίες κατέχει τα τυπικά προσόντα και αν δεν υπάρχουν, προσωποπαγείς που συνιστώνται με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς.

γ) Το Εθνικό Σκοπευτήριο Χανίων, ν.π.δ.δ. που συνεστήθη με το π.δ. 237/1985 (Α΄ 88) και εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και συγχωνεύεται με το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων, ν.π.δ.δ. που συνεστήθη με το π.δ. 54/2000 (Α΄43) και εποπτεύεται από τον ίδιο ως άνω Υπουργό.
Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του Εθνικού Σκοπευτηρίου Χανίων μετατάσσεται ή μεταφέρεται αυτοδικαίως στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων, με την ίδια σχέση εργασίας και καταλαμβάνει αντίστοιχες κατά κατηγορία, κλάδο, βαθμό και ειδικότητα κενές οργανικές θέσεις, για τις οποίες κατέχει τα τυπικά προσόντα και αν δεν υπάρχουν, προσωποπαγείς που συνιστώνται με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς.

δ) Η περίπτωση β1 του άρθρου 40 του ν. 1828/1989 (Α΄ 2) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"β) 1. Στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.) ανήκει και η διαχείριση και εκμετάλλευση όλων των κύριων και βοηθητικών χώρων και εγκαταστάσεων (αθλητικών, γυμναστικών, αγωνιστικών) που υπάρχουν ή πρόκειται να κατασκευασθούν στην περιοχή του σταδίου ή αυτών που θα παραχωρηθούν σε αυτό με κάθε τρόπο ιδίως με νόμο, κανονιστική πράξη ή σύμβαση και ευρίσκονται εντός της Περιφέρειας Αττικής".

ε) Η παράγραφος 1 του άρθρου 14 του ν. 1646/1986 (Α΄ 138) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"1. Στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (Ο.Α.Κ.Α.) ανήκει η διαχείριση και εκμετάλλευση όλων των κύριων και βοηθητικών χώρων και εγκαταστάσεων (αθλητικών, γυμναστικών, αγωνιστικών) υφιστάμενων ή μελλοντικών του Ολυμπιακού Σταδίου Αθηνών της περιοχής Αμαρουσίου Αττικής, ιδιοκτησίας της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων (Ε.Ο.Α.) ή αυτών που θα παραχωρηθούν σε αυτό με κάθε τρόπο ιδίως με νόμο, κανονιστική πράξη ή σύμβαση και ευρίσκονται εντός της Περιφέρειας Αττικής".

3. α) Η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων που καταργούνται ως αυτοτελείς, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, περιέρχονται αυτοδικαίως χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, πράξης ή συμβολαίου και χωρίς αντάλλαγμα, στους φορείς στους οποίους συγχωνεύονται, με την επιφύλαξη της κείμενης νομοθεσίας για δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες, οι οποίοι έχουν στο εξής την αποκλειστική χρήση και διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων των καταργούμενων φορέων, αλλά και την ευθύνη για τη διαφύλαξη και τη διαχείριση του αρχείου τους.
Μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, το όργανο διοίκησης του φορέα στον οποίο συγχωνεύονται οι καταργούμενοι φορείς, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, υποχρεούται στη διενέργεια απογραφής όλων των κινητών και ακινήτων που περιέρχονται στην κυριότητα και στην αποκλειστική χρήση και διαχείρισή του. Η έκθεση απογραφής εγκρίνεται με απόφαση του υπουργού που εποπτεύει τον φορέα στον οποίο συγχωνεύονται οι καταργούμενοι φορείς και απόσπασμα της εγκεκριμένης έκθεσης, που περιγράφει τα αποκτώμενα κατά κυριότητα ακίνητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων, με την περίληψη που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του β.δ. 533/1963, όπως ισχύει, καταχωρίζεται ατελώς στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου. Ομοίως ατελώς πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες κτηματολογικές εγγραφές.

β) Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στην περίπτωση της συγχώνευσης του Ι.Τ.Σ.Α.Κ. και με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, στην περίπτωση της συγχώνευσης των νομικών προσώπων της υποπαρ. 2 της παρούσας, ρυθμίζονται όλα τα ειδικότερα, λεπτομερειακά και τεχνικά θέματα της συγχώνευσης και ιδίως τα θέματα σχετικά με την τύχη του εξοπλισμού των καταργούμενων φορέων καθώς και τα θέματα που αφορούν στο μεταφερόμενο προσωπικό και τις αρμοδιότητές του.

4. Η θητεία των μελών των Δ.Σ. και του προσωπικού με θητεία των νομικών προσώπων που καταργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου λήγει από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο.

Γ. Συγχώνευση της Όπερας Δωματίου Θεσσαλονίκης

1. Η Όπερα Δωματίου Θεσσαλονίκης αυτοτελές τμήμα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (Κ.Θ.Β.Ε.) το οποίο ιδρύθηκε με τη διάταξη της περίπτωσης α΄ της παρ. 6 του άρθρου 3 του ν. 2557/1997 (Α΄271), καταργείται ως αυτοτελές τμήμα και συγχωνεύεται με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ν.π.ι.δ. που συνεστήθη με το άρθρο 2 του ν. 2273/1994 (Α΄233) και εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού και το οποίο εκπληρώνει εφεξής και τους σκοπούς της ΄Οπερας, αναπτύσσοντας τις απαραίτητες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, όπως προκύπτουν από την περίπτωση β΄ της παρ. 6 του άρθρου 3 του μνημονευόμενου πιο πάνω νόμου.
Η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας της Όπερας Θεσσαλονίκης και ιδίως επί του κάθε είδους εξοπλισμού, κοστουμιών, σκηνικών και άλλων συναφών περιέρχονται αυτοδικαίως στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, πράξης ή συμβολαίου και χωρίς αντάλλαγμα, με την επιφύλαξη της κείμενης νομοθεσίας για δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες, το οποίο έχει στο εξής την αποκλειστική χρήση και διαχείριση των παραπάνω περιουσιακών στοιχείων, αλλά και την ευθύνη για τη διαφύλαξη και τη διαχείριση του υπάρχοντος αρχείου.
Μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, το όργανο διοίκησης του Κ.Θ.Β.Ε. προβαίνει στη διενέργεια απογραφής όλων των ακινήτων και κινητών που κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου περιέρχονται στην κυριότητά του. Η έκθεση απογραφής εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού και απόσπασμα της εγκεκριμένης έκθεσης, που περιγράφει τα ακίνητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων, με την περίληψη που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του β.δ. 533/1963, όπως ισχύει, καταχωρίζεται ατελώς στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου. Ομοίως ατελώς πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες κτηματολογικές εγγραφές.

2. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου καταργείται η πενταμελής Εφορεία που εποπτεύει την Όπερα και λήγει η θητεία των μελών της καθώς και του λοιπού προσωπικού με θητεία, αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο.

3. Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Όπερας μεταφέρεται αυτοδικαίως με την ίδια σχέση εργασίας στο Κ.Θ.Β.Ε. και καταλαμβάνει αντίστοιχες κατά εκπαιδευτική βαθμίδα, βαθμό και ειδικότητα κενές οργανικές θέσεις, για τις οποίες κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και αν δεν υπάρχουν, προσωποπαγείς θέσεις που συνιστώνται με την πράξη μεταφοράς.

4. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την κατάργηση και συγχώνευση της Όπερας Θεσσαλονίκης και ειδικότερα με τον προϋπολογισμό, το προσωπικό, τη θητεία και τα καθήκοντα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της, με την εξασφάλιση των αναγκαίων οργανωτικών ή άλλων προϋποθέσεων για την αποτελεσματική εκπλήρωση του σκοπού της Όπερας από το Κ.Θ.Β.Ε.
Δ. Συγχώνευση νομικών προσώπων σε νέο φορέα

1. α) Ο Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", ο Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Ελαιώνα Αττικής, ο Φορέας Διαχείρισης και Ανάπλασης του ποταμού Κηφισού Αττικής και των παραχειμάρρων του, ν.π.ι.δ. που συνεστήθησαν με τα π.δ. 184/2002 (Α΄172), 205/2002 (Α΄187) και 346/2002 (Α΄ 287) αντίστοιχα και εποπτεύονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καταργούνται, ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και συγχωνεύονται σε ένα νέο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, που συνιστάται με τον παρόντα νόμο, με την επωνυμία "Μητροπολιτικός Φορέας Ανάπλασης και Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Αττικής", που λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος, με πλήρη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα.

Συγχώνευση Εποπτευόμενων Οργανισμών ΥΠΑΑΤ

Σύμφωνα με την εισήγηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και ΤροφίμωνΚώστα Σκανδαλίδη στο Υπουργικό Συμβούλιο, το ΕΘΙΑΓΕ δεν καταργείται.
Συγχωνεύεται με άλλους τρεις Οργανισμούς εποπτευόμενους από το ΥΠΑΑΤ σε ενιαίο Οργανισμό υποστήριξης του αγρότη. Ενοποιούνται έτσι οι διαδικασίες εφαρμοσμένης έρευνας, επαγγελματικής κατάρτισης, γεωργικής εκπαίδευσης, πιστοποίησης και ελέγχου των προϊόντων.

Πιο συγκεκριμένα:

Συστήνεται ο «Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα» με συνένωση των νομικών προσώπων:

1. Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε)
2. Οργανισμός Γεωργικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Απασχόλησης (Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α - «ΔΗΜΗΤΡΑ»)3. Οργανισμός Πιστοποίησης & Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π - AGROCERT)
4. Ελληνικός Οργανισμός Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ)

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια