Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου Γιώργο με θέμα: «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων»

«Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων»                                                                                          

 Σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρωπαϊκή Ένωση ισχύει ένα καθεστώς υπολογισμού των «Τελών Κυκλοφορίας» με βάση τις εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα με βάση την εκπομπή «διοξειδίου του άνθρακα»σε μικρογραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Ο συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για το κράτος όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος που είναι πλέον κεντρικό ζητούμενο για τις δημόσιες πολιτικές:
1. Εφαρμόζεται  στην πράξη η αρχή του «Ο ρυπαίνων πληρώνει» και μάλιστα με γεωμετρική αύξηση για τα πιο ρυπογόνα οχήματα,
2. Εκπαιδεύει  και δημιουργεί ευσυνείδητους  περιβαλλοντολογικά καταναλωτές,
3. Φορολογεί  δίκαια τη «χρήση» και όχι την κατανάλωση του οχήματος,
4. Δημιουργεί  κίνητρα συνεχούς ανανέωσης του  στόλου και άρα έσοδα για  το κράτος αλλά και για τον  κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων.



Δυστυχώς, στην Ελλάδα, οι παραπάνω αυτονόητες αρχές  δεν βρίσκουν εφαρμογή ούτε και μετά τις νέες εξαγγελίες για τα τέλη κυκλοφορίας. Έτσι λοιπόν, τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
Εκείνα  με ταξινόμηση μέχρι 31/10/2010 και εκείνα με ταξινόμηση από 1/11/2010 και μετά. Για τα πρώτα, τα «Τέλη Κυκλοφορίας» υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό. Για τα δεύτερα, με βάση τις εκπομπές καυσαερίων. Δηλαδή, δύο ίδια ακριβώς αυτοκίνητα, με δύο μέρες διαφορά στη ταξινόμηση, μπορεί να πληρώνουν πολύ διαφορετικά τέλη κυκλοφορίας για όλα τα επόμενα χρόνια, όσο θα είναι σε κυκλοφορία!


Επιπλέον, τους πολίτες που παρακίνησε η ελληνική πολιτεία να αγοράσουν νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο το 2009 με τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης τώρα τους επιβαρύνουμε και τους τιμωρούμε. Για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί προ 31/10/2010, είτε είναι 2 μηνών είτε είναι 18 ετών ισχύει το ίδιο κριτήριο! Και τέλος, ένα αυτοκίνητο 20ετίας μπορεί να πληρώνει λιγότερα τέλη κυκλοφορίας από ένα καινούριο και ας εκπέμπει 20 φορές παραπάνω ρυπογόνες ουσίες.
Με αυτόν  τον τρόπο η Κυβέρνηση, πρώτον, αδικεί όλους όσους προέβησαν σε αγορά «καθαρού αυτοκινήτου» νέας τεχνολογίας τα τελευταία 1-2 χρόνια, δεύτερον δεν δίδει επαρκή κίνητρα στους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων να τα αντικαταστήσουν με νέα καθαρότερα, και τέλος, ενσωματώνει στα Τέλη Κυκλοφορίας τις επιβαρύνσεις του νόμου Σουφλιά, οι οποίες όμως είχαν σχεδιαστεί ως αντισταθμιστικά της απόσυρσης. Η απόσυρση καταργήθηκε, οι επιβαρύνσεις έμειναν ως φόρος μεγάλων κυβικών και πλέον ενσωματόνονται μόνιμα στα Τέλη.
Ερωτάται  λοιπόν ο κ. Υπουργός:
1. Δεν είναι άδικο η εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας να ξεκινήσει  για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από 1ης /11/2010;
2. Θα παρέμβει νομοθετικά έτσι ώστε να ισχύσει ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων από το 2008, έτος κατά το οποίο το Υπουργείο άρχισε να έχει στοιχεία εκπομπών ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και έτος που ξεκίνησε η κυκλοφορία των τελευταίας γενιάς «Euro 5» "καθαρής" τεχνολογίας αυτοκινήτων;
3. Μήπως  για τα παλαιότερα του 2008 αυτοκίνητα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο κυβισμός του κινητήρα ως μέθοδος υπολογισμού, αλλά με επιβάρυνση παλαιότητας για τα αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 10ετία και ρυπαίνουν περισσότερο; 

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. την ώρα που κάποιοι ποντάρουν στην χρεωκοπία της χώρας ,η Ντόρα παράγει εφαρμόσιμη πολιτική

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου