Την απαγόρευση της συγχώνευσης της Olympic Air και της Aegean Airlines αποφάσισε στις 26/1/11 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι μέσω της συγκεκριμένης συμφωνίας, δημιουργούνταν προβλήματα ανταγωνισμού. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες ελέγχουν από κοινού ποσοστό μεγαλύτερο από....
το 90% της ελληνικής εγχώριας αγοράς αεροπορικών μεταφορών, επισημαίνει η Επιτροπή, σημειώνοντας ότι ως εκ τούτου εμποδίζουν την είσοδο νέων αεροπορικών εταιρειών στα εν λόγω δρομολόγια, συγκρατώντας τις τιμές που θα ίσχυαν αν εγκρινόταν η συγχώνευση.
Ειδικότερα, η Επιτροπή στην ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
- Η προτεινόμενη συγχώνευση θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπωλιακή κατάσταση στα δρομολόγια μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και μεταξύ Αθηνών και οκτώ νησιωτικών αερολιμένων και συγκεκριμένα Ηρακλείου, Χανίων, Ρόδου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Χίου, Κω και Σάμου.
- Επισημαίνεται ακόμα πως η έρευνα αγοράς που διενήργησε κατέδειξε ότι οι υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών δεν μπορούν, σε γενικές γραμμές, να υποκαταστήσουν επαρκώς τις αεροπορικές υπηρεσίες ούτως ώστε να συγκρατήσουν τις τιμές που θα ίσχυαν αν εγκρινόταν η συγχώνευση.
- Επίσης αν η συγχώνευση ενεκρινόταν, δεν θα υπήρχε προοπτική να εισέλθει νέος αεροπορικός ή οικονομικός παράγοντας στην ελληνική αγορά και να ανταγωνιστεί επαρκώς τη νέα αεροπορική εταιρεία σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις από και προς Αθήνα.
Αιτιολογώντας την απόφαση της Επιτροπής, ο αρμόδιος Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια δήλωσε ότι η συγχώνευση θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων και χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών για Έλληνες, αλλά και τουρίστες.
"Το καθήκον της Επιτροπής είναι να εμποδίζει τη δημιουργία μονοπωλίων κατά την άσκηση των εξουσιών που της έχουν παραχωρηθεί από τα κράτη μέλη στον τομέα του ελέγχου των συγκεντρώσεων σε επίπεδο ΕΕ. Οι υπηρεσίες μου και ο ίδιος προσωπικά κάναμε ό,τι ήταν δυνατό για να βρούμε μια λύση, αλλά δυστυχώς τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν από τις επιχειρήσεις δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα των τεσσάρων εκατομμυρίων καταναλωτών που ταξιδεύουν στα εν λόγω δρομολόγια" δήλωσε ο Χοακίν Αλμούνια.
http://www.trelokouneli.gr/2011/01/blog-post_4332.html
το 90% της ελληνικής εγχώριας αγοράς αεροπορικών μεταφορών, επισημαίνει η Επιτροπή, σημειώνοντας ότι ως εκ τούτου εμποδίζουν την είσοδο νέων αεροπορικών εταιρειών στα εν λόγω δρομολόγια, συγκρατώντας τις τιμές που θα ίσχυαν αν εγκρινόταν η συγχώνευση.
Ειδικότερα, η Επιτροπή στην ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
- Η προτεινόμενη συγχώνευση θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπωλιακή κατάσταση στα δρομολόγια μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και μεταξύ Αθηνών και οκτώ νησιωτικών αερολιμένων και συγκεκριμένα Ηρακλείου, Χανίων, Ρόδου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Χίου, Κω και Σάμου.
- Επισημαίνεται ακόμα πως η έρευνα αγοράς που διενήργησε κατέδειξε ότι οι υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών δεν μπορούν, σε γενικές γραμμές, να υποκαταστήσουν επαρκώς τις αεροπορικές υπηρεσίες ούτως ώστε να συγκρατήσουν τις τιμές που θα ίσχυαν αν εγκρινόταν η συγχώνευση.
- Επίσης αν η συγχώνευση ενεκρινόταν, δεν θα υπήρχε προοπτική να εισέλθει νέος αεροπορικός ή οικονομικός παράγοντας στην ελληνική αγορά και να ανταγωνιστεί επαρκώς τη νέα αεροπορική εταιρεία σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις από και προς Αθήνα.
Αιτιολογώντας την απόφαση της Επιτροπής, ο αρμόδιος Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια δήλωσε ότι η συγχώνευση θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων και χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών για Έλληνες, αλλά και τουρίστες.
"Το καθήκον της Επιτροπής είναι να εμποδίζει τη δημιουργία μονοπωλίων κατά την άσκηση των εξουσιών που της έχουν παραχωρηθεί από τα κράτη μέλη στον τομέα του ελέγχου των συγκεντρώσεων σε επίπεδο ΕΕ. Οι υπηρεσίες μου και ο ίδιος προσωπικά κάναμε ό,τι ήταν δυνατό για να βρούμε μια λύση, αλλά δυστυχώς τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν από τις επιχειρήσεις δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα των τεσσάρων εκατομμυρίων καταναλωτών που ταξιδεύουν στα εν λόγω δρομολόγια" δήλωσε ο Χοακίν Αλμούνια.
http://www.trelokouneli.gr/2011/01/blog-post_4332.html
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου