ΓΙΑΤΙ Η ‘’ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΞΙΩΝ’’ ΔΙΑΦΕΡΕΙ; ΜΕΡΟΣ Β΄

Του Στέλιου Φενέκου*

3ον: ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΠΡΑΞΗ

Η ‘’κοινωνία αξιών’’ εκφράζει σήμερα μία σύγχρονη, ρεαλιστική ριζοσπαστική ιδεολογία, στον αντίποδα των ξεπερασμένων και αναποτελεσματικών πολιτικών, αλλά και των α-πολιτικών επικοινωνιακών επινοήσεων!

Στο σύνολο της διαμορφωμένης μετα-ιδεολογίας της, ενστερνίζεται την αντίληψη της ‘’ριζικής εναντίωσης’’ στο παθογενές σύστημα. Αντιτίθεται στην ‘’λογιστική μικρο-διαχείριση’’ που κυριαρχεί στη συγκυβέρνηση, όπου η πολιτική έχει καταρρεύσει, όπως και οι ιδεολογίες.

Οι προσπάθειες μας στηρίζονται σε αξίες και διέπονται από το πνεύμα ενός πολυδιάστατου, καθολικού εκσυγχρονισμού. Η οικονομία είναι μία μόνο από τις συνιστώσες της κοινωνικής ζωής. Η οικονομία πρέπει να υποστηρίζει ένα ευρύτερο σκοπό, την ‘’κοινωνική και την ατομική ευημερία’’.

Οι αρχές και οι αξίες πάνω στις οποίες στηρίζεται αυτή η μετα-ιδεολογία είναι:
• Οι αρχές του κοινωνικού φιλελευθερισμού, όπως:
- Το “κοινό καλό”,
- Η “θετική θεώρηση της ελευθερίας”.
- Η “ισότητα των ευκαιριών για όλους” και η επιδίωξη για ”ισότητα αποτελεσμάτων”.
- Η δυνατότητα του κράτους να παρεμβαίνει υπέρ των μη προνομιούχων.
• Ο ριζοσπαστικός χαρακτήρας στις προτάσεις, στις λύσεις και στις δράσεις.
• Ο κινηματικός χαρακτήρας που πρέπει να διατηρηθεί για να μη γίνει η ‘’κοινωνία αξιών’’ μέρος του κατεστημένου συστήματος.
• Η κοινωνική δικαιοσύνη.
• Η διάκριση μεταξύ του σκληρού πυρήνα εθνικής κυριαρχίας που δεν εκχωρείται και της μαλακής περιφέρειας που μπορεί να εκχωρηθεί στην Ευρωπαϊκή ενοποίηση.
• Οι σταθερές πολιτιστικές και πνευματικές αξίες που κληρονομήσαμε.
• Η πατρίδα, ως ένα από τα βασικά στοιχεία στη διαμόρφωση της νέας μετα-ιδεολογίας.
Και όπως περιγράψαμε στο δεύτερο σημείωμα, υποκείμενο της πολιτικής αυτής μετα-ιδοελογίας, δεν είναι η τάξη, η φυλή ή το άτομο, αλλά ο ‘’άνθρωπος – πολίτης’’ με την έννοια της ‘’ύπαρξης’’, που ζει τη ζωή του ως κοινωνικό και πολιτικό όν, με φυσικά και συμβατικά δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Σε αυτές τις αρχές και αξίες βασίζεται και η διαχείριση:
• Της ανεκτικότητας στην ποικιλομορφία και στη διαφορετικότητα, με την εφαρμογή ενός σαφούς και σταθερού θεσμικού πλαισίου για την καλή διευθέτηση των αναπόφευκτων συγκρούσεων που θα υπάρξουν, λόγω αυτής της ανεκτικότητας, μεταξύ των διαφόρων κέντρων εξουσίας και των διαφορετικών αξιών σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.


4ον: ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ “ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ” ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΟΙ “ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ”


”Ριζοσπαστισμός” είναι η ρήξη με το κατεστημένο, με τις νόρμες και τα στερεότυπα του παρελθόντος. Δεν ταυτίζεται όμως με τις επαναστατικές ιδέες που επιδιώκουν να ανατρέψουν βίαια ή λιγότερο βίαια το κατεστημένο. Η ιδέα της επανάστασης ποτέ δεν ήταν το καθοριστικό χαρακτηριστικό του ριζοσπαστισμού. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ήταν πάντα η ο ‘’προοδευτισμός’’, η τόλμη του για την ‘’καινοτομία’’, την εξωστρέφεια, την τεχνολογία και την ώθηση προς τα εμπρός.

Η αποδόμηση από τη ρίζα τους, των παλαιών, και μη αποτελεσματικών πρακτικών, δημιουργεί μεν μία συνολική τάση για ριζικές αλλαγές, απαιτεί όμως τον απόλυτο έλεγχο των αλλαγών αυτών, ορθολογικά και με συγκεκριμένους στόχους, αποτελέσματα και χρονοδιαγράμματα. Μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί ο σταθερός και συνεχής μετασχηματισμός του πολιτικού συστήματος και της κοινωνίας ολόκληρης, σε περιβάλλον κοινωνικής δικαιοσύνης, με παραγωγή νέων ιδεών και σταθερή πρόοδο.

Διαπιστώνουμε σήμερα, ότι οι πλέον συντηρητικές δυνάμεις στη χώρας μας, (απολιθώματα του παρελθόντος), εμφανίζονται να είναι όχι μόνο οι παραδοσιακοί συντηρητικοί κομματικοί δεξιοί, αλλά και όλα τα κόμματα της αριστεράς, που κατάφεραν να κάνουν το όραμά τους ‘’απόλυτο στερεότυπο’’, αδυνατώντας να εκσυγχρονισθούν και να αντιληφθούν την πραγματικότητα. Και όταν επιχείρησε να εκσυγχρονισθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, κατάφερε να χάσει τον μισό κόσμο που τον ακολουθεί.

Η ‘’κοινωνία αξιών’’ έχει τοποθετηθεί από τη πρώτη στιγμή υπέρ των ριζοσπαστικών λύσεων που προκύπτουν από ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Που να μπορούν να εφαρμοσθούν από τους καλύτερους Έλληνες ανά τομέα, με ένα νέο πρότυπο διακυβέρνησης, απαλλαγμένο από κάθε κομματικό χαρακτήρα.

Όπως γλαφυρά έχει πει πολλές φορές και ο πρόεδρος της ‘’κοινωνίας αξιών’’ Δ. Μπουραντάς: ‘’Δεν μπορείς με μερεμέτια να διορθώσεις ένα σπίτι που γκρεμίζεται, ούτε μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα και να μας βγάλουν από το τέλμα αυτοί οι ίδιοι που ευθύνονται γι αυτό, αφού εξακολουθούν να κάνουν τα ίδια, με τον ίδιο τρόπο και με το να συντηρούν τις ίδιες αντιλήψεις’’.

Η χώρα μας θέλει ριζική αναδόμηση, με συνολική αντιμετώπιση των προβλημάτων εκ βάθρων, που να μπορεί να ξεπερνάει αγκυλώσεις, παραδοσιακά στερεότυπα, ταμπού και αραχνιασμένες αντιλήψεις. Μία νέα πρακτική, ριζοσπαστική αντίληψη, που να μην φοβάται με πραγματισμό, να υιοθετήσει τις βέλτιστες λύσεις, απ’ όπου κι’ αν προέρχονται.Στέλιος Φενέκος, αντιπρόεδρος της ‘’κοινωνίας αξιών’’

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

*Στέλιος Φενέκος, αντιπρόεδρος της ‘’κοινωνίας αξιών’’



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια