H άλλη μισή του καρδιά στην… Κίνα βρίσκεται

Ως τον μεγάλο ευεργέτη της Ελλάδας παρουσίασε και πάλι τους Κινέζους ο Σαμαράς. Επτά αλήθειες για την επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά όπως αποκαλύπτονται από τους εργαζόμενους.
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Χωρίς να έχει επισκεφτεί ποτέ μέχρι σήμερα τον δημόσιο ΟΛΠ, ο πρωθυπουργός για τέταρτη φορά μέσα σ' ένα χρόνο, βρέθηκε χθες και πάλι στις εγκαταστάσεις της COSCO, συνοδεύοντας τον Κινέζο ομόλογό του.

Οπως και τις προηγούμενες, έτσι και χθες, έκανε λόγο για την περίφημη «ελληνοκινεζική συνεργασία» η οποία έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων, μίλησε για «στρατηγική σχέση», η οποία έχει ήδη ξεκινήσει και φέρνει πολύ σημαντικά αποτελέσματα και με ποιητική διάθεση πρόσθεσε πως «τώρα μπορούμε να κοιτάζουμε στα μάτια το αύριο».

Θέσεις εργασίας… γενικά

Η μόνη διαφορά με τις προηγούμενες επισκέψεις του ήταν ότι χθες δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν, είπε απλά πως «οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες και αυτές θα οδηγήσουν ανάμεσα στ' άλλα και σε αύξηση της απασχόλησης». Τον Ιούνιο του 2013, όταν εγκαινίασε το ανατολικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ είχε εξαγγείλει 700 θέσεις εργασίας, ενώ το Μάρτιο του 2014 είχε κάνει λόγο για άλλες 600.

Η νέα αυτή επίσκεψη του Α. Σαμαρά στην COSCO προκάλεσε την έντονη αντίδραση των εργαζομένων στο λιμάνι. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και οι Λιμενεργάτες του ΟΛΠ με μια αναλυτική ανακοίνωσή τους χαρακτηρίζουν την επίσκεψη «κακόγουστη προπαγάνδα υπέρ της COSCO και σε βάρος των δημοσίων συμφερόντων στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά» και υπενθυμίζουν ότι έχουν προκαλέσει την κυβέρνηση να γίνει μια αποτίμηση της τετράχρονης παρουσίας της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Και στη συνέχεια, σε επτά σημεία, κωδικοποιούν την «αλήθεια» για την επένδυση της COSCO στο λιμάνι, που όπως υποστηρίζουν είναι διαφορετική από αυτή που παρουσιάζει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση:

• Η προβλήτα ΙΙ, ως βασική επένδυση, έχει πραγματοποιηθεί από τον δημόσιο ΟΛΠ.

• Ο ΟΛΠ, εξαιτίας της παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ, κατασκεύασε το 2009, με ίδια κεφάλαια, την προβλήτα Ι που κόστισε περίπου 190 εκατ. ευρώ.

• Ο ΟΛΠ, με την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ, απώλεσε ετησίως έσοδα 110 εκατ. ευρώ, έναντι ενοικίου 25-30 εκατ. ευρώ.

• Η COSCO, μαζί με την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ, επέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο να μην επεκταθεί η προβλήτα Ι του ΟΛΠ και να μην αναπτυχθεί άλλο Container Terminal στην ευρύτερη περιοχή. Επέβαλε ουσιαστικά μονοπωλιακό καθεστώς.

• Η COSCO, μαζί με την προβλήτα ΙΙ, πήρε ως προίκα την πελατεία που είχε κατακτήσει ο δημόσιος ΟΛΠ. Το 60-70% της σημερινής κίνησης στην προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ) είναι αποτέλεσμα αυτής της πελατείας.

• H COSCO απολαμβάνει πρόσθετες φορολογικές απαλλαγές, οι οποίες είναι επίδικες στη Ε.Ε.

• Με τον πρώτο «φιλικό διακανονισμό», η COSCO επέβαλε μείωση του ετησίου τιμήματος κατά 3 εκατ. ευρώ. Με τον δεύτερο «φιλικό διακανονισμό», διεκδικεί επέκταση σε όλο το δυτικό μέτωπο και ταυτόχρονα αναστολή -ουσιαστικά κατάργηση- του εγγυημένου τιμήματος για είκοσι και πλέον χρόνια.

• Εκτός όλων αυτών, δεν μπορούν να αποσιωπηθούν οι εργασιακές σχέσεις, που είναι ανύπαρκτες και μεσαιωνικές, μοναδικές στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Πανεπιστημίου της Γάνδης.

Προκλητικές απαιτήσεις

Και συνεχίζουν τις διαπιστώσεις για την «αλήθεια των πραγμάτων»: Οι προκλητικές αυτές απαιτήσεις της COSCO έχουν σκοντάψει στην Ε.Ε. και το Ελεγκτικό Συνέδριο, διότι, σύμφωνα με πληθώρα γνωμοδοτήσεων, αντιβαίνουν στο Ενωσιακό Δίκαιο και αποτελούν έμμεση επιδότηση της COSCO. Καπηλεύονται την επένδυση του τραίνου, ενώ είναι γνωστό ότι είναι επένδυση ΟΛΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Αποκρύπτουν τις μεγάλες επενδύσεις του δημόσιου ΟΛΠ στην ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα και το Car Terminal. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, όπου συμμετέχει και η COSCO, την οποία η ελληνική κυβέρνηση παρουσιάζει προκαταβολικά ως ευεργέτιδα.

………………………………………………………

4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΥΡΙΖΑ

«Πείτε μας κ. Σαμαρά»

Τέσσερα βασικά ερωτήματα στον πρωθυπουργό θέτει το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ:

1. Ποια είναι τα οφέλη της χώρας από την αύξηση των εμπορευματικών όγκων της COSCO και μάλιστα όταν τα περισσότερα διέρχονται transit και η εταιρεία ζητάει να μην πληρώνει καν το εγγυημένο αντάλλαγμα στον ΟΛΠ;

2. Πόσες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, ή μάλλον χάθηκαν και με ποιες εργασιακές συνθήκες;

3. Ποιες φοροαπαλλαγές απολαμβάνει;

4. Γιατί η παράταξή του, όταν ήταν στην κυβέρνηση, επέλεξε να χαρίσει σε τρίτους το συγκριτικό πλεονέκτημα της θέσης του λιμανιού, το οποίο αναγνωρίζει και ο Κινέζος πρωθυπουργός, λέγοντας ότι έχει μειώσει τις μέρες μεταφοράς κατά 7 έως 11;

ch.papastath@efsyn.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια