Τις καινοτομίες και τα χαρακτηριστικά του νέου νόμου αλλά και το γενικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της αποδοτικότητας στην αγορά παρουσίασε με τη σημερινή εισήγησή της η Α. Γκαρά στην Ολομέλεια της Βουλής.
Υπογραμμίζοντας πως με την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και με τη συζήτηση για την ελάφρυνση του χρέους, δημιουργούνται δεδομένα πολιτικής και δημοσιονομικής σταθερότητας, στήριξης της οικονομίας και της εργασίας και κυρίως την απελευθέρωση ενός σημαντικού κοινωνικού και αναπτυξιακού δυναμικού στη χώρα, η Βουλευτής έθεσε το δυναμικό πεδίο προοπτικής που διαμορφώνεται ώστε να βγει η χώρα από την κρίση, να μπει ένα τέλος στην ύφεση, την ανεργία και τη λιτότητα
Κατά την εισήγηση της, κατακεραυνώνοντας την επίπλαστη ανάπτυξη που προωθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, που βασίστηκε κυρίως στις πελατειακές σχέσεις, στη διαπλοκή, στην επικράτηση των ¨λίγων" και στα δανεικά, αναφέρθηκε στη δίκαιη ανάπτυξη στην οποία στοχεύει η Κυβέρνηση, η οποία ενισχύει την επιχειρηματικότητα, τον σεβασμό στην εργασία και στην ποιότητα προϊόντος, μία ανάπτυξη που δε θα έχει αποκλεισμούς και τα οφέλη θα μοιράζονται στο σύνολο της κοινωνίας, θα προστατεύει τα δημόσια αγαθά, θα ενισχύει την παραγωγή, την κυκλική οικονομία, την εξωστρέφεια και θα σέβεται το περιβάλλον.
Εκτός αυτού έγινε συγκεκριμένη αναφορά στις ουσιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν το διάστημα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με βασικό σκοπό την στήριξη της μικρομεσαίας αγοράς και την ευελιξία της ιδιωτικής οικονομίας και του επιχειρείν, όπως:
- Τα 4 προγράμματα του Αναπτυξιακού νόμου
- Τα Προγράμματα ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης
- Το Πρόγραμμα Εξ' οικονομώ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- Η χρηματοδοτική ενίσχυση της έρευνας και της τεχνολογίας για τους νέους επιστήμονες
- Το πλαίσιο ρυθμίσεων των 100 δόσεων και των κόκκινων δανείων
- Το νόμο για τον συμψηφισμό των οφειλών και για τη δεύτερη ευκαιρία
- Αποποινικοποίηση των οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία
Στη συνέχεια υπερασπίστηκε τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου, εστιάζοντας στο γεγονός στην καινοτομική θεσμοθέτηση των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Μιας Στάσης με τις οποίες πραγματοποιείται σημαντική μείωση του κόστους και του χρόνου για τη σύσταση μιας εταιρείας, στη δωρεάν σύσταση εταιριών για το πρώτο έτος εφαρμογής αλλά και στη μείωση του Γραμματίου Ενιαίου Κόστους, στην άμεση λήψη ΑΦΜ και κλειδάριθμου στο Taxis-net, στην αυτόματη εγγραφή στον οικείο οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης, στην κατάργηση της φορολογική ενημερότητας και της υποχρεωτικότητας του συμβολαιογραφικού εγγράφου.
Τέλος, έγινε αναφορά στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, με τις οποίες τίθενται σε εφαρμογή μια σειρά κανονιστικών και διορθωτικών διατάξεων, οι οποίες διευθετούν σημαντικές δυσλειτουργίες που επηρεάζουν αρνητικά την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Κλείνοντας την εισήγησή της η κα. Γκαρά σημείωσε πως "με σκληρή δουλειά, μεταρρυθμίσεις, σχέδιο και στρατηγικό προσανατολισμό και υπηρετώντας τα συμφέροντα της κοινωνίας και των πολλών, θα αναδείξουμε την Ελλάδα που θα διεκδικεί ρόλο στο ευρωπαϊκό στερέωμα και με σύγχρονες υπηρεσίες, σταθερή οικονομία, φιλικό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα, που θα σέβεται το κοινωνικό όφελος και θα αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό της".
Εισήγηση - Αναστασία Γκαρά
Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Ας συζητήσουμε σήμερα σοβαρά ζητήματα και επίκαιρα, που απασχολούν κυρίως συμπολίτες μας αλλά και τη χώρα συνολικά. Και κυρίως τους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους αυτής της χώρας. Με την ευκαιρία συζήτησης του σημερινού νομοσχεδίου, θα μου επιτρέψετε να κάνω μία γενικότερη αναφορά στα ζητήματα της οικονομίας.
Η επιτυχής ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, καθώς και το προσεχές κλείσιμο της δεύτερης, η συζήτηση για την ελάφρυνση του χρέους, συνοδευόμενα και από απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, δημιουργούν δεδομένα πολιτικής και δημοσιονομικής σταθερότητας, στήριξης της οικονομίας και της εργασίας και κυρίως την απελευθέρωση ενός σημαντικού κοινωνικού και αναπτυξιακού δυναμικού στη χώρα.
Κυρίως, όμως δημιουργούν ένα ευρύτερο δυναμικό πεδίο προοπτικής προκειμένου με σταθερά βήματα να βγει η χώρα από την κρίση, να βάλουμε ένα τέλος στην ύφεση, την ανεργία και τη λιτότητα.
Με σχέδιο, με μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις, με δημοκρατικές τομές, με κοινωνική συνοχή, με εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα, με ενίσχυση της γεωπολιτικής μας θέσης και με στήριξη των υγιών δυνάμεων, μπορούμε να γυρίσουμε σελίδα και να περάσουμε σε ένα κεφάλαιο ανάπτυξης και δημιουργίας, σε ένα κεφάλαιο για μία άλλη Ελλάδα, που όλοι, ή μάλλον πιθανόν όλοι επιθυμούμε.
Γνωρίζουμε πολύ καλά τις δυσκολίες που υπάρχουν. Γνωρίζουμε καλά και τις παθογένειες, αλλά και τα εμπόδια. Ωστόσο, είμαστε αποφασισμένοι να γυρίσουμε τη σελίδα και να αλλάξουμε παραγωγικό και αναπτυξιακό μοντέλο προς όφελος της κοινωνίας.
Συχνά τον τελευταίο καιρό τίθεται το ερώτημα τι ανάπτυξη θέλουμε. και πάνω σε αυτό το ερώτημα συγκρούονται και δύο κόσμοι.
Ας αναφέρουμε πρώτα τι ανάπτυξη δε θέλουμε. Εμείς δε θέλουμε μία επίπλαστη ανάπτυξη με δανεικά. Δε θέλουμε μία ανάπτυξη των offshore και των τυχοδιωκτικών funds. Δε θέλουμε ανάπτυξη των κερδοσκόπων, των εθνικών εργολάβων, των φίλων και των κολλητών. Δε θέλουμε την ανάπτυξη των λίγων που λεηλατεί τα δικαιώματα των πολλών.
Δε θέλουμε μια ανάπτυξη, των κουμπάρων, των τυχάρπαστων, του λαθρεμπορίου, της διαπλοκής, της γραφειοκρατίας, του χαμηλού κόστους εργασίας, των επενδύσεων – φάντασμα.
Σα να περιέγραψα την Ελλάδα του πρόσφατου παρελθόντος… και τα όνειρα που έχουν αρκετοί συνάδελφοί μας για τη χώρα και για ένα μοντέλο που επί δεκαετίες υπηρέτησαν.
Εμείς από την άλλη, εργαζόμαστε για μία δίκαιη ανάπτυξη, που ενισχύει την επιχειρηματικότητα με σεβασμό στην εργασία και την ποιότητα προϊόντος. Μία ανάπτυξη που δε θα έχει αποκλεισμούς και τα οφέλη θα μοιράζονται στο σύνολο της κοινωνίας.
Μία ανάπτυξη που θα προστατεύει τα δημόσια αγαθά, θα τα αξιοποιεί για το κοινό συμφέρον. Ένα μοντέλο που θα ενισχύει την παραγωγή, την κυκλική οικονομία, την εξωστρέφεια και θα σέβεται το περιβάλλον.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Στο παραγωγικό και κοινωνικό μοντέλο που εμείς υπηρετούμε θέλουμε έναν ισχυρό δημόσιο τομέα. Αξιοποιώντας τη δυναμική που δίνει στην αγορά εργασίας και την οικονομία, ο βραχίονας των δημοσίων επενδύσεων. Θέλουμε έναν δημόσιο τομέα με σύγχρονες υπηρεσίες, ψηφιοποιημένες, απλές διαδικασίες που θα απευθύνονται σε όλους τους πολίτες. Εκατομύρια ευρώ δαπανήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και ψηφιοποιημένες υπηρεσίες δεν έχουμε δει ακόμα. Μόνο τους τελευταίους μήνες έχουν αρχίσει να στήνονται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και σε κάποιες υπηρεσίες λειτουργούν. Θέλουμε έναν δημόσιο τομέα που θα βελτιώνει συνεχώς τις δημόσιες υποδομές. Ένα δημόσιο που θα υπηρετεί το κοινωνικό όφελος.
Θέλουμε έναν δημόσιο τομέα που θα υπηρετεί και την ιδιωτική οικονομία και θα δημιουργεί φιλικό περιβάλλον για το επιχειρείν και τις επενδύσεις.
Μία από τις μεγάλες παθογένειες στη χώρα μας είναι οι κακές δημόσιες υπηρεσίες, η γιγαντωμένη γραφειοκρατία, το μεγάλο κόστος και ο χρόνος. Με τους επαγγελματίες πολλές φορές να δεινοπαθούν μπλεγμένοι στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και να μη ξεμπλέκουν ποτέ μη ολοκληρώνοντας επενδύσεις. Και ένα σύστημα εν τέλει που γεννά και στηρίζει τη μίζα και τη διαπλοκή. Και πολλοί υπηρέτησαν και συνέχισαν αυτό το σύστημα.
Συχνά επαναλαμβάνουμε πως η μικρομεσαία αγορά είναι ο βραχίονας της ελληνικής οικονομίας. Για τη στήριξη, λοιπόν, και την ευελιξία της ιδιωτικής οικονομίας και του επιχειρείν δημιουργούμε ένα πλαίσιο χρηματοδοτικής στήριξης, σύγχρονων υπηρεσιών, αλλά και διευκόλυνσης για τους εν ενεργεία επαγγελματίες που επλήγησαν από την κρίση.
Ήδη τρέχουν 4 προγράμματα του αναπτυξιακού νόμου, ο οποίος σχεδιάστηκε ώστε να υπάρχει διασπορά κονδυλίων στη μικρομεσαία αγορά. Παρά τις προβλέψεις από την αντιπολίτευση ότι δεν θα αναπτυχθεί ποτέ ο αναπτυξιακός νόμος ή θα αργήσει πολύ χωρίς να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μικρομεσαίων επαγγελματιών. Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον είναι ήδη μεγάλο, αφού πρώτα ελέγξαμε και τακτοποιήσαμε την προίκα που μας άφησαν κυβερνήσεις από παλαιότερους αναπτυξιακούς νόμους. Να σημειώσω ότι οι παλαιότερες κυβερνήσεις εργαζόταν με υποσχέσεις, καθώς ενέτασσαν επενδυτικά σχέδια σε αναπτυξιακούς νόμους, χωρίς να έχουν τα απαραίτητα κονδύλια για να καλύψουν τα επενδυτικά σχέδια. Αυτή την ανάπτυξη οραματιζόταν.
Τρέχουν ήδη τα προγράμματα ΕΣΠΑ με τεράστιο ενδιαφέρον χιλιάδων επαγγελματιών. Ξεκίνησαν τα πρώτα προγράμματα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης για τον αγροτικό και μεταποιητικό κόσμο. Ξεκίνησε νέο πρόγραμμα εξ’ οικονομώ, ενώ αξιοποιείται και το πλεόνασμα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ενισχύουμε και χρηματοδοτικά την έρευνα και την τεχνολογία κυρίως για τους νέους επιστήμονες. Επίσης, ήδη σχεδιάζεται η δημιουργία Ταμείου Συμμετοχών, ενώ αξιοποιούμε το πακέτο Γιούνκερ και τη συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Παράλληλα, δημιουργούμε ένα πλαίσιο ρυθμίσεων στην αγορά, με τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων, τις 100 δόσεις που έδωσαν ανάσα σε χιλιάδες συμπολίτες μας, τον συμψηφισμό οφειλών και το νόμο για τη δεύτερη ευκαιρία.
Να θυμίσω ότι έχει εισαχθεί και συζητείται το νέο πλαίσιο για την απλοποίηση της αδειοδότησης επιχειρήσεων. Ιδρύεται επιχείρηση μέσω γνωστοποίησης με ένα e- mail. Ενώ ήδη έχει ψηφιστεί η σύσταση ανοιχτού καταπιστευτικού λογαριασμού και η κατάργηση του ποινικού για τον ΟΑΕΕ – απορώ πως ισχυρίζεται ακόμα η ΝΔ ότι στηρίζει την επιχειρηματικότητα, όταν ποινικοποιούσε τους επαγγελματίες για οφειλές των 5.000 ευρώ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Για εμάς η στήριξη και η οργάνωση του επιχειρείν και της ιδιωτικής οικονομίας έχει στρατηγικό προσανατολισμό. Στα πλαίσια αυτά, λοιπόν, φέρνουμε σήμερα προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τις Υπηρεσίες Μίας Στάσης και άλλες ρυθμιστικές διατάξεις που αφορούν σε επαγγελματικές ομάδες ή τη βελτίωση και απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου.
Πολύ συνοπτικά θα αναφερθώ στις διατάξεις του νομοσχεδίου, καθώς χθες στις επιτροπές αναλύθηκαν σχεδόν όλα τα άρθρα που προβλέπει το νομοσχέδιο. Σήμερα διευρύνουμε και εξελίσσουμε τον θεσμό των Υπηρεσιών Μίας Στάσης, φέρνοντας μία καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα. Την Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης.
Με τον νόμο 3853/2010 καθιερώθηκε για πρώτη φορά η διαδικασία μιας στάσης για τη σύσταση εμπορικών εταιριών με αρκετά θετικά αποτελέσματα. Με τη διαδικασία αυτή οι ενδιαφερόμενοι για να συστήσουν εταιρεία (προσωπική, είτε κεφαλαιουχική) προσέρχονταν σε ένα σημείο και εκεί ολοκλήρωναν τόσο τη σύσταση του νομικού προσώπου όσο και την εγγραφή στο φορολογικό μητρώο. Αλλά έφτανε μέχρι εκεί.
Mε τη θεσμοθέτηση των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Μιας Στάσης εισάγεται μια καινοτομία, η οποία συναντάται σε ελάχιστες χώρες της Ευρώπης ακόμα και σήμερα. Ο ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας θα μπορεί ηλεκτρονικά να καταθέσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε μία φόρμα και μέσα σε μια μέρα να έχει πραγματοποιήσει τη σύσταση της εταιρείας του, διαθέτοντας μάλιστα νομική υπόσταση, εταιρικό ΑΦΜ, κλειδάριθμο στο TAXIS-net και να έχει ολοκληρώσει την εγγραφή του στα ασφαλιστικά ταμεία με μια και μόνο πράξη.
Η ρύθμιση αυτή θα συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της αγοράς, την άρση αδικαιολόγητων εμποδίων στον ανταγωνισμό και στη μείωση των διοικητικών βαρών, ιδίως για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως εξοικονομείται χρόνος, αλλά και χρήμα για τους επαγγελματίες, καθώς απαλλάσσονται από την υποχρέωση της συμβολαιογραφικής αμοιβής, ενώ μειώνεται κατά 70% το γραμμάτιο κόστους συμμετοχής. Επιπλέον, τα χρήματα αυτά θα καταβάλλονται απευθείας στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων και θα προορίζονται ανταποδοτικά για τη βελτίωση των υπηρεσιών ΓΕΜΗ. Θα επιστρέφουν δηλαδή και πάλι στις υπηρεσίες για τους επαγγελματίες.
Σημειώνουμε ότι τον πρώτο χρόνο πλήρους εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος, η σύσταση επιχείρησης θα είναι δωρεάν, ενώ ο ενδιαφερόμενος απαλλάσσεται και από την κατάθεση φορολογικής ενημερότητας κατά τη σύσταση.
Προχωρώντας στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου:
Μία ιδιαίτερα σημαντική ρύθμιση, είναι η εισαγωγή της έννοιας του παραδοσιακού άρτου και του παραδοσιακού φούρνου ή αρτοποιείου.
Με τη ρύθμιση αυτή διορθώνουμε λάθη των προηγούμενων κυβερνήσεων που είχαν προκαλέσει στους αρτοπαραγωγούς σοβαρές απώλειες εισοδημάτων, με την εξίσωση του παραδοσιακού άρτου με τα προψημένα ή κατεψυγμένα αρτοπαρασκευάσματα. Δείγμα άλλωστε της διαπραγμάτευσης που κάνανε αλλά και της ανάπτυξης και των συμφερόντων που υπηρετούν.
Με τις παρούσες διατάξεις προβλέπεται η ανάδειξη του άρτου που παράγεται στα πλαίσια μιας ενιαίας διαδικασίας από φρέσκες πρώτες ύλες σε διακριτό προϊόν, σε αντίθεση με τα όσα ισχύουν σήμερα.
Εκτός αυτού καθιερώνεται η δυνατότητα της χρήσης των όρων «παραδοσιακός αρτοποιός», «παραδοσιακό αρτοποιείο» και «παραδοσιακός φούρνος» αποκλειστικά από τους αρτοποιούς που πωλούν, μεταξύ άλλων αρτοσκευασμάτων.
Επίσης, τροποποιούνται και συμπληρώνονται οι διατάξεις του νόμου σχετικά με τις προσωπικές εταιρίες, παρέχοντας εφεξής τη δυνατότητα μετατροπής μίας ομόρρυθμης εταιρίας σε ετερόρρυθμη, ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών, δημιουργώντας ευελιξία στην επιχειρηματική δραστηριότητα.
Στη συνέχεια, διατάξεων θεσμοθετούμε για πρώτη φορά την υποχρέωση σαφούς αναγραφής της αρχικής και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων που διατίθενται σε προσφορά, καθώς επίσης και η δυνατότητα που δίνεται στην κάθε περιφερειακή ενότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές ανάγκες, να ορίζει ανά δύο χρόνια μια περίοδο προσφορών, κατά την οποία επιτρέπεται η προσφορά του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα.
Επίσης, ρυθμίζονται ζητήματα λειτουργίας της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
Στο τρίτο μέρος του νομοσχεδίου με τα άρθρα 26-28 εισάγονται νομοτεχνικές βελτιώσεις σε ζητήματα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Ουσιαστικά καταργούνται διατάξεις που αφορούν στην ταξινόμηση των Φορτηγών αυτοκινήτων μέχρι 8 τόνων για τους μελισσοκόμους και θεσμοθετούνται διατάξεις για την αγορά, τη χρήση και τον έλεγχο των βιοκτόνων και φυτοπροστατευτικών φαρμάκων.
Σημαντική, ωστόσο, διάταξη για μας αποτελεί η κατάργηση της υποχρέωσης κατάθεσης εγγυητικής επιστολής για τους εμπόρους αγροτικών προϊόντων ως προϋπόθεση για την εγγραφή τους στο Ενιαίο Μητρώο Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, Εφοδίων και Εισροών. Η συγκεκριμένη διάταξη αποτελούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα πάγιο αίτημα των εμπόρων.
Ακολούθως, εισάγονται διατάξεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη διευκόλυνση της δραστηριότητας των Φορτηγών Αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης.
Τέλος, καταργούνται μια σειρά διατάξεων που αφορούν στην παραγωγή κινηματογραφικών έργων και τη Βιομηχανία του κινηματογράφου.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Επειδή διαβλέπω, παρακολουθώντας και την χθεσινή επιτροπή,πως στην επόμενη ομιλία του εισηγητή της ΝΔ θα ακούσουμε για «το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ που καταρρέει», θα ήθελα να σχολιάσω από πριν, αφού αυτή η δυνατότητα μου δίνεται, πως το μόνο αφήγημα και πρακτική που καταρρέει πλέον είναι η καταστροφολογία της αντιπολίτευσης που απαξιώνει τις δυνατότητες της χώρας μας και των συμπολιτών μας. Είναι το αφήγημα της μίζας, της διαπλοκής και των κολλητών, των φίλων και των μεγάλων επιχειρηματιών και των λίγων επιχειρηματιών. Είναι το αφήγημα μίας Ελλάδας της διαφθοράς και διαπλοκής. Και του σκυψίματος που κάνατε εσείς σε διάφορα συμφέροντα. Σας πιέζανε και νομοθετούσατε. Άλλωστε δε χειροκροτήσαμε εμείς και δε συγχαρήκαμε για τις εταιρίες που φεύγουν στη Βουλγαρία. Εμείς είμαστε εδώ και παλεύουμε και στηρίζουμε τη μικρή επιχειρηματικότητα.
Άλλωστε το αφήγημα που αναδύεται, με σκληρή δουλειά, μεταρρυθμίσεις, σχέδιο και στρατηγικό προσανατολισμό, και με άλλη σκέψη και υπηρετώντας διαφορετικά συμφέροντα, τα συμφέροντα της κοινωνίας και των πολλών, δεν είναι άλλο από αυτό που αναδεικνύει μία σύγχρονη Ελλάδα που διεκδικεί ρόλο στο ευρωπαϊκό στερέωμα και τους επενδυτικούς διαδρόμους.
Μία Ελλάδα με σύγχρονες υπηρεσίες, σταθερή οικονομία, φιλικό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα. Μία χώρα που υπηρετεί τη Δημοκρατία και το κοινωνικό όφελος. Μία χώρα που σέβεται και αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό της, τους πόρους και τις δυνατότητές της. Μία Ελλάδα της παραγωγής, της εργασίας με δυναμική και αναπτυξιακή προοπτική.
Σε αυτή την προσπάθεια καλούμαστε να συμβάλλουμε όλοι και όλες. Στα μικρά και τα μεγάλα, μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες από καταστροφολογίες και διαχωρισμούς. Γιατί αξίζει σε αυτή τη χώρα και τους ανθρώπους της να γυρίσει σελίδα, να αλλάξει κεφάλαιο και να πάρει τη θέση που της αρμόζει.
Καλώ λοιπόν να υπερψηφίσουμε το σημερινό νομοσχέδιο.
Ευχαριστώ πολύ.