«ΑΝΑΣΑ»για το θέμα του περιφερειακού Αλεξανδρούπολης

AMAT VICTORIA CURAM"
Το πρόβλημα που προέκυψε με την μη ένταξη στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών του έργου σύνδεσης του Λιμένα Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό (Ανατολικός Περιφερειακός Αλεξανδρούπολης), καταδεικνύει την αδυναμία της δημοτικής αρχής να προσαρμοστεί στις νέες εξελίξεις, να οριστικοποιήσει ένα όραμα, μια κεντρική ιδέα για την πόλη, για το πώς θέλει ή μπορεί να μετεξελιχθεί αυτή μέσα από ένα νέο ρεαλιστικό αναπτυξιακό και χωρικό σχεδιασμό. Καταδεικνύει την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού αποτέλεσμα του οποίου είναι η αδυναμία διεκδίκησης των μεγάλων έργων για τον δήμο Αλεξανδρούπολης. Η πολιτική των απειλών προς την κεντρική εξουσία του τύπου «θα φάμε τη γλώσσα του Υπουργού" είναι αναποτελεσματική και προσφέρεται μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Δυστυχώς η δημοτική αρχή βρέθηκε απροετοίμαστη την προηγούμενη περίοδο απούσα από την διενέργεια της σχετικής διαβούλευσης που προκάλεσε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η οποία και αποτελεί την αρμόδια αρχή σχεδιασμού του «Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025» και έχει την ευθύνη της σύνταξης του προγραμματικού κειμένου.
Και ήταν απούσα διότι πέρα από την έλλειψη οράματος και προγραμματισμού δεν φρόντισε για την σύνταξη ενός ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ το οποίο να αναλύει το αναπτυξιακό σενάριο και τα οφέλη στην τοπική ανάπτυξη μέσω της αλληλεπίδρασης τέτοιας κλίμακας έργων, σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των  ευρωπαϊκών  κανονισμών, αλλά και του δημοκρατικού προγραμματισμού στη χώρα μας. Ένα τεκμηριωμένο τεχνικό κείμενο που να υποστηρίζει με επιστημονική μέθοδο την ζωτική σημασία που θα έχει για την χωροταξική και κυκλοφορική ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης.Που να στηρίζεται στις σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στην χωροταξική πολιτική και συνδέουν τον χωροταξικό σχεδιασμό με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό.Που να εντοπίζει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αλεξανδρούπολης σε σχέση με την γεωγραφική της θέση και την ένταξή της στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, μια και διαθέτει το μοναδικό προνόμιο της ύπαρξης, σε μικρή απόσταση μεταξύ τους και των τεσσάρων μέσων μεταφοράς (αυτοκινητόδρομο, λιμάνι, σιδηρόδρομο, αεροδρόμιο). Και τέλος να υποστηρίζει την πραγματική περιφερειακή συνείδηση και να το συνδέει με τα συγκοινωνιακά έργα των υπολοίπων νομών της Περιφέρειας.
Αντίθετα ο κύριος δήμαρχος σε καθεστώς πανικού ξέχασε την προσφάτως ανακαλυφθείσα "περιφερειακή του συνείδηση" την οποία μέχρι πρότινος προέβαλε στην προσπάθειά του γίνει πρόεδρος της ΠΕΔ. και μάλιστα ως επικεφαλής του κυβερνητικού ψηφοδελτίου.
Μοιραία επανήλθε πολύ γρήγορα στην πολιτική του κουλτούρα που χαρακτηρίζεται από απειλές και «κανιβαλικούς λεονταρισμούς».
Ακόμη και σήμερα εκβιάζοντας και απειλόντας για μια υπόσχεση, δείχνει την αδυναμία του να «θωράκιση» ένα τέτοιο έργο, μια και αγνοεί πως για κάθε μεγάλο θέμα του τόπου μας, αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, δεν αρκεί μόνο η πολιτική διεκδίκηση αλλά είναι αναγκαία η ορθή μέθοδος τεκμηρίωσης της τεχνικής και οικονομικής του εφικτότητας,ώστε να καταστεί ελκυστική για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης υλοποίησης.


Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
"ΑΝΑ.Σ.Α."

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια