Έκθεση της Εύης Πήτερσον «Μη καθήμενοι»,


 Ο IANOS παρουσιάζει την έκθεση της Εύης Πήτερσον «Μη καθήμενοι», την Δευτέρα 9 Μαΐου 2011, στις 21.30, στο café του βιβλιοπωλείου (Σταδίου 24).  
      Οι  άνθρωποι που κάθονται σκέπτονται. Οι άνθρωποι που δεν κάθονται δρούν.
      Είναι μία φωτογραφική ενότητα που  χρησιμοποιώντας την καρέκλα  σαν «ήρωα» μας παρουσιάζει, αλληγορικά, την απουσία - και την μεταφορική παρουσία- της ανθρώπινης ύπαρξης 
είτε μέσα από ονειρικά τοπία είτε μέσα απ’  τις εκφάνσεις της  ίδιας της  πραγματικότητας.
Διάρκεια  έκθεσης: 9/5-9/6 


      Οι  άδειες καρέκλες είναι  ο άνθρωπος που δεν κάθεται, που δεν είναι  πια εκεί, που βρίσκεται κάπου  αλλού, αλλά πάντα αφήνει κάτι πίσω του: τα ίχνη του, την αύρα του, στην καρέκλα  για να μας θυμίζει  πως τώρα λείπει. Απουσιάζοντας όμως, το σώμα δεν χάνεται, αφού η παρουσία του έχει ήδη αποτυπωθεί.
      Με  τα χρόνια, η καρέκλα αποκτά στοιχεία ανθρώπινα – οντολογικά, κι έτσι γίνεται εκείνη πρωταγωνιστής και ήρωας. Οι καρέκλες αυτών που είχαν φύγει είναι εκεί πάντα, για να μας θυμίζουν ακριβώς  τους ανθρώπους που έχουν φύγει. Είναι αυτές που συντηρούν αναλλοίωτη την μνήμη, που ποτέ δεν ξεχνούν και που έχουν απορροφήσει τις προσωπικότητες του κάθε ανθρώπου.
      Οι  καρέκλες είναι αποτέλεσμα – καθρεφτίζουν τον πολιτισμό. Όπου απουσιάζουν  οι καρέκλες, απουσιάζουν και οι άνθρωποι. Όπου καταστρέφονται καρέκλες, καταστρέφονται και οι άνθρωποι. Όσο υπάρχουν καρέκλες, θα συνεχίζουν να υπάρχουν άνθρωποι.
      Οι  άνθρωποι που κάθονται σκέπτονται. Οι άνθρωποι που δεν κάθονται δρούν. Η επινόηση της καρέκλας βοήθησε  τον άνθρωπο να επεξεργάζεται  σύνθετες ιδέες. Χωρίς τις καρέκλες θα μπορούσε άραγε να αναπτυχθεί ο πολιτισμός; Ναι, γιατί ήταν ανάγκη του σώματος να ξεκουρασθεί ώστε να πράττει αργότερα, και του πνεύματος για να επεξεργασθεί τις επόμενες δράσεις.  Η καρέκλα είναι μια επινόηση που θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί ταυτόχρονα από δυο πολιτισμούς, που δεν είχαν ποτέ συναντηθεί.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια