Ο Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Wolfgang Schäuble, ισχυρίσθηκε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα BILD, ότι βλέπει αλλαγή νοοτροπίας στην Ελλάδα και σε άλλες υπερχρεωμένες χώρες και θεωρεί ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας, μιας και κράτη σαν το δικό μας έχουν αναγνωρίσει ότι η κρίση μπορεί να ξεπερασθεί μόνο με σκληρές μεταρρυθμίσεις.
Ο πρώην Πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης όμως, με άρθρο του στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine, υποστηρίζει ότι γενεσιουργός αιτία της κατάστασης ανάγκης της Ελλάδας δεν είναι τόσο η εγχώρια πολιτική, όσο τα «κατασκευαστικά λάθη» της Νομισματικής Ένωσης.
Πηγή αντιρρήσεων του πρώην Πρωθυπουργού είναι το άρθρο των ευρωπαϊκών συνθηκών που απαγορεύει την ανάληψη ευθύνης ενός κράτους για τα χρέη ενός άλλου. Θεωρεί ότι η πραγματικότητα δημιουργεί την ανάγκη για μια αλληλοσυμπαράσταση, η έκταση της οποίας δεν μπορεί να ορισθεί μόνο μέσω νομικών κειμένων. Η έξοδος από την κρίση μπορεί να σηματοδοτηθεί κατ’ αυτόν μόνο με μια επαναστατική μεταρρύθμιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – κατά τα λόγια του «φυγή προς τα εμπρός», «να ανοίξει ο δρόμος σε μια οικονομική διακυβέρνηση και σε περισσότερη πολιτική ενσωμάτωση».
Ο Κώστας Σημίτης καταφέρεται ακόμα, εναντίον της ανάγκης επίτευξης ομοφωνίας στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Αντίθετα, πιστεύει ότι αυτό το κορυφαίο ευρωπαϊκό όργανο θα πρέπει να έχει τα μέσα στη διάθεσή του, ώστε να ακυρώνει αποφάσεις των κρατών – μελών, τα οποία θέτουν εν κινδύνω την οικονομική σταθερότητα της ευρωζώνης.
Τέλος, ο πρώην Πρωθυπουργός επιρρίπτει εμμέσως την ευθύνη για τον υπερβολικό δανεισμό της Ελλάδας στην έλλειψη πρόβλεψης σχετικού νομοθετικού πλαισίου. Οι δημιουργοί της Νομισματικής Ένωσης είχαν δηλ. την εσφαλμένη άποψη, ότι οι τράπεζες θα ανέστειλαν εγκαίρως την χρηματοδότηση των χωρών της ευρωζώνης, σε περίπτωση που οι τελευταίες ήθελαν να υπερχρεωθούν. Σύμφωνα με τον Κώστα Σημίτη, αυτή η εμπιστοσύνη στις ρυθμιστικές δυνάμεις της αγοράς αποδείχθηκε υπερβολικά μεγάλη.
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου