ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΜΘ


Υποβάλω, κατά τα οριζόμενα  στο αρ. 179 παρ. 4 του Ν. 3852/2010, ετήσια έκθεση, έτους 2012 και παρακαλώ όπως μεριμνήσετε για την παρουσίαση και συζήτηση της κατά την ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, κατά τις διατάξεις του αρ. 185 του ιδίου ως άνω Νόμου.

Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ.

Η μεγάλη πρόκληση του 2012, για ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία, το πολιτικό και διοικητικό σύστημα και βεβαίως για τον Συμπαραστάτη του Πολίτη, υπήρξε η βιωματική συνειδητοποίηση των βαρύτατων συνεπειών μιας βαθύτατης οικονομικής κρίσης στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, ένεκα της οποίας ανατράπηκαν βεβαιότητες, προσδοκίες αλλά και η εμπιστοσύνη στους θεσμούς. Σε μια χώρα όμως όπου η εμπιστοσύνη στους θεσμούς υπήρξε ανέκαθεν ελλειμματική, οι συνέπειες είναι βαρύτατες και εγκυμονούν περαιτέρω κινδύνους για την ίδια την φύση του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Είναι λοιπόν κρίσιμο να αναδειχθεί η υπέρ του κοινού συμφέροντος λειτουργία των θεσμών καθώς και ο σεβασμός των δικαιωμάτων και των διαδικασιών που τα περιβάλλουν. Απαιτείται να ενταθούν η θεσμική λειτουργία, η τήρηση των αρχών και κανόνων του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας. Αυτή είναι και η προτεραιότητα που καλείται να υπηρετήσει ο θεσμός του Περιφερειακού Συμπαραστάτη, στο σημερινό κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον.

ΙΙ. ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ – ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.

α) Κατά το χρονικό διάστημα από 1/1 έως 31/12/2012, ετέθησαν υπ΄ όξη του Περιφερειακού Συμπαραστάτη εκατόν δέκα (110) υποθέσεις πολιτών εκ των οποίων παρέστη η ανάγκη να συνταχθούν (30) γραπτές εκθέσεις ή έγγραφα προς τις Περιφερειακές υπηρεσίες, (βλ. συνημμένο πίνακα) ενώ οι υπόλοιπες αντιμετωπίσθηκαν δια της προφορικής διαμεσολαβήσεως.
Από το σύνολο των εξετασθεισών υποθέσεων προκύπτει ότι κατά κύριο λόγο οι πολίτες βρέθηκαν αντιμέτωποι  με τις ακόλουθες κατηγορίες προβλημάτων.

  1. Πρόσβαση στα διοικητικά έγγραφα  χορήγηση στοιχείων φακέλων.
Για  την αντιμετώπιση των αναφυόμενων νομικών ζητημάτων  και την ανάδειξη της υποχρέωσης των δημ. Υπηρεσιών για την  χορήγηση στους πολίτες δημοσίων εν γένει εγγράφων, είχαν ήδη αποσταλεί  από το παρελθόν έτος (2011), τα υπ΄αρ. 3444/5-9-2011 και 3857/6-10-2011 έγγραφα του Περιφ. Συμπαραστάτη, προς όλες τις Περιφερειακές Υπηρεσίες.
Με βάση τα ανωτέρω  έγγραφα, για την αντιμετώπιση από  τις υπηρεσίες των τρεχουσών (κατά το έτος 2012) συναφών ζητημάτων, υπήρξε τηλεφωνική υπενθύμιση των ως άνω παραχθεισών γραπτών εκθέσεων του Περιφ. Συμπαραστάτη, προς τις οποίες και κλήθηκαν τα αρμόδια διοικητικά όργανα να προσαρμόσουν τις ενέργειές τους.
    
  1. Καθυστέρηση εξέτασης υποθέσεων πολιτών.
Το θέμα της καθυστέρησης απάντησης της Διοίκησης σε αιτήματα των πολιτών, παρουσιάζει δύο όψεις, δηλαδή την νομική και την λειτουργική.
Για την πρώτη, τονίσθηκε προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, η υποχρέωση τους να απαντούν και να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών εντός των οριζόμενων από τις διατάξεις του αρ. 10 παρ.3 του Συντάγματος και αρ. 2,4 και 10 του Ν. 2690/99 προθεσμιών.
Για την λειτουργική όμως διάσταση του προβλήματος, ήδη με την έκθεση απολογισμού του έτους 2011, είχε επισημανθεί η ανάγκη ανάπτυξης από την Περιφέρεια ενός στενότερου συστήματος παρακολούθησης της καθημερινής ροής εισερχόμενων – εξερχόμενων υποθέσεων το οποίο σε καθημερινή βάση θα παρουσιάζει τα γραπτά αιτήματα των πολιτών που εισέρχονται σε κάθε οργανική μονάδα, τον χειριστή της υπόθεσης υπάλληλο, την διακίνηση τους (εσωτερικά και εξωτερικά), τον χρόνο ικανοποίησης ή απόρριψης τους καθώς και την σχετική πληροφόρηση, σε τακτά χρονικά διαστήματα, τόσο της διοικητικής ιεραρχίας όσο και της πολιτικής ηγεσίας (συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης), για την εμπέδωση της διαφάνειας και την προώθηση ετι περαιτέρω της αποτελεσματικότητος στην καθημερινή διοικητική δράση.


    β)  Οργανωτική κατάσταση.
Με την ετήσια έκθεση έτους 2011, είχε αναδειχθεί η αναγκαιότητα μιας ευρείας και συστηματικής διοικητικής αναδιοργανώσεως της Περιφέρειας, με βάση την εξουσιοδοτική διάταξη του αρ. 241 του Ν. 3852/2010 στοχεύοντας στην αναλυτική περιγραφή των καθηκόντων της κάθε οργανικής θέσεως, την περιγραφή των προσόντων για την κατάληψή της, την αξιολόγηση του υφιστάμενου προσωπικού με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα για την εν συνεχεία αντικειμενική τοποθέτησή του σε θέση αντίστοιχη των προσόντων του καθώς και στην καθιέρωση ετησίων δημοσιοποιημένων στόχων σε κάθε οργανική μονάδα, για την δυνατότητα αντικειμενικής αξιολόγησής τους.
Η κατά τ΄ ανωτέρω επιστημονικά εδραία διοικητική αναδιοργάνωση, πέραν  της προφανούς βελτίωσης του  παραγόμενου διοικητικού έργου  της Περιφέρειας, θα καθιστούσε και  νομικά έωλη την πραγματοποιηθείσα  με τον Ν. 4093/2012, παραγ. Ζ4, κατάργηση των (22) θέσεων διοικητικού προσωπικού ΙΔΑΧ, εφ΄ όσον θα είχε προηγηθεί η τεκμηρίωση ότι οι συγκεκριμένες θέσεις αντιστοιχούσαν σε προσδιορισμένες αρμοδιότητες και κατελαμβάνοντο από υπαλλήλους οι οποίοι διέθεταν τα προς τούτω τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Εν σχέσει πάντως με την  επενεχθείσα με τον Ν. 4093/2012 κατάργηση  θέσεων ΙΔΑΧ και την αυτόθροη διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που τις κατείχαν, θα πρέπει να παρατηρηθούν τα ακόλουθα:
Έχει γίνει δεκτό (πρακ. Επεξ. ΣτΕ 263/97, 528/99, 44/2000 και πρακτικό Ολομ. ΣτΕ 1/2008), ότι η διοικητική επιστήμη αποτελεί περιεχόμενο των κανόνων του οργανωτικού δικαίου, που καθορίζει τα της δομής και λειτουργίας των δημ. Υπηρεσιών, οι κανόνες δε αυτοί είναι ορθολογικοί, πάγιοι και αντικειμενικοί και διά τούτων η λειτουργία της Διοικήσεως καθίσταται όχι απλώς νόμιμη αλλά και αποτελεσματική.
Κατά συνέπεια η επέμβαση στην δομή διοικητικής υπηρεσίας οποιουδήποτε επιπέδου δεν μπορεί να γίνεται τυχαία αλλά πρέπει να είναι προϊόν εμπεριστατωμένης μελέτης στηριζόμενης στις αρχές της διοικητικής επιστήμης, με τρόπο ώστε η επιχειρούμενη οργάνωση να είναι ορθολογική, διαρκής και αποτελεσματική και όχι περιστασιακή, αποσπασματική και εξυπηρετική άλλων σκοπών, μη σχετιζομένων προς τις ανωτέρω συνταγματικές αρχές και άρα ανεπίτρεπτη.
Η μελέτη αυτή πρέπει να περιέχει διάγνωση του οργανωτικού  προβλήματος της συγκεκριμένης  υπηρεσίας, στην οποία αφορά, δηλαδή αξιολόγηση της τροποποιούμενης  δομής ή λειτουργίας, τεκμηρίωση της αποτυχίας ή δυσλειτουργίας της, καθώς επίσης και ανάλυση και τεκμηρίωση της προτεινόμενης δομής ή λειτουργίας, τεκμηρίωση της αποτυχίας ή δυσλειτουργίας της καθώς επίσης και ανάλυση και τεκμηρίωση της προτεινόμενης δομής ή λειτουργίας.
Κατά συνέπεια επέμβαση του κοινού νομοθέτη στην Οργανωτική διάρθρωση δημ. Υπηρεσίας, δια της καταργήσεως αριθμού θέσεων ορισμένης ειδικότητος, χωρίς προηγηθείσα επιστημονική τεκμηρίωση της αναγκαιότητας της επενεχθείσης οργανωτικής επεμβάσεως, δεν συμπορεύεται, κατά την γνώμη μου, προς τις συνταγματικές διατάξεις των αρ. 101 (περί οργανώσεως της διοίκησης και αρ. 103 (περί της υπηρεσιακής κατάστασης των οργάνων της διοίκησης).
Καθίσταται, με βάση τ΄ ανωτέρω, επιτακτική η ανάγκη της ταχείας  οργανωτικής αναδιάρθρωσης της  Περιφέρειας ΑΜΘ, με βάση τις προδιαληφθείσες αρχές και τους κανόνες του οργανωτικού δικαίου, προκειμένου ν΄ αποθαρρυνθούν ή καταστούν δύσκολες κάθε τυχόν μελλοντικές γενικές (οριζόντιες) παρεμβάσεις στο οργανικό σχήμα της Περιφέρειας.

       ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ.
Στις νέες συνθήκες που  διαγράφονται από την δημοσιονομική κρίση, όλη η Ελληνική διοίκηση καλείται να αναπροσαρμοστεί. Οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις αναμφισβήτητα προκαλούν αναταράξεις στον τρόπο λειτουργίας των δημοσίων φορέων, οι οποίοι καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα νέο πλαίσιο, με άλλες προδιαγραφές. Αλλά και ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης θα πρέπει να προσεγγίσει νέους τρόπους παρέμβασής του, στηρίζοντας την θεσμική λειτουργία της περιφερειακής αυτοδιοίκησης, την εμπέδωση της νομιμότητας, του κράτους δικαίου και της Δημοκρατίας, την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών και την προώθηση των ενεργειών για την δημιουργία ενός βιώσιμου αυτοδιοικητικού συστήματος. Κρισιμότερη συμβολή του, θ΄ αποτελεί η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών, που καθίσταται πιο απαραίτητη από ποτέ στην παρούσα συγκυρία.
                                                                             

                                                                               Με εκτίμηση
                                                                             Ο
                                                                                 Συμπαραστάτης του Πολίτη 
                                                                                και της Επιχείρησης




                                                                             Λάζαρος Τσακμακίδης
ΠΙΝΑΚΑΣ
ΓΡΑΠΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ – ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ 2012
(Συνοδεύει  την ετήσια έκθεση απολογισμού)

α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
1.
Η από 20-3-2012 αναφορά του κ.Γ.Κ. σχετικά με άδεια λειτουργίας κινηματογράφου.
1023/20-3-20122
Απεστάλη το υπ΄αρ. 1352/12-4-2012 έγγραφο  προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης με την σχετική  νομική επιχειρηματολογία υπέρ της  αιτούμενης χορήγησης.
2.
Το από 14-3-2012 έγγραφο της Ν.Α. Δράμας, για την δυνατότητα δωρεάν παραχώρησης ακινήτων υπό της Ν.Α, έναντι των καταληφθέντων ακινήτων πολιτών, για την κατασκευή οδικού δικτύου.
937/14-3-2012
Απεστάλη το υπ΄αρ. 937/19-3-2012 έγγραφο  ανάλυσης της νομικής βάσεως της  υποθέσεως, βάσει του οποίου ακολούθως  ενήργησε η  Ν.Α. 
3.
Η από 15-3-2012 αίτηση του κ. Ν.Π, σχετικά με διαγωνισμό εκμίσθωσης Ξενοδοχείου του φορέα διαχείρισης Εθνικού πάρκου Δαδιάς.
961/15-3-2012
Απεστάλη το υπ΄αρ. 1175/24-3-2012 έγγραφο, με το οποίο ζητήθηκε η επανεξέταση  της αποφάσεως μηκατακύρωσης του αποτελέσματος του διεξαχθέντος διαγωνισμού.
4.
Η από 24-5-2012 αίτηση του Γραφείου Γεν. Τουρισμού του ΚΤΕΛ Ν. Ροδόπης.
1861/24-5-2012
Απεστάλη το υπ΄αρ. 1861/28-5-2012 έγγραφο  με συνημμένο το σχετικό έγγραφο  οδηγιών του Υπ. Εσωτερικών,  περί των οργάνων που είναι αρμόδιαγια την χορήγηση άδειας λειτουργίας παιδικών κατασκηνώσεων.
5.
Η από 13-6-2012 αίτηση του κ. Ν.Π, περί όρων λειτουργίας φαρμακείου.
1143/21-5-2012
Απεστάλη προς την αρμόδια Δ/νση  Υγείας της Περιφέρειας, το υπ΄αρ. 1925/30-5-2012 έγγραφο, με συνημμένη απόφαση του ΣτΕ η οποία διευκρινίζει αναλυτικά το ερευνώμενο ζήτημα.





α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
6.
Πολεοδομικό καθεστώς ακινήτων (πλην Κλήρων) σε αγροτικούς οικισμούς.
Οίκοθεν ενέργεια κατόπιν προφορικών ερωτήσεων Πληρεξουσίων δικηγόρων ενδιαφερομένων πολιτών.
Απεστάλη προς όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, το υπ΄αρ. 1611/4-5-2012 έγγραφο ανάλυσης του ισχύοντος  νομικού καθεστώτος, για άρτια  και ομοιόμορφη αντιμετώπιση των  αναφυόμενων ζητημάτων.
7.
Δημοσίευση διοικητικών πράξεων.
Οίκοθεν ενέργεια
Απεστάλη προς τα τμήματα Περιβάλλοντος  των Π.Ε., η υπ΄αρ. 1091/23-3-2012 έκθεση, σχετικά με τις νόμιμες υποχρεώσεις  δημοσίευσης των αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών μελετών και  συναφών όρων.
8.
Χορήγηση άδειας εγκατάστασης εκτροφείου σαλιγκαριών
Η από 20-3-2012 αίτηση του κ. Δ.Τ. κατοίκου Ν. Ξάνθης.
Απεστάλη προς την αρμόδια Δ/νση  Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής ή υπ΄αρ. 1025/2-4-2011 έκθεση, για την  ικανοποίηση του αιτήματος χορηγήσεως της άδειαςεγκατάστασης κοινοποιηθείσα και στον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη και Εκτελεστικό Γραμματέα.
9.
Λειτουργία μονάδας παραγωγής  για τυποποίηση μελιού του κ.Ε.Π., κατοίκου Κομοτηνής.
Το υπ΄αρ. 515/24-2-2012 έγγραφο του  Εκτελεστικού Γραμματέα.
Απεστάλη η υπ. Αρ. 912/29-3-2012, έκθεση προς την αρμοδία Δ/νση Ανάπτυξης ΠΕ Ροδόπης, με την οποία ζητήθηκε η επανεξέταση της επιβληθείσας κυρώσεως της προσωρινής διακοπής της μονάδος καθώς και του αιτήματος αλλαγής ονόματος της άδειας λειτουργίας.
Η Διοίκηση επανεξετάσασα το όλον ζήτημα προέβη σε ανάκληση της επιβληθείσης κυρώσεως.






α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
10.
Άσκηση Ειδικότητος Γενικής  Ιατρικής
Το υπ΄αρ.
1608/19-7-2012 έγγραφο της Δ/νσης Υγείας.
Απεστάλη η υπ. Αρ. 2623//23-7-2012, έκθεση προς την αρμόδια Δ/νση Υγείας προς διευκόλυνση εξέτασης υποβληθείσης ένστασης Ιατρικής Εταιρείας, κατά απόφασης Ιατρικού Συλλόγου, με την οποία απερρίφθη αίτημα – αναγγελίας έναρξης λειτουργίας ιδιωτικού φορέα παροχής, υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας.
11.
Επιστροφή παραβόλου υποβολής / ενστάσεως  κατά την διαδικασία / διαγωνισμού  ανάθεσης υπηρεσιών.
Η από 12-7-2012 αναφορά κ. Δ.Φ. κατοίκου Ροδόπης.
Απεστάλη στην Ενδιάμεση Διαχειριστική  Αρχή, το υπ΄αρ. 2442/16-7-2012 έγγραφο, με το οποίο ανελύθη το νομικό καθεστώς, βάση του οποίου ανακύπτει η υποχρέωση της Διοίκησης να επιστρέψει το  υποβληθέν υπ΄αυτού παράβολο, λόγω της αποδοχής της υποβληθείσης ενστάσεως του, κατά την διαδικασία διαγωνισμού ανάθεσης υπηρεσίας. 
12.
Σύνταξη τοπογρ. Διαγραμμάτων και επίβλεψης ανέγερσης οικιών παλιννοστούντων ομογενών.
Το από 18-7-2012 έγγραφο της Αντιπεριφέρ.
Ν. Δράμας.
Απεστάλη το υπ΄αρ. 2607/25-7-2012 έγγραφο, με το οποίο διευκρινίστηκε, με βάση ανάλυση του ισχύοντος νομοθετικού  πλαισίου, ότι η αρμοδιότητα σύνταξης των τοπογρ. Διαγραμμάτων και επίβλεψης της ανέγερσης, βάσει μελετών του ΥΠΕΧΩΔΕ, οικιών παλιννοστούντων ομογενών ανήκει στην αιρετή Περιφέρεια.







α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
13.
Συστέγαση Φαρμακείων.
Η από 23/7/2012 αναφορά του κ. Γ. Ζ. κατοίκου Δράμας.
Απεστάλη η υπ. Αρ. 2604/31-7-2012 έκθεση προς την Δ/νση Δημ. Υγείας Ν. Δράμας, με την οποία ανελύθη το Νομικό πλαίσιο που διέπει το επίδικο  ζήτημα της συστέγασης των φαρμακείων και ζητήθηκε, εν όψει και των εκδοθεισών δικαστικών αποφάσεων, η ικανοποίηση, από την Διοίκηση, του αιτήματος του ενδιαφερομένου, γεγονός που συνέβη.
14.
Αναγνωρίσεις οδών πόλεων και οικισμών, ως προϋφισταμένων του 1923.
Οίκοθεν ενέργεια, ένεκα της υποβολής πλήθους παραπόνων πολιτών.
Απεστάλη προς την Δ/νση Περιβάλλοντος  και Χωρ/κου Σχεδιασμού, το υπ΄αρ. 229/2-7-2012 έγγραφο, με το οποίο διευκρινίστηκε αναλυτικά το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, όπως ερμηνεύθηκε από το Νομολογία  του ΣτΕ, που διέπει το ζήτημα της  αναγνώρισης ως προϋφισταμένων του 1923, των οδών πόλεων, οικισμών κλπ.
15.
Άσκηση Επαγγέλματος σε αλλοδαπούς που ζήτησαν Πολιτικό άσυλο.
Το υπ΄αρ. 1964/5-7-2012 έγγραφο της  Δ/νσης Δημ. Υγείας.
Με την υπ΄αρ. 2463/12-7-2012 έκθεση προς την αρμόδια υπηρεσία ανελύθη το ισχύον νομικό καθεστώς που διέπει τα εργασιακά δικαιώματα των αιτησάντων άσυλο αλλοδαπών και επισημάνθηκε η δυνατότητα προσκόμισης, αντι του διαβατηρίου και της άδειας παραμονής, του δελτίου αιτήσαντος ασύλου αλλοδαπού.
16.
Εγγραφή στα Νομαρχιακάμητρώα Εργοληπτών.
Η από 6-6-2012 αίτηση του κ. Κ.Κ., κατοίκου Ν. Ξάνθης.
Κατόπιν του υπ΄αρ. 1996/14-6-2012 εγγράφου του Περιφ. Συμπαραστάτη προς την  αρμόδια Δ/νση Δημ. Έργων, η τελευταία  προέβη στην αιτηθείσα εγγραφή και  χορήγησε στον αιτήσαντα την σχετική βεβαίωση εγγραφής.

α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
17.
Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης.
Η από 24-5-2012 αίτηση του ΚΤΕΛ Ν.Έβρου.
Απεστάλη η υπ΄αρ. 2084/13-6-2012 έκθεση προς την αρμόδια Δ/νση Τεχνικών Έργων, με την οποία διευκρινήσθηκε το νομικό και τεχνικό πλαίσιο που διέπει την δημιουργία κόμβων κυκλοφοριακής σύνδεσης εγκαταστάσεων με το Εθνικό οδικό δίκτυο. Κατόπιν τούτου, η αρμόδια υπηρεσία, χορήγησε την έγκριση του προταθέντος κυκλοφοριακού κόμβου.
18
Διαγωνισμός ανάθεσης υπηρεσιών εμπειρογνώμονα.
Η από 23-7-2012 αναφορά της Ένωσης Εταιρειών  Φ.Π. και Μ.Π.
Απεστάλη η υπ΄αρ. 2790/6-8-2012 έκθεση προς το Περιφ.Ταμείο Ανάπτυξης, με στην οποία επισημάνθηκαν οι νομικοί λόγοι, βάσει των οποίων επεβάλετο να γίνουν εν μέρει δεκτοί οι προβαλόμενοι από την αναφέρουσα λόγοι ακυρώσεως. Το Περιφερειακό Ταμείο στην συνέχεια, συμμορφώθηκε προς τα προτεινόμενα υπό της ανωτέρω εκθέσεως.
19.
Καθορισμός αρμοδιότητος για την κήρυξη απολλοτριώσεων Εθνικού οδικού δικτύου.
Οίκοθεν ενέργεια
Απεστάλη προς τον Γεν. Γραμματέα  του Υπ. Εσωτερικών η υπ΄αρ. 727/1-3-2012 έκθεση του Περ. Συμπαραστάτη, με την  οποία επεσημάνθη, με βάση τις ερμηνευτικές προσεγγίσειςτης νομολογίας ως προς τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του οδικού δικτύου της Χώρας, ότι η αρμοδιότητα απολλοτρίωσης για την δημιουργία δικτύο,το οποίο δεν προβλεπεται από τα υφιστάμενα χωροταξικά σχέδια, θα πρέπει να ανήκει στην Κρατική Διοίηση.





α/α

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
20.
Παραχώρηση Δημοσίου Μεταλλείου.
Η από 1/8/2012 αναφορά του κ. Κ.Δ.
Με την υπ΄αρ. 2877/16-8-2012 Έκθεση, η  οποία απεστάλη προς την αρμόδια  υπηρεσία επισημάνθηκε η υποχρέωσή  της να ολοκληρώσει την διαδικασία παραχώρησης της αιτουμένης λατομικής έκτασης, με την αποστολή για δημοσίευση στο ΦΕΚ, της προηγηθείσας πράξεως του τ. Νομάρχη με την οποία προκηρύχθηκε υπό τελευταίου, η προτεινόμενη παραχώρηση.
21.
Επανεξέταση επιβληθέντος προστίμου, στην εταιρεία S…. ΑΒΕΕ, υπαχθείσα στον αναπτυξιακό νόμο 1262/82.
Η από 30-7-2012 αναφορά της εταιρεία
S…. ΑΒΕΕ.
Με την υπ΄αρ. 2696/21-8-2012 έκθεση, προς την Δ/νση Αναπτυξιακού Προγραμματισμου  της Περιφέρειας, επισημάνθηκαν  αναλυτικά οι νομικοί λόγοι οι οποίοι συνηγορούν για την ανάκληση της υπ΄αρ. ΙΕ/3512/9-7-2002 αποφάσεως του Γ. Γ. Της περιφέρειας, με την οποία επιβλήθηκαν χρηματικές κυρώσεις στην εν λόγω εταιρεία και την επανεξέταση της υπόθεσης.
22.
Λειτουργεία Λατομείων Κουφόβουνου  Ν. Έβρου.
Η από 6-8-2012 αίτηση της εταιρείας ..........
Απεστάλη η υπ΄αρ. 2838/12-9-2012 έκθεση, προς την Γεν. Δ/νση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, με την οποία ανελύθη το νομικό πλαίσιο για την χορήγηση της  αιτηθείσας άδειας λειτουργίας. Η Διοίκηση όμως ενέμεινε στην αρχική αρνητική θέση.
23.
Ιδιοκτησιακό καθεστώς παλαιού  αιγιαλού και εισφορά γης.
Το υπ΄αρ. ΔΠ –ΧΣ 4628/6-09-2012 έγγραφο  της Δ/νσης Περιβάλλοντος της  Περιφέρειας.
Συντάχθηκε και απεστάλη η υπ΄αρ. 3164/7-9-2012 έκθεση, με την οποία ανελύθη το νομικό καθεστώς που διέπει τον παλαιο αιγιαλό, περιοχής Περιγιαλίου Ν. Καβάλας και ο τρόπος υπολογισμού της ειφοράς γης κατά την κύρωση της σχετικής πράξεως εφαρμογής του οικείου πολεοδομικού σχεδίου.

α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
24.
Έλεγχος αποφάσεως Φαρμακευτικού  Συλλόγου.
Η από 20-8-2012 αναφορά του 
κ. Α.Τ.
Με την υποβληθείσα αναφορά  του, ο κ. Α.Τ., φαρμακοπειός του συλλόγου ……. εστράφη κατά της απόφασης του  εν λόγω Συλλόγου, περί αναστολής χορήγησης  επί πιστώσει φαρμάκων, καθότι δεν ελήφθη νομίμως και ζήτησε την, εντός των πλαισίων της εποπτικής της αρμοδιότητος, παρέμβαση της Περιφέρειας.
Συντάχθηκε και απεστάλη η 2958/22-8-2012 έκθεση, με της οποία οριοθετήθηκε το νομικό πλαίσιο της εποπτικής  αρμοδιότητος και παρεμβάσεως της Περιφέρειας.
25.
Αρμοδιότητα θεώρησης διαγραμμάτων και  μελετών λιμενικών έργων ΟΤΑ.
Το υπ΄αρ. 02/4691/6-9-2012 έγγραφο της  Δ/νσης Τεχ. Έργων ΠΕ Καβάλας.
Απεστάλη η υπ΄αρ. 3303/24/9/2012 έκθεση, με την οποία παρετέθη το ισχύον νομικό καθεστώς που διέπει τα θέματα αρμοδιότητος θεώρησης των συντασσόμενων από ΟΤΑ α΄βαθμού, μελετών λιμενικών έργων, βάσει του οποίου η σχετική αρμοδιότης μετεφέρθη πλέον στην Αιρετή Περιφέρεια.
26.
Λειτουργία Λαϊκής Αγοράς.
Η από 17-8-2012 αναφορά του κ. Α.Α., κατοίκου Κομοτηνής.
Απεστάλη προς την Δ/νση Ανάπτυξης  ΠΕ Ροδόπης η υπ΄αρ. 3141/6-9-2012 έκθεση, με την οποία ανελύθη το νομικό καθεστώς που διέπει την οργάνωση της Λαϊκής αγοράς και τον τρόπο  τοποθέτησης των πωλητών εν γένει  και ζητήθηκε η εφεξήςπλήρωση των κενούμενων θέσεων, μετά την τήρηση της νομίμου ανακατανομής του συνόλου των θέσεων πωλητών.





α/α 

Στοιχεία  Υπόθεσης
Αρ. Πρωτοκ.
Αναφοράς

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
27.
Παραχώρηση αγροτικού ακινήτου.
Η από 18-9-2012 αναφορά της κ.Ε.Σ. κατοίκου Ν.Καβάλας.
Απεστάλη προς την αρμόδια Δ/νση  Αγροτικής Οικομομίας και Κτηνιατρικής Ν.Καβάλας, η υπ΄αρ. 3652/5-10-2012 έκθεση, με την οποία διευκρινήσθηκε η  υποχρέωση της Υπηρεσίας να εξετάση  την εκκρεμούσα αίτηση της κ.Ε.Σ. για παραχώρηση αγροτικού ακινήτου, κατά τις διατάξεις του αρ. 6 Ν.666/77, ασχέτως της επελθούσης νομοθετικής μεταβολής, με τον Ν. 4061/2012.
28.
Άδεια μεταφοράς αγροτικών προϊόντων.
Η από 3-12-2012 αναφορά του κ. Α.Δ. κατοίκου Ν. Καβάλας.
Απεστάλη προς τον κ. Α.Δ. το υπ΄αρ. 4711/17-12-2012 έγγραφο με το οποίο διευκρινήσθηκε ότι για την επέκταση της άδειας μεταφοράς μελισσοκομικών προϊόντων, με σκοπό την μεταφορά και άλλων γεωργικών προϊόντων, απαιτείται η τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται από την Α2/29542/5347/9-8-91 Υ.Α.
29.
Επιβολή προστίμου για παράνομη χρήση πετρελαίου.
Η από 27-16-2012 αναφορά του κ. Ε. Χ#παναγιώτου
Απεστάλη η υπ΄αρ. 4687/12-12-2012 έκθεση, με την οποία διευκρινίσθηκε  ότι η επιβολή διοικητικού  προστίμου, μετά την παρέλευση 5-ετίας, από το χρόνο διαπίστωσης αρμοδίως της παράβασης, χωρίς να συντρέχει λόγος ανωτέρας βίας, δεν τυγχάνει νόμιμη διοικητική ενέργεια, κατ΄αρ. 2 Ν. 2690/99.
30.
Περί του υποχρέου πληρωμής δημοσιεύσεων.
Η από 26-9-2012 επιστολή του κ. Σ.Λ., κατοίκου Ν. Δράμας.
Απεστάλη το υπ΄αρ. 3704/11-10-2012 έγγραφο, προς τον αναφέροντα με το οποίο του κοινοποιήθηκε συνημμένα η υπ΄αρ. 204/2010 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ, με την οποία διευκρινίσθηκε ότι η υποχρέωση πληρωμής των εξόδων δημοσίευσης των διακηρύξεων ανάθεσης προμηθειών, εργασιών κλπ, ανήκει, με βάση τον Ν. 3801/2009, στους ανακηρυσσομένους αναδόχους.




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια