ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

Του Βασίλη Σπιτάλα

Σε σχέση με όσα λέγονται τον τελευταίο καιρό για την συγκοινωνία του νησιού μας, έχω να καταθέσω κάποιες ιδέες, κάποιες πληροφορίες και κάποια σχόλια.
1.      Ζήτησα και έλαβα από το αρμόδιο υπουργείο, την Σύμβαση του ΣΑΟΣ ΙΙ την οποία σας επισυνάπτω. Τόσο από την σύμβαση όσο και από τις εξηγήσεις που ζήτησα από τους αρμόδιους και τις απαντήσεις που έλαβα, η εταιρεία ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ Ν.Ε. δεν υποχρεούται σε πλοίο αντικατάστασης. (Δηλαδή όταν το SAOS II ακινητοποιείται λόγω βλάβης ή πάει για SERVISES, δεν υποχρεούται η εταιρεία να φέρει άλλο πλοίο δικό της ή νοικιασμένο).
2.      Κατά δήλωση του κ. Μανούση σε τηλεφωνική μας επικοινωνία «μετά την έλευση του νέου πλοίου, του  SAONISOS, το πρόβλημα αυτό θα λυθεί».
3.      Επειδή στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης ο κλάδος του τουρισμού φαίνεται όχι μόνο να αντέχει, αλλά και να βρίσκεται σε άνοδο, θα πρέπει η συγκοινωνία του νησιού μας, τώρα, με ακόμη μεγαλύτερη επιμονή, να αναβαθμιστεί άμεσα. Ο προσανατολισμός μας θα πρέπει να είναι, όχι μόνο μια εταιρία στο νησί, αλλά και άλλες εταιρίες και άλλες αυτοδιοικητικές  πρωτοβουλίες!
4.      Να ανοίξουν επιτέλους «οι πόρτες του νησιού μας» τόσο με την διεύρυνση και αναβάθμιση του λιμανιού της Καμαριώτισσας (με την επαναλειτουργία έστω και με εποχιακό τελωνείο), αλλά και με την παράλληλη λειτουργία των αλιευτικών καταφυγίων των Θέρμων και του Λακκώματος (έτοιμος φάκελος).
5.      Να δημιουργηθεί επιτέλους στο νησί μας ένα τοπικό διεκδικητικό κίνημα που να λύσει τα ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη όσο και με τον τουρισμό. Να σταματήσει επιτέλους το ξήλωμα των υπηρεσιών στο νησί, να γίνει η επάνδρωση του νοσοκομείου και του δασονομείου, να λυθούν ζητήματα εσωτερικής τουριστικής συγκοινωνίας, (π.χ. δεν πάει πούλμαν στην Άμμο και το ταξί από Καμαριώτισσα 20Εuro όταν η επισκεψιμότητα νέων στο νησί μας είναι εντυπωσιακά μεγάλη και γενικά όταν σήμερα ο κόσμος περνάει οικονομικά δύσκολες ώρες)!.
6.       Μεσομακροπρόθεσμα η ανάγκη για την κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη και τον τουρισμό στο νησί μας είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίος! Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης αλλά και των εμπλεκόμενων φορέων σ’ αυτήν την κατεύθυνση είναι αναντικατάστατος.
  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΣΑΟΣ
(Δικές μου πληροφορίες σε σημαντικό βαθμό διασταυρωμένες).
-          Το πλοίο θα ονομάζεται SAONISOS (παλιό όνομα του νησιού).
-          Πρόκειται για οχηματαγωγό, και είναι πέντε χρόνια παλιότερο του SAOS II.
-        Έχει ήδη δεξαμενιστεί και αυτόν τον καιρό “διαμορφώνεται” για την διεύρυνση του σαλονιού του κυρίως και τους χώρους των επιβατών.
-          Θα δέχεται 400 επιβάτες και 80 οχήματα,
-          Θα είναι έτοιμο για να ταξιδέψει το πιθανότερο μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου,
-          Θα παίξει ρόλο συμπληρωματικό και ρόλο αναπλήρωσης του SAOS II.
Στη  Φωτο το νέο πλοίο

Σπιτάλας Βασίλης
Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΑΟΣ
Συνέντευξη τύπου  του κ. Μανούση.
 Εφημ. ΓΝΩΜΗ, Kική Hπειρώτου Δευτέρα 23 Φεβρουάριος 2009.
Πακέτο προσφορών και υποσχέσεων από τον Φώτη Μανούση
«Μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, προσφορές για συγκεκριμένες κατηγορίες κατοίκων, δρομολόγηση δεύτερου πλοίου που θα είναι διαρκώς stand by, αλλά και ενός καταμαράν, περιλαμβάνονται στα μελλοντικά σχέδια της SAOS FERRIES, έτσι όπως τα ανακοίνωσε ο ιδιοκτήτης της Φώτης Μανούσης, λίγες μέρες πριν ανακοινω-θεί από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας το όνομα της εταιρείας που θα αναλάβει την γραμμή Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης».
Όπως μάλιστα τόνισε ο κ. Μανούσης στους δημοσιογράφους, «Θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας… όλα αυτά θα τα κάνουμε γιατί παίρνοντας κάποια ποσά επιδότησης, μπορούμε να τα κάνουμε. Θα θέλαμε να τα κάνουμε και πριν από ένα χρόνο και δύο χρόνια. Μη νομίζετε όμως ότι είναι εύκολο, όταν αντιμετωπίζει κανείς οικονομικά θέματα κι οικονομικά προβλήματα».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης  τύπου, ο κ. Μανούσης προέβη σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις σχετικά με οικονομικές διευκολύνσεις σε κατοίκους και επισκέπτες. 
Θα είμαστε παρόντες.
«Από τότε είχα δηλώσει ότι η εταιρεία μας ήταν, είναι και θα είναι παρούσα στη συγκοινωνία της Σαμοθράκης. Από τότε είχαμε δηλώσει ότι είτε η γραμμή είναι επιδοτούμενη είτε όχι, εμείς θα παραμείνουμε στο νησί».
Προτεραιότητα στη Σαμοθράκη.
Σύμφωνα με τον κ. Μανούση, «όταν το κράτος βοηθά μία γραμμή, βοηθά πρώτον τους κατοίκους, όχι την εταιρεία. Αυτός που βγαίνει σίγουρα κερδισμένος από την υπόθεση αυτή είναι ο κάτοικος της Σαμοθράκης. Έχουμε δηλώσει σε κύκλους του νησιού ότι εάν τελικά επιδοτούνταν η γραμμή και δίνονταν σε εμάς, μέρος των χρημάτων τα οποία θα εισπράτταμε, θα τα επιστρέφαμε με τη μορφή κάποιων παροχών προς το νησί».  Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μανούσης, «έχει παρθεί η απόφαση, ώστε η εταιρεία να ξανακατευθύνει τις δραστηριότητές της, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, από εκεί που ξεκίνησε. Οι δραστηριότητες της ΣΑΟΣ θα ξαναστοχεύσουν στο νησί της Σαμοθράκης».
Συνεργασίες;
« Έτσι λοιπόν, περιορίζοντας την δραστηριότητα και τον χρόνο που αφιερώναμε μέχρι τώρα για άλλες γραμμές, θα τον αφιερώσουμε σαν εταιρεία στην ίδια τη Σαμοθράκη και σε επενδύσεις που θα γίνουν επάνω στη Σαμοθράκη. Μπορεί σήμερα να συνεκμεταλλευτούμε και με άλλες εταιρείες τα πλοία μας, αύριο – μεθαύριο μπορεί να τα πουλήσουμε, και τα χρήματα που θα προκύψουν να τα επενδύσουμε στη Σαμοθράκη και στην ανάπτυξη της, τον τουρισμό και σε άλλους τομείς που θα κριθούν αξιόλογοι. Κι εγώ σαν άτομο πιστεύω πως θα εκπληρώσω το όνειρό μου, το οποίο δεν ήταν άλλο από το να εγκατασταθώ μόνιμα εδώ, στον Έβρο, στην Αλεξανδρούπολη, στη Σαμοθράκη κι από εδώ να κατευθύνω τις επιχειρήσεις της ΣΑΟΣ».
Δρομολόγηση καταμαράν 200 θέσεων.
 Όπως τόνισε, «είναι νέας τεχνολογίας, του 1999 και βρίσκεται στο τελικό στάδιο των επιθεωρήσεων από τους ναυπηγούς της εταιρείας. Αυτή την στιγμή είναι στα Κανάρια Νησιά και την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να επιθεωρηθεί εκ νέου από ναυπηγούς, ώστε να ελεγχθούν πάρα πολύ καλά οι μηχανές και να δρομολογηθεί η μεταφορά του στην περιοχή μας. Το καταμαράν αναπτύσσει ταχύτητα μέγιστη 35 μιλίων και υπηρεσιακή 32-22. Σε 50 λεπτά με υπηρεσιακή ταχύτητα θα φτάνει στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και σε 35-40 σε αυτό των Θέρμων, ικανοποιώντας έτσι ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων». 
Σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες κατοίκων και φορέων του νησιού για δημιουργία εταιρείας λαϊκής βάσης, η οποία σαν στόχο έχει την δρομολόγηση ενός πλοίου, αλλά και τις πληροφορίες για την πρόθεση επιχειρηματιών από την Ορεστιάδα να δρομο-λογήσουν καταμαράν, σημείωσε: 
«Θα είναι πολύ ευχάριστο να υπάρχουν όχι ένα, αλλά και δύο και τρία και τέσσερα πλοία. Αυτό θα μας δίνει τη δυνατότητα κάποιους μήνες του χειμώνα να σταματούμε, εφόσον θα ξέρουμε ότι υπάρχουν κι άλλα πλοία στην γραμμή, να μοιράζουμε τους δύσκολους μήνες του χειμώνα και το καλοκαίρι να δουλεύουμε πάλι όλοι μαζί. Προς Θεού, ζούμε σε καθεστώς ελεύθερης οικονομίας, πιστεύω πως η πορεία μου στο νησί πρέπει να έχει αποδείξει κάποια πράγματα. Δεν μπήκα στη ναυτιλία για άλλο λόγο, δεν θέλησα ξαφνικά να γίνω εφοπλιστής… Έγινα εφοπλιστής, σε εισαγωγικά, γιατί δεν μ’ αρέσει σαν τίτλος, για να βοηθήσω το νησί και τελικά εισέπραξα και γκρίνιες και ύβρεις και λοιδορίες αρκετές».

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Δυστυχως προλαβα καποια εποχη που κατεβαινε και στο Λαυριο καραβι απο τη Σαμοθρακη και λεω δυστυχως γιατι τωρα η μονη λυση ειναι η εθνικη οδος και ειναι ενα κουραστικο ταξιδι που δε μπορεις να το κανεις συχνα,οσο κι αν θες να πας στο νησι και ενω υπαρχει κοσμος που θελει να ερθει,δεν μπορει για ευνοητους λογους.το αεροπλανο δεν το αναφερω καθως χανονται πολλες ωρες στην αναμονη απο λιμανι σε αεροδρομιο και αντιθετα.Μακαρι να εχει το νησι δυνατη και σταθερη γραμμη ετσι ωστε,τουλαχιστον το καλοκαιρι να μπορει το δευτερο καραβι να ερχεται Λαυριο.Αυτη τη στιγμη το νησι ειναι ουσιαστικα αποκομενο απο τη νοτια Ελλαδα,τουριστικα σιγουρα.και να μην ξεχασω οτι καθως το καραβι εφευγε απο Λαυριο, καποια απο τα λιμανια που επιανε(οχι ολα στο ιδιο δρομολογιο) ηταν τα Ψαρρα,ο Αη Στρατης,το Σιγρι και η Λημνος.Σε μια χωρα με τοσα νησια ειναι κριμα να μην υπαρχουν δρομολογια και επολογες σε αυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου