Κολλημένος στο 2,1% ο πληθωρισμός στη Γερμανία


Δεν το γράφω για να "σκανιάσω" κάποιους συμπατριώτες μου στην Ελλάδα, αλλά για να καταλάβουν ότι όλα τα πράγματα έχουν τους κανόνες τους. Πριν από κάποια (αρκετά...) χρόνια που ήρθα στη Γερμανία δεν μπορούσα να καταλάβω με τίποτε αυτή τη γερμανική νοοτροπία, να θέλουν να τα "καλουπώνουν" όλα μέσα σε απαράβατους κανόνες. Που αγόραζαν δυο μήλα, γιατί δυο άτομα ήταν στο σπίτι, που αγόραζαν μια φέτα καρπούζι, γιατί τόσο θα μπορούσαν να καταναλώσουν, που έκαναν μία φορά το χρόνο διακοπές, γιατί τόσα μπορούσαν να πληρώσουν, που έβγαιναν και βγαίνουν στο εστιατόρια μια φορά στο κάθε τόσο, γιατί το φαγητό το θεωρούσαν ιεροτελεστία και τόσα θα μπορούσαν να διαθέσουν, να ..., να...., για να μην τα αραδιάζω όλα τώρα εδώ. Ύστερα από αρκετά χρόνια παραμονής εδώ  διαπιστώνω ότι μπορεί να έχουν και δίκιο για την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Την απόκτησα κι εγώ σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Δεν αγοράζω τρία κιλά μήλα, γιατί δεν
μπορώ να τα καταναλώσω και θα πρέπει να τα πετάξω. Ούτε ένα κιλό ψωμί, αφού δεν πρόκειται να το καταναλώσω και θα πάει χαμένο το περισσότερο. Δεν πάω με το αυτοκίνητο στο καφενείο ή στη λαϊκή της γειτονιάς μου, γιατί θα έχω πρόβλημα με τον εαυτό μου και τα νεύρα μου (θέση για παρκάρισμα, μεγάλη κατανάλωση βενζίνης, ρύπανση περιβάλλοντος και πολύ περισσότερο δεν κάνω κάτι θετικό για την υγεία μου). Με αυτά και αυτά δεν έχω την αίσθηση ότι μου λείπει κάτι που δε θα μπορούσα να το αποκτήσω. Οι απαιτήσεις μου είναι "καλουπωμένες" στο εισόδημά μου και στις προσφορές της αγοράς. Αν και βρισμκόμαστε σε πολύ δύσκολα οικονομικά χρόνια, η κατανάλωση στη γερμανική αγορά... τραβάει την ανηφόρα. Οι τιμές συμπιέζονται ... κανονικά. Χτες που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, είδαμε ότι ο πληθωρισμός το Μάρτη είναι σταθερός στο 2, 1 (παλιότερα είχαμε χαμηλότερο)  και δεν αναμένεται αύξηση. Οι αυξήσεις του έγιναν τους προηγούμενους μήνες. Τώρα σταθεροποιήθηκε εκεί στο 2.1%. Αισιόδοξο μήνυμα τώρα που θα ανοίξουν κι άλλες θέσεις εργασίας.
 Ο πληθωρισμός τροφοδοτήθηκε από τις κοινωνικές εκρήξεις στη Μ. Ανατολή και την Β. Αφρική, οι οποίες σε συνδυασμό με την ισχυρότερη παγκόσμια ζήτηση για βασικά εμπορεύματα γενικά, ώθησε ανοδικά το κόστος της ενέργειας και των τροφίμων. Για παράδειγμα τα καύσιμα είχαν ουσιαστική άνοδο κι έφτασε η βενζίνη στο 1.53 και βάλε. Μακάρι να φτάσουμε να δούμε τέτοια νούμερα και στην Ελλάδα, που μου στέλνει εμένα το γιαούρτι και το τρώω εδώ στη Φραγκφούρτη ένα ευρώ φτηνότερα από ό,τι το πλήρωσα το καλοκαίρι στην Ελλάδα (μισό κιλό κεσές στραγγιστό ΤΟΤΑΛ). Οι έμποροι στην Ελλάδα δε λογαριάζουν καθόλου τον καταναλωτή ή οι έλληνες καταναλωτές δεν μπορούν να τιμωρήσουν τους μονοπωλιακούς εμπόρους.
Από KAPISTRI 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια