Τι γίνεται με το..... ασθενοφόρο του Τυχερού;

Αντιγράφουμε από την έκθεση της Διεύθυνσης τελωνείων για τα τέρατα και σημεία που συνέβαιναν την εποχή του Δημούτση... Ακούει κανενας εισαγγελέας; Ή κωφεύει ακόμη και ο κος Πουλιλιός...
Προ μηνός σ'επίσκεψη μου σε συνεργείο αυτοκινήτων της Αλεξανδρούπολης για συντήρηση του αυτοκινήτου μου .είδα παρκαρισμένο ένα ασθενοφόρο αυτοκίνητο με την εξωτερική ένδειξη "ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΔΗΜΟΥ ΤΥΧΕΡΟΥ"χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας.Επειδή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε απασχολήσει επί μακρόν το Τελωνείο Αλεξανδρούπολης κατα τα έτη 2006 και 2007 όταν υπηρετούσα εκεί.Ρώτησα τον υπεύθυνο του συνεργείου για ποιο λόγο βρισκόταν εκεί και χωρίς πινακίδες,μου απάντησε "Το ασθενοφόρο είναι του Δήμου Τυχερού,ήταν ακινητοποιημένο για πολλα χρόνια και τώρα παραχωρήθηκε από τον Δήμο στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.Επειδή
τώρα θα ταξινομηθεί και θα κυκλοφορήσει το φέρανε για συντήρηση""
Μετά από αυτό ερεύνησα την υπόθεση και διαπίστωσα τα παρακάτω:

1)Το αυτοκίνητο αυτό είχε αγοραστεί από τον Δήμο Τυχερού από έμπορο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εδρεύει στην Ελευσίνα στις 27-01-2006 και ήταν μεταχειρισμένο Γερμανίας,όπου κυκλοφορούσε από τις 05-04-2000.
2)Είχε αγοραστεί αντί του ποσού των 38.146.50 ευρώ.Στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται το τέλος ταξινόμησης και ο Φ.Π.Α.
3)Το αυτοκίνητο προσκομίστηκε στο τελωνείο Αλεξανδρούπολης στις 13-01-2006 και το τιμολόγιο εκδόθηκε στις 27-01-2006.Επειδή δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις απαλλαγής του από το τέλος ταξινόμησης και έπρεπε να καταβάλει λόγω κυβισμού και παλαιότητας σύμφωνα με τους συντελεστές που ίσχυαν τότε 54.738.87 ευρώ όπως όπως προκύπτει από τη ΔΕΦΚ 118/13-01-2006 που κατατέθηκε στο τελωνείο.
4)Λόγω της υψηλής επιβάρυνσης με τέλος ταξινόμησης (54.738.87 ευρώ) υπέβαλε ο δήμος Τυχερού αίτημα στο Υπουργείο Οικονομικών να απαλαγεί της καταβολής λόγω του κοινωνικού σκοπού που θα εεξηπηρετούσε το ασθενοφόρο μια και Δήμος τυχερού είχε (7) Δημοτικά Διαμερίσματα,είχε μεγάλη έκταση και έπρεπε ν καλύψει ανάγκες από πολλούς υπερήλικες και ασθενείς που είχε ο Δήμος .Για τον λόγο αυτό με την Δ1546/154/Α0018/10-10-2007 ο τότε υφυπουργός Οικονομικών κος Μπέζας Αντώνης απάλλαξε τον Δήμο της καταβολής τέλους ταξινόμησης λόγω του Κοινωνικού σκοπού της κτήσης ασθενοφόρου από τον Δήμο Τυχερού.Έτσι με την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης τελωνίσθηκε,εκδόθηκε πιστοποιητικό ταξινόμησης και παραδόθηκε στον Δήμο Τυχερού στις 19-10-2007.
5) Από τα συννημένα δικαιολογητικά στην ΔΕΦΚ 118/13-01-2006 προκύπτει σύμφωνα με την υπηρεσία αξιών της Διεύθυνσης Τελωνείων Θεσσαλονίκης ότι το κόστος μόνο του αυτοκινήτου όταν παρήχθη το έτος 2000 από το εργοστάσιο της vw ανερχόταν σε 38.729DM =19.801,823 ευρώ όσο για τον ιατρικό εξοπλισμό δεν γνωρίζουμε την αξία.Λόγω της παλαιότητας του αυτοκινήτου σύμφωνα με τους πίνακες του Υπουργείου Οικονομικών έγινε έκπτωση της αξίας κατά 40% δηλαδή 19.801,823Χ40%=7.920,729 ευρώ δηλαδή η αξία του αυτοκινήτου υπολογίζεται σε 19.801,823-7.920,729=11.881,094 ευρώ.Την σχετική απομείωση βέβαια έχει και ο ιατρικός εξοπλισμός.
6)Η Νομαρχία Έβρου μέσα στο 2010 αγόρασε δύο καινούρια ασθενοφόρα με τον απαραίτητο εξοπλισμό (όπως ορίζεται από το ΕΚΑΒ) ιατρικό εξοπλισμό του ιδίου εργοστασίου κατασκευής δηλαδή vw βενζινοκίνητα αντι του ποσού 37.689,07 ευρω και 36.577,24 ευρώ πλέον ΦΠΑ από τα τιμολόγια της πωλήτριας εταιρίας Λάζαρος Τερζενίδης και ΣΙΑ ΟΕ με αριθμούς 979/01-2-10 και 983/09-12-10 προκύπτει ότι η αξία κάθε αυτοκινήτου ήταν 17.935,38 ευρώ και 19.777,24 ευρώ και το υπόλοιπο μέχρι την διασκευή αφορούσε τον ιατρικό τους εξοπλισμό.
7) Εδώ πρέπει να αναφερθώ ότι το ασθενοφόρο που αγοράστηκε από τον Δήμο Τυχερού έχει τις ίδιες περίπου εξωτερικές διαστάσεις με αυτά που αγοράστηκαν από την Νομαρχία με τη διαφορά ότι ήταν μεταχειρισμένο επι 5,5 έτη,ήταν πετρελαιοκίνητο με κυβισμό 2461 κ.εκ ενώ της Νομαρχίας Έβρου ήταν καινούρια,βενζινοκίνητα των 2000 κ.εκ.Από εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Αλεξανδρούπολης πληροφορήθηκα ότι το αυτοκίνητο είναι μεταχειρισμένο πλέον της πενταετίας τότε η διαφορά δεν είναι παραπάνω από 1.000 ευρώ ακριβότερο το πετρελαιοκίνητο και το συγκεκριμένο μοντέλο σαν αυτοκίνητο το 2006 δεν θα κόστιζε σε καμιά περίπτωση πάνω από 10.000 ευρώ,όσο δηλαδή περίπου και ο υπολογισμός της αξίας του βάση της τιμής του από την Υπηρεσία Αξιών.
8) Συγκρίνοντας δε τον εξοπλισμό των ασθενοφόρων,σχετικά οι συν/νες προσφορές προς την Νομαρχία της εταιρίας Λαζ. Τερζενίδης &Σια Ο.Ε και της καταγραφής από το Νοσοκομείο του εξοπλισμού του υπο συζήτηση ασθενοφόρου είναι πέρα από κάθε σύγκριση υπολειπόμενο κατά πολύ από τον εξοπλισμό των δύο καινούριων ασθενοφόρων.
9) Επι πλέον για τον εξοπλισμό του ασθενοφόρου ο πωλητής εξέδωσε ένα τιμολόγιο ύψους 14.160,00 ευρώ .Δηλαδή το συνολικό κόστος του ασθενοφόρου του Δήμου Τυχερού ήταν το 2006 38.148,50+14.160=52.308,50 ευρώ,ποσό κατά την άποψη μου υπερβολικά υψηλό συγκρινόμενο και με τα καινούρια ασθενοφόρα που προμηθεύτηκε η Νομαρχία.
Απο τα παραπάνω προκύπτουν τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα:

1) Ποια η σκοπιμότητα της αγοράς αυτής από τον Δήμο Τυχερού,όταν μετά από τόσα και τόσα το ασθενοφόρο από τις 19-10-07 που εκδόθηκε το πιστοποιητικό ταξινόμησης από το τελωνείο μέχρι σήμερα δεν ταξινομήθηκε,ούτε κυκλοφόρησε;
2) Πως έγινε η προμήθεια του αυτ/του συνολικής αξίας 52.308,50 ευρώ όταν το 2006 σύμφωνα με το αρ. 83 παρ.1 του Ν 2362/95 το ύψος της δαπάνης για απευθείας ανάθεση ήταν 40.000 ευρώ .Επιπλέον,με ποιες προδιαγραφές;
3) Πως προχώρησε στην προμήθεια του ο Δήμος Τυχερού αφού φαίνεται να μην γνώριζε τι επιβαρύνσεις θα είχε το αυτ/το προκειμένου να τελωνιστεί,αφού ήταν αλλοδαπό;
4) Έγινε έρευνα αγοράς και τι απέδωσε;ώστε να στραφεί ο Δήμος στην αγορά αλλοδοαπού μεταχειρισμένου;
Πέρα από τα παραπάνω έχω την πληροφόρηση ότι ο Δήμος Τυχερού το 2008 αγόρασε ένα πλαίσιο φορτηγό από την εταιρία ΞΕΝΟΣ ΑΕ που εδρεύει στην Θεσ/νικη αντι 78.000 ευρώ και παράλληλα δόθηκε και το πιστοποιητικό τελωνισμού του.Στη συνέχεια το πλαίσιο παραδόθηκε στην ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΑΕ προκειμένου να γίνει υπερκατασκευή για την μετατροπή του σε απορριμματοφόρο .Συνολικό κόστος πλαίσιο και υπερκατασκευή περίπου 148.000 ευρώ.Μέχρι σήμερα και αυτό το αυτοκίνητο δεν ταξινομήθηκε,ούτε κυκλοφόρησε μια και οφείλει 5% επι του κόστους υπερκατασκευής ως τέλος ταξινόμησης.Δηλαδή πάλι αγορά για την αγορά,χωρίς χρήση του αγορασμένου αυτοκινήτου και πάλι αγορά με προβλήματα από το τελωνείο,υπερκατασκευή κ.λ.π όταν είχε την προηγούμενη δυσάρεστη εμπειρία του ασθενοφόρου και δεν έκανε την αγορά έτοιμου αυτοκινήτου (με το κλειδί στο χέρι)
Όλα τα παραπάνω τα θέτουμε υπόψη σας για να διατάξετε αν κρίνετε σκόπιμο,παραπέρα διερεύνηση της υπόθεσης μια και φαίνεται από τα προεκτεθέντα,είτε κακοδιαχείριση στο Δήμο Τυχερού,είτε οι αγορές έγιναν για σκοπό διαφορετικό από την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Δήμου Τυχερού.Βέβαια,σήμερα ο Δήμος Τυχερού δεν υφίσταται μια και έχει συμπεριληφθεί στον Καλλικρατικό Δήμο Σουφλιου
Σας αποστέλλω συν/να τα σχετικά δικαιολογιτικά που συγκέντρωσα

Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. Ο υφυπουργός εσωτερικών ο κύριος Ντόλιος τι λέει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό που το έβαλαν κορδέλα και με οδηγό ντυμένο Αη Βασίλη το περιέφεραν την πρωτοχρονιά;
    Αυτό το ασθενοφόρο είναι; που ΄πήγε δώρο στο Τυχερό ο Αη Βασίλης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου