«Μαγικές» επιδράσεις στα οικονομικά στοιχεία του ΟΤΕ έχει η απόκτηση της Γερμανός με το αστρονομικό τίμημα του 1,5 δισ. ευρώ: μόνο η αναπόσβεστη αξία της επωνυμίας της εμπορικής αλυσίδας εξακολουθεί να αποτιμάται στα βιβλία του ΟΤΕ με το μυθικό ποσό των 345,5 εκατ. ευρώ!
Ο αναγνώστης των οικονομικών καταστάσεων της Γερμανός δεν μπορεί παρά να… υποκλιθεί στη μαγεία των «στρατοσφαιρικών» αποτιμήσεων, διαβάζοντας τη σημείωση 7 των καταστάσεων, που αποκαλύπτει σε κάθε αμαθή, ο οποίος δυσκολεύεται να συλλάβει την πραγματική αξία του
εμπορικού δικτύου που δημιούργησε ο Πάνος Γερμανός, ένα θαυμαστό «χρυσωρυχείο», κρυμμένο στα βιβλία του Οργανισμού:
εμπορικού δικτύου που δημιούργησε ο Πάνος Γερμανός, ένα θαυμαστό «χρυσωρυχείο», κρυμμένο στα βιβλία του Οργανισμού:
Από τη σημείωση 7, λοιπόν, όπου αναλύεται η άυλη αξία περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού, η οποία παρά την ύφεση, την καθίζηση των πωλήσεων του ομίλου, τις περικοπές και τις απολύσεις φαίνεται πως παραμένει με «μαγικό» τρόπο αναλοίωτη, σαν γυαλιστερή ράβδος χρυσού, ο έκθαμβος μικρομέτοχος του ΟΤΕ πληροφορείται τα εξής:
n Τα λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνουν κυρίως τα αναγνωρισθέντα περιουσιακά στοιχεία κατά την απόκτηση της εταιρείας Γερμανός το 2006. Δηλαδή, το παγκοσμίως περιζήτητο brand name «Γερμανός», τις συμβάσεις franchise του δικτύου (που ίσως ούτε οι ίδιοι οι franchisees έχουν αντιληφθεί την αμύθητη αξία τους), το πελατολόγιο και το λογισμικό της Γερμανός.
n Η αξία κτήσης αυτού του «χρυσωρυχείου» για τον ΟΤΕ –που αποτελεί ένα μέρος του συνολικού τιμήματος που καταβλήθηκε για την εξαγορά- φθάνει τα 682,5 εκατ. ευρώ. Ο Οργανισμός έχει αποδεχθεί λογιστικά ένα μέρος της απαξίωσης αυτής της θαυμαστής, «άυλης» περιουσίας, αλλά ακόμη και στο πιο… βαθύ σκοτάδι της ελληνικής ύφεσης, στις 31/12/2010, θεωρούσε ότι ο «αέρας» της Γερμανός άξιζε 455,5 εκατ. ευρώ!
n Όπως σημειώνει ο Οργανισμός στις οικονομικές του καταστάσεις, μόνο η εμπορική επωνυμία της αλυσίδας είχε στις 31/12/2010 αναπόσβεστη αξία 345,5 εκατ. ευρώ! Φυσικά, όλοι έχουν αντιληφθεί τις ουρές υποψηφίων αγοραστών, που θα πλήρωναν 345,5 εκατ. ευρώ για αυτό το παγκοσμίου κύρους brand name, το οποίο δυστυχώς γι’ αυτούς έχει κλειδωθεί για πάντα στο θησαυροφυλάκιο του ΟΤΕ.
n Πάντως, ακόμη και με αυτά τα στοιχεία, από τον «αέρα» της Γερμανός ο ΟΤΕ εμφανίζεται να έχει αποδεχθεί μια ζημιά 227 εκατ. ευρώ από το χρόνο της εξαγοράς μέχρι το τέλος του 2010. Αυτά τα στοιχεία προφανώς συνεκτίμησαν και οι καλοί ορκωτοί ελεγκτές-πραγματογνώμονες της Δικαιοσύνης, που αποφάνθηκαν ότι το τίμημα της εξαγοράς ήταν απολύτως εύλογο, ότι ο ΟΤΕ δεν ζημιώθηκε και έστειλαν με την έκθεσή τους στο «χρονοντούλαπο» της Δικαιοσύνης την ποινική έρευνα για την εξαγορά.
Αν αυτή είναι η αξία του «αέρα» της Γερμανός, έχει ίσως ενδιαφέρον να αντιπαραβάλει κανείς ορισμένα στοιχεία από το δημοσιευμένο ισολογισμό 2009 της καλής εμπορικής εταιρείας, για να γίνει αντιληπτό πόσο δικαιολογημένος είναι ο… λογιστικός «αέρας στα πανιά» του ΟΤΕ:
- Το παγκοσμίου κύρους brand name των 345,5 εκατ. ευρώ, με τις «χρυσές» συμβάσεις franchising και το απέραντο πελατολόγιο κατέγραψε πωλήσεις αξίας 677,6 εκατ. ευρώ το 2009, με μια μείωση μόλις 88 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 2008 –θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τα αντίστοιχα στοιχεία για το «μαύρο» 2010.
- Το παγκοσμίου κύρους brand name των 345,5 εκατ. ευρώ ξεπερνά σε συντριπτικό βαθμό τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας που το χρησιμοποιεί, τα οποία δεν ξεπερνούσαν στο τέλος του 2009 τα 308 εκατ. ευρώ. Αυτό δεν έχει σημασία, βέβαια, αφού η Γερμανός έχει υπερβεί προ πολλού τα… γήινα όρια και αποτελεί μια θαυμαστή άυλη αξία στο υπερπέραν!
Ίσως έχει μια αξία να σημειωθεί, ότι ο ορκωτός ελεγκτής υπογράφει με επιφύλαξη τις οικονομικές καταστάσεις της Γερμανός για το 2010, που προσυπογράφονται από τον τότε πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Γερμανός και σήμερα απόλυτο άρχοντα του ΟΤΕ, κ. Μ. Τσαμάζ. Ευτυχώς, όμως, ο κ. Τσαμάζ δέχεται χωρίς την παραμικρή επιφύλαξη, ότι η Γερμανός έχει σήμερα την αξία που αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου ΟΤΕ. Θα ήταν κρίμα, άλλωστε, μια πραγματικά «χρυσή» εξαγορά να έχανε ξαφνικά τον… αέρα της!
το είδα εδώ: www.sofokleous10.gr, http://e-parembasis.blogspot.com/2011/03/3455.html
1 Σχόλια
Η αγορά της αλυσίδας Γερμανός από τον ΟΤΕ βρωμούσε από την αρχή. Αποτέλεσμα ήταν να δοθούν ένα κάρο λεφτά εκεί αντί ο οργανισμός να επενδύσει σε υποδομές και επεκτάσεις του δικτύου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου