Ερώτηση βουλευτών Σύριζα προς τον υπουργό παιδείας για βραβεύσεις μαθητών

Δευτέρα, 25 Ιουλίου 20160 σχόλια

«Θεσμοθέτηση πλαισίου επιβραβεύσεων μαθητών και ομάδων μαθητών, που διακρίνονται σε καινοτόμες δράσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων».
Το Γυμνάσιο Αλωνίων Πιερίας, ένα δημόσιο σχολείο της Περιφέρειας, στο οποίο φοιτούν μαθητές και μαθήτριες από τα γειτονικά χωριά Αλώνια, Κίτρος, Σφενδάμη, Παλαιόστανη του Δήμου Πύδνας – Κολινδρού Πιερίας, κατέκτησε, στις 24 Ιουνίου 2016, το πρώτο πανελλαδικό βραβείο στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση 2016». Το πρόγραμμα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ) «Εικονική Επιχείρηση 2016» αποτελεί το πιο σημαντικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το Γυμνάσιο Αλωνίων συμμετείχε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα με την εικονική επιχείρηση «Smileybin», η οποία προωθεί την έννοια της ανταποδοτικής ανακύκλωσης. Πρόκειται για έναν κάδο ανακύκλωσης με σύστημα επιβράβευσης για τους χρήστες. Μάλιστα, προκρίθηκε στον τελικό μαζί με εννέα (9) ακόμη σχολεία, όλα τα υπόλοιπα Λύκεια, από τα οποία τα επτά (7) είναι Αθηνών (Κολλέγιο Αθηνών, Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, Λεόντειο Λύκειο, το Pierce Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος κ.ά.) και τρία (3) από την περιφέρεια (Γυμνάσιο Αλωνίων Πιερίας, Λύκειο Κονταριώτισσας επίσης Πιερίας, ιδιωτικό σχολείο Καλαμάτας). Το σχολείο θα εκπροσωπήσει πλέον τη χώρα μας στον σχετικό Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό που θα γίνει στις 25-28 Ιουλίου 2016 στην Λουκέρνη της Ελβετίας.    


Η κατάκτηση του βραβείου από τους μαθητές και τις μαθήτριες, που στηρίζονται από εκπαιδευτικούς και από εθελοντές συμβούλους, βασίσθηκε στο ομαδικό πνεύμα, στην έντονη διάθεση για διάκριση, στην ανακάλυψη δεξιοτήτων και στη δημιουργική προσπάθεια – σημαντικά στοιχεία, ικανά για να υπερνικήσουν τις οικονομικές και τις τεχνικές δυσκολίες, που αντιμετώπισαν. Η κατάκτηση του βραβείου είναι σημαντική και για έναν ακόμη λόγο: δείχνει το δρόμο για μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση στην κατεύθυνση των μεγάλων αλλαγών της εποχής, που περιγράφονται ευσύνοπτα με τους όρους κοινωνία της γνώσης και ψηφιακή εποχή. Δείχνει το δρόμο για ένα σχολείο που δεν περιορίζεται στα όρια της διδακτικής ύλης και του αναλυτικού προγράμματος, αλλά επιλέγει να είναι ανοικτό στις προκλήσεις της εποχής και στην κοινωνία.


Με αφορμή τη διάκριση των μαθητών και των μαθητριών του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας, που μας εκπροσωπεί και στην Ευρώπη, θεωρούμε αναγκαίο να εξετασθεί το ενδεχόμενο  θεσμοθέτησης ενός πλαισίου παροχών (κατ’ αντιστοιχία με τις προβλεπόμενες παροχές σε διακρινόμενους αθλητές, που ορίζονται στο άρθρο 34 του ν. 2725/99 και ισχύει όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 38 του ν. 4115/2013) και σε μαθητές ή ομάδες μαθητών, που διακρίνονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία προωθούν τομείς όπως η έρευνα και η καινοτομία και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.  Εξυπακούεται ότι οι επί μέρους εξειδικεύσεις των ευεργετημάτων και των διευκολύνσεων, καθώς και ο ορισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης και εργασίας των αρμόδιων υπηρεσιών και οργάνων του Υπουργείου.


Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο παροχών {ν. 2725/99 (άρθρο 34) και ν. 4115/13 (άρθρο 38)}, σε αθλητές που σημειώνουν εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις σε ατομικά ή ομαδικά αθλήματα και ειδικότερα σε πανελλήνιους μαθητικούς-σχολικούς αγώνες, χορηγούνται ευεργετήματα και διευκολύνσεις, όπως π.χ. μοριοδότηση κατά την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κατ’ αντιστοιχία με τους αθλητές, μπορεί και πρέπει να διαμορφωθεί ένα παραπλήσιο πλαίσιο επιβραβεύσεων για μαθητές και μαθήτριες, που διακρίνονται και σε άλλους τομείς, όπως η καινοτομία. Το πλαίσιο αυτό αναμφισβήτητα θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα που προάγουν την κριτική σκέψη, το ομαδικό πνεύμα, τη γνώση για την τεχνολογία και άλλες δεξιότητες.


Έχοντας την πεποίθηση ότι η ενθάρρυνση των μαθητών να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους προγράμματα μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στη βελτίωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος, που πρέπει να επιτελεί και το ρόλο του ρυμουλκού μιας κοινωνίας από την κρίση προς τους μεγάλους ορίζοντες των ιστορικών αλλαγών, όπως έχει αποτυπωθεί ως ζητούμενο και στο πόρισμα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία,


Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:


  • Προτίθεται να εξετάσει, κατά τα παραπάνω, την περίπτωση θεσμοθέτησης ενός πλαισίου επιβράβευσης μαθητών ή ομάδων μαθητών, που διακρίνονται σε επιλεγμένα από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου εκπαιδευτικά προγράμματα προωθητικά, μεταξύ άλλων, της έρευνας και της καινοτομίας;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Τζαμακλής Χαρίλαος


Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)


Ακριώτης Γιώργος


Αντωνίου Χρήστος
Βάκη Φωτεινή


Γεννιά Γεωργία
Γιαννακίδης Ευστάθιος (Στάθης)


Δημαράς Γεώργιος


Ζεϊμπέκ Χουσεϊν


Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα)


Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)


Καστόρης Αστέριος


Κατσαβριά - Σιωροπούλου Χρυσούλα


Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)


Λιβανίου Ζωή


Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος


Μηταφίδης Τριαντάφυλλος


Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μορφίδης Κωνσταντίνος


Μουμουλίδης Θεμιστοκλής (Θέμης)


Μπαλαούρας Γεράσιμος  (Μάκης)


Μπαξεβανάκης Δημήτριος


Μπάρκας Κωνσταντίνος


Ντζιμάνης Γεώργιος


Ουρσουζίδης Γεώργιος


Πάλλης Γεώργιος


Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)


Παπαδόπουλος Νικόλαος


Παυλίδης Κωνσταντίνος


Ρίζος Δημήτριος


Σεβαστάκης Δημήτριος


Σιμορέλης Χρήστος


Σπαρτινός Κωνσταντίνος


Στέφος Ιωάννης


Συρίγος Αντώνιος

Τζούφη Μερόπη


Τσόγκας Γεώργιος


Ψυχογιός Κωνσταντίνος

Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. gkatzios news - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger