Δημοσίευμα με το οποίο οι Έλληνες εφοπλιστές παρουσιάζονται συνολικά ως λαθρέμποροι πετρελαίου των τζιχαντιστών στη Μεσόγειο φιλοξενεί η τουρκική εφημερίδα zaman στην ιστοσελίδα της, σε ανάλυση για τα λιμάνια της Τουρκίας που δένουν τα τάνκερ του παράνομου εμπορίου αργού πετρελαίου και τα δρομολόγια που ακολουθούν.
Σύμφωνα με το άρθρο, ελληνόκτητα τάνκερ φέρονται να μεταφέρουν το παράνομο πετρέλαιο του βόρειου Ιράκ από την Τουρκία στο Ισραήλ – μάλιστα ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015, φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια.
Τα περισσότερα δρομολόγια, από το τουρκικό λιμάνι του Τσεϊχάν στο λιμάνι της πόλης Ασντόντ του Ισραήλ, τα έχει κάνει το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο «United Emblem» έχει εκτελέσει τα περισσότερα δρομολόγια, αναφέρει η ιστοσελίδα της Zaman.
Εκτός όμως από το συγκεκριμένο, σύμφωνα με την 15μελή λίστα που δημοσιεύει η τουρκική εφημερίδα, λαθρεμπόριο πετρελαίου από την Τουρκία προς το Ισραήλ κάνουν άλλα 5 ελληνικά τάνκερ «United Dynamic», «Delta Sailor», «United Grace» και «United Carrier», καθώς και τα ελληνικής ιδιοκτησίας αλλά με ξένη σημαία -κυρίως Μάλτας- «Kamari», «Angelica An» κ.ά.
Τα πλοία που εμφανίζονται στο δημοσίευμα είναι ιδιοκτησίας της εταιρείας Marine Management Services, η οποία φέρεται να ανήκει στον γνωστό εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο.
Στο σινάφι των Ελλήνων εφοπλιστών αποκαλείται «γίγας» τόσο για την επιτυχημένη δράση του στο χώρο, όσο και για την αποφασιστικότητα που τον διακρίνει στις κατά καιρούς παράτολμες αποστολές που αναλαμβάνει. Με την τελευταία τέτοια όμως ίσως το… παράκανε λιγάκι.
Ο 77χρονος Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος είναι ο άνθρωπος που κατηγορείται από τον τουρκικό Τύπο ότι μεταφέρει λαθραία πετρέλαιο τζιχαντιστών στη Μεσόγειο [Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ], ενώ βρίσκεται και στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών, καθώς κατασχέθηκε δεξαμενόπλοιό του στο Τέξας λόγω μεταφοράς κουρδικού αργού πετρελαίου χωρίς τη συγκατάθεση της Βαγδάτης.
Ποιος είναι όμως ο Ελληνας πλοιοκτήτης με το έντονο φιλανθρωπικό έργο που φέρεται να πηγαίνει κόντρα στις διεθνείς συνθήκες και τα αμερικανικά συμφέροντα; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της κυριακάτικης «Espresso» στους καλά γνωρίζοντες μόνο έκπληξη δεν προκαλεί το ρισκαδόρικο εγχείρημα του, καθώς ο βίος και η πολιτεία του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου κάθε άλλο παρά προϊόντα συμβατικής φιλοσοφίας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα ο επιτυχημένος – πλην αμφιλεγόμενος για κάποιους - εφοπλιστής έχει υψωμένη την ελληνική σημαία στα εννέα από τα δεκατέσσερα πλοία του στόλου του και αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία ότι είναι πρόθυμος να βοηθήσει τη χώρα του. Με ένα όμως από τα άλλα πέντε πλοία του, με σημαία των Νήσων Μάρσαλ, φαίνεται ότι ήθελε να βοηθήσει και τους Κούρδους να παρακάμψουν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Ιράκ, που εισπράττει - σύμφωνα με το σύνταγμα της χώρας - σχεδόν το 90% των εσόδων από την πώληση του κουρδικού πετρελαίου. Μια ιρακινή κυβέρνηση που, όμως, παραπαίει οψίμως υπό την πίεση των τζιχαντιστών, οι οποίοι ανακήρυξαν δικό τους χαλιφάτο στα βόρεια του Ιράκ.
Το παράτολμο σχέδιο
Την ίδια ώρα το Κουρδιστάν δείχνει να είναι ο πιο σταθερός πόλος στην περιοχή, υπό την προστασία και των Αμερικανών αλλά και του στρατού του, που παραμένει ο πλέον αξιόμαχος στην περιφέρεια μετά τον τουρκικό. Πηγές της Ακτής Μιαούλη αναφέρουν ότι με αυτό το δεδομένο ο Καλλιμανόπουλος έθεσε ως στόχο να γίνουν τα πλοία του ο στόλος πρώτης επιλογής για τις εξαγωγές των Κούρδων, μέσω του λιμανιού Τσεϊχάν της Τουρκίας. Στοίχημα τολμηρό, αλλά κανείς δεν περιμένει τίποτα λιγότερο από τον Καλλιμανόπουλο, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο λιμάνι. Ομως οι δικαστικές Αρχές του Τέξας είχαν διαφορετική γνώμη και, έπειτα από καταγγελία της Βαγδάτης, συνέλαβαν το δεξαμενόπλοιο του Καλλιμανόπουλου «United Kalavryta» (με πρώην όνομα «SCF Byrranga») κατάφορτο με 143.000.000 τόνους αργό, αξίας πάνω από 100.000.000 δολάρια, που είχε αγοράσει η ομιχλώδης - όπως αναφέρεται - εταιρία Talmay Trading.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που το κάνει. Η πλούσια σε πετρέλαιο τοπική κουρδική κυβέρνηση ξεκίνησε προ μερικών εβδομάδων την εξαγωγή αργού μέσω του αγωγού που φτάνει στο τουρκικό λιμάνι του Τσεϊχάν. Εξοργισμένη η Βαγδάτη, απειλεί έκτοτε όποιον τύχει και το αγοράσει με νομικό βομβαρδισμό, θυμίζοντας πως είναι η μόνη νόμιμη Αρχή εξουσιοδοτημένη για τις πωλήσεις «μαύρου χρυσού» από την αιματοβαμμένη χώρα.
Σύμφωνα πάντα με την Espresso μέχρι τώρα τρεις παρτίδες κουρδικού πετρελαίου - με ένα εκατομμύριο βαρέλια η καθεμία - έχουν φορτωθεί σε δεξαμενόπλοια που σάλπαραν χωρίς να είχε βρεθεί από την αρχή αγοραστής (εκτός και αν το αγόρασε ο πλοιοκτήτης, λένε οι καχύποπτοι). Ο Καλλιμανόπουλος εμφανίζεται να είναι ο πλοιοκτήτης και τριών τάνκερ. Η ναυτιλιακή ονομάζεται «Marine Management Services» και ανήκει στα συμφέροντα του ομίλου του, στον οποίο συμμετέχει και ο γιος του Περικλής, που φιγουράρει σε πλήθος φωτογραφιών σε πάρτι της υψηλής κοινωνίας της Νέας Υόρκης.
Τα τρία δεξαμενόπλοια του Καλλιμανόπουλου (τα «United Emblem», «United Kalavrvta» και «United Leadership») σάλπαραν κατακαλόκαιρο από την Τουρκία γεμάτα με κουρδικό πετρέλαιο. Μάλιστα λέγεται πως το Μαρόκο στα διυλιστήρια Mohammeddia όπου επιχείρησε να ξεφορτώσει το αργό το ένα τάνκερ απομάκρυνε τελικά το πλοίο, διότι δεν ήθελε – προφανώς - μπλεξίματα με τη Βαγδάτη.
Πηγή που γνωρίζει αυτού του τύπου τις δουλειές αναφέρει στην εφημερίδα ότι αυτά τα δύο πλοία είναι θησαυρός για όποιον αγοράσει. Διότι θα πληρώσει λίγα, λόγω του ιδιοκτησιακού τους καθεστώτος, των αξιώσεων της Βαγδάτης (που συνεπάγονται μεγάλα ρίσκα) και του χαμηλού σχετικά κόστους παραγωγής, αλλά θα πουλήσει σε τιμές αγοράς.
Για παράδειγμα, 2.000.000 βαρέλια επί 100 δολάρια το βαρέλι μάς κάνουν 200.000.000 δολάρια τελική αξία. Εάν όμως αγοράστηκαν περί τα 70 δολάρια (και πολύ είναι), το κέρδος είναι 60.000.000 δολάρια! Οι Αμερικάνοι, όμως, είχαν διαφορετική άποψη και τώρα οι δικηγόροι του Καλλιμανόπουλου έχουν πιάσει δουλειά.
Ευεργέτης και θαυμαστής του Καζαντζάκη
Σε κάθε περίπτωση οι κάτοικοι των Καλαβρύτων πίνουν νερό στην υγειά του, καθώς ο Καλλιμανόπουλος είναι ο μεγαλύτερος ευεργέτης της περιοχής. Η πλούσια προσφορά του στο Ιδρυμα Χρονιών Παθήσεων, το γηροκομείο και το Διακονικό Κέντρο έχει δώσει χείρα βοηθείας σε δεκάδες συμπατριώτες του, ενώ το Καλλιμανοπούλειο Ιδρύμα προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στους πολίτες της ευρύτερης περιοχής. Το Δεκέμβριο του 2014 τιμήθηκε μάλιστα για το κοινωφελές έργο του από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια με το μετάλλιο του «Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικα»
Το Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων ιδρύθηκε το 1989, ενώ η Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων μη αυτοεξυπηρετούμενων ατόμων λειτουργεί από το 2002 στο κτήριο του ορφανοτροφείου Καλαβρύτων.
Ο Καλλιμανόπουλος συμμετείχε επίσης στην ανοικοδόμηση του μουσείου «Νίκος Καζαντζάκης» και με δωρεά γης στην επέκτασή του, στη Μυρτιά Κρήτης. Είναι μεγάλος θαυμαστής του Κρητικού συγγραφέα, έχοντας δώσει το όνομα του σε ένα από τα πλοία του, ενώ είναι επίσης λάτρης και συλλέκτης έργων τέχνης.
Παρτίδες και με... φαντάσματα
Ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος ξεκίνησε την επιχειρηματική δράση του το 1960 από τη Νέα Υόρκη, ιδρύοντας την εταιρία Trade and Transport Inc. Αρχικά η εταιρία δραστηριοποιήθηκε σε ναυλώσεις πλοίων και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε πλοιοκτήτρια με πετρελαιοφόρα και μετεξελίχθηκε στη σημερινή «Marine Management Services», που έχει την έδρα της στην οδό Σκουζέ 2, στην Ακτή Μιαούλη και γραφεία στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.
Του αρέσει ο αμερικανικός νότος (άλλωστε το 1959 στον πατέρα του, Περικλή, είχε δοθεί το κλειδί της πόλης της Νέας Ορλεάνης, ως αναγνώριση της εκτενούς χρήσης του λιμένα της) και έτσι έδωσε πρόσφατα 11.000.000 $ προκειμένου να αποκτήσει... φυτεία στη Νότια Καρολίνα, έπαυλη και κτήμα 6.200 στρεμμάτων, το ιστορικό – και κατά κάποιους... στοιχειωμένο - Medway Plantation. Ομως τι να... πουν τα φαντάσματα σε έναν επιχειρηματία που δεν διστάζει να ανοίξει επιχειρηματικές πατρίδες με εμπόλεμες ζώνες;
Ο γάμος με την ηθοποιό και το ροζ σκάνδαλο με τη γραμματέα
Το όνομα «Καλλιμανόπουλος» έχει γίνει πολύ γνωστό στη Νέα Υόρκη, και αυτό διότι προ ολίγων ετών ενεπλάκη σε σκάνδαλο κατηγοριών ότι παρενοχλούσε σεξουαλικά την προσωπική του βοηθό Αδελαΐδα (Χάιντι) Γάουμπολτ. Περί τα τέλη του 2011 τα σκανδαλοθηρικά περιοδικά, τα tabloid, αλλά και ο πιο σοβαρός Τύπος της Νέας Υόρκης έκαναν... πάρτι με την υπόθεση, που έφτασε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο. Ενάγουσα ήταν η Γάουμπολτ, για την οποία οι κακές γλώσσες λένε ότι «είδε πολύ χρήμα και προσπάθησε να βάλει χέρι».
Όπως και να ‘χει μοιάζει δεδομένο ότι προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την αδυναμία τους αφεντικού της στις ωραίες γυναίκες – είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι ο Καλλιμανόπουλος υπήρξε παντρεμένος με την πολύ όμορφη ηθοποιό Ανέτ Στρόιμπεργκ, πρώην σύζυγο του γυναικοκατακτητή Γάλλου σκηνοθέτη Ροζέ Βαντίμ. Κατηγορήθηκε λοιπόν από την 24χρονη, τότε, πρώην υπάλληλο του γραφείου του (και επί τρία χρόνια εκεί –αδιαμαρτύρητα - εργαζομένη) ότι της έκανε ανήθικες προτάσεις και όταν εκείνη αρνήθηκε για πολλοστή φορά, τότε την απέλυσε.
Μεταξύ άλλων, η Γάουμπολτ ισχυρίστηκε ότι ο εφοπλιστής προσπάθησε να μπει στο μπάνιο για να τη δει γυμνή όταν ταξίδευαν με το σκάφος του. Ομως οι δικηγόροι του αποκάλυψαν στο δικαστήριο ότι η Χάιντι είχε ξετινάξει την εταιρική πιστωτική της κάρτα, την οποία επιβάρυνε με 24.000 δολάρια και όταν της τα ζήτησαν, έδωσε 10.000, αλλά μετά την ξαναχρέωσε με άλλα 7.300. Μεταξύ των χρεώσεων, ήταν και γεύμα αξίας 2.646,29 δολαρίων (!) στο γνωστό club της Νέας Υόρκης Cipriani's Downtown. Στην ιστορία συμπεριλαμβάνεται και μια ανεξιχνίαστη διάρρηξη του διαμερίσματος του Καλλιμανόπουλου στο Μανχάταν, από το χρηματοκιβώτιο του οποίου αφαιρέθηκαν κοσμήματα μεγάλης αξίας.
Η Αλεξάνδρεια, «γενέτειρα» της δυναστείας
Η οικογένεια, πατριάρχης της οποίας είναι ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, εκπροσωπείται συχνά επαγγελματικά αλλά και κοινωνικά και από τον γιο του Πέρι, που περνά τον περισσότερο χρόνο του στη Νέα Υόρκη.
Ο γιος του Γρηγόρη φέρει το όνομα του παππού του Περικλή, ο οποίος αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας του στη δημιουργία μίας εταιρίας διεθνών τακτικών γραμμών, που θα υπηρετούσε επίσης την ελληνική οικονομία. Ο Περικλής Γ. Καλλιμανόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1892, αλλά ανδρώθηκε στην Αίγυπτο, όπου και μπήκε στη ναυτιλία, στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο άνοιξε δικό του ναυλομεσιτικό γραφείο στον Πειραιά και γραφείο τακτικών γραμμών και εμπορίας κάρβουνου. Το 1924 έκανε το πρώτο βήμα ως εφοπλιστής, αγοράζοντας ένα φορτηγό πλοίο 34 ετών. Ιδρυσε τη Hellenic Lines το 1934, αλλά κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο επτά από τα οκτώ πλοία του βυθίστηκαν.
Το 1945 έφυγε από την Ελλάδα και πήγε στη Νέα Υόρκη με την οικογένειά του, όπου η Hellenic αγόρασε πέντε πλοία Liberty και έως το 1951 κατόρθωσε να αποκτήσει άλλα πέντε αλλά και τρία δεξαμενόπλοια. Αναπτύχθηκε περαιτέρω τη δεκαετία του '60, με την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων και νεότευκτων από τη Γερμανία και την Ιαπωνία και από το 1962 έγινε παραχωρησιούχος μίας αποβάθρας και αποθηκών στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, ενώ ίδρυσε θυγατρικές ναυτιλιακές στο Αμβούργο, στην Κωνσταντινούπολη και στη Νέα Ορλεάνη.
Στα 76 του, απτόητος, ξεκίνησε ένα μεγάλο έργο, να ανανεώσει τον στόλο του, ενώ στήριξε και την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία με έξι παραγγελίες για πλοία τύπου SD-14 στα Ελληνικά Ναυπηγεία. Η διαδρομή του έφτασε στο τέλος της στις 20 Σεπτεμβρίου του 1979, όταν ο Καλλιμανόπουλος απεβίωσε στο γραφείο του, οπότε ο όμιλος πέρασε στον γιο του Γρηγόρη, ο οποίος είχε ήδη και δική του ναυτιλιακή
koolnews.gr
Πηγή: http://anemosantistasis.blogspot.com/2015/03/zaman.html#ixzz3VuRdu8qW
0 Σχόλια
Αποφύγετε τις ύβρεις για να μην αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε.Είμαστε υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου